پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جایزه هزار دلاری به محقق برتر عرصه نانو اعطا می شود

به گزارش کرمان نیوز اولین کنگره بین المللی نانوفناوری 27 تا 29 آذر ماه با همکاری دانشگاه تهران برگزار می شود و جایزه هزار دلاری با پشتیبانی دانشگاه تهران به محقق برتر عرصه نانو اعطا می شود.

بازخوانی شخصیت علمی شهید دکتر مصطفی چمران

31خرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت شهید چمران. شهیدی که در دوران تحصیل خود همواره برترین بود و علاوه بر حضور مستمر در جوامع علمی داخل کشور در معتبرترین دانشگاه امریکا با ممتازترین درجه علمی موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما شد.دکتر مصطفی چمران در سال 1311 در تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولک متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیک پامنار گذراند و پس از آن به در دارالفنون و دبیرستان البرز دوران متوسطه را گذراند. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه داد و در سال 1336 در رشته الکترومکانیک فارغ التحصیل شد و یک ‏سال به تدریس در دانشکده فنی پرداخت.

وی در همه دوران تحصیل شاگرد اول بود به همین دلیل در سال 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به امریکا اعزام شد و پس از تحقیقات‏علمی در جمع معروف ترین دانشمندان جهان در دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه برکلی معتبرترین دانشگاه امریکا با ممتازترین درجه علمی موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما شد. دکتر مصطفی چمران از 15سالگی در درس تفسیر قرآن مرحوم آیت‏ الله طالقانی، در مسجد هدایت و درس فلسفه و منطق استاد شهید مرتضی مطهری و بعضی از اساتید دیگر شرکت می ‏کرد و از اولین اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بود.

وی در مبارزات سیاسی دوران دکتر مصدق از مجلس چهاردهم تا ملی شدن صنعت‏ نفت شرکت داشت و از عناصر پرتلاش در پاسداری از نهضت‏ ملی ایران در کشمکش ‏های مرگ و حیات این دوره بود. بعد از کودتای ننگین 28 مرداد سال 1332و سقوط حکومت دکتر مصدق به نهضت مقاومت ملی ایران پیوست و سخت‏ ترین مبارزه ها و مسئولیت های او علیه استبداد و استعمار شروع شد و تا زمان مهاجرت از ایران، بدون خستگی و با همه قدرت خود، علیه نظام طاغوتی شاه جنگید و خطرناک ‏ترین مأموریت ‏ها را در سخت‏‏ ترین شرایط با پیروزی به انجام رسانید.چمران در امریکا با همکاری بعضی از دوستانش برای اولین ‏بار انجمن اسلامی دانشجویان امریکا را پایه ‏ریزی کرد و از مؤسسین انجمن دانشجویان ایرانی در کالیفرنیا و از فعالین انجمن دانشجویان ایرانی در امریکا به شمار می ‏رفت که به دلیل این فعالیت ‏ها، بورس تحصیلی شاگرد ممتازی وی از سوی رژیم شاه قطع شد.وی پس از قیام خونین 15خرداد سال 1342و سرکوب مبارزات مردم مسلمان به رهبری امام‏خمینی (ره) در اقدامی جسورانه به همراه بعضی از دوستان خود رهسپار مصر می ‏شود و مدت دو سال، در زمان عبدالناصر،‌ سخت‏ ترین دوره‏های چریکی و جنگ‏ های پارتیزانی را می‏آموزد و به عنوان بهترین شاگرد این دوره شناخته می‏شود و فوراً مسئولیت تعلیم چریکی مبارزان ایرانی به عهده او گذارده می شود.

بعد از وفات عبدالناصر، ایجاد پایگاه چریکی مستقل، برای تعلیم مبارزان ایرانی، ضرورت پیدا می‏ کند و لذا دکتر چمران رهسپار لبنان می ‏شود تا چنین پایگاهی را تأسیس کند. او به کمک امام موسی ‏صدر، رهبر شیعیان لبنان، حرکت محرومین و سپس جناح نظامی آن، سازمان «امل» را براساس اصول و مبانی اسلامی پی ‏ریزی کرد.دکتر چمران با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعد از 23 سال هجرت به وطن بازگشت و تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب ‏گذارد. وی فعالانه و قاطعانه به سازندگی پرداخت و در شغل معاونت نخست ‏وزیر در امور انقلاب به حل کردستان پرداخت و در موضوع «پاوه» قدرت ایمان و شجاعت او بر همگان ثابت شد.

دکتر چمران بعد از پیروزی در کردستان به تهران احضار شد و از طرف امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامیبه وزارت دفاع منصوب شد.دکتر مصطفی چمران همچنین در اولین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی، از سوی مردم تهران به نمایندگی انتخاب شد. وی سپس به نمایندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در شورایعالی دفاع منصوب شد و مأموریت یافت تا بطور مرتب گزارش کار ارتش را ارائه کند.
ایجاد واحد مهندسی فعال برای ستاد جنگ های نامنظم یکی از برنامه هایی بود که به کمک آن، جاده‏های نظامی به سرعت در نقاط مختلف ساخته شد و با نصب پمپ‏های آب در کنار رود کارون و احداث یک کانال به طول حدود بیست کیلومتر و عرض یک متر در مدتی حدود یک ‏ماه، آب کارون را به طرف تانک‏ های دشمن روانه ساخت، به طوری که آنها مجبور شدند چند کیلومتر عقب‏نشینی کنند و سدی عظیم مقابل خود بسازند و با این عمل فکر تسخیر اهواز را برای همیشه از سر به دور دارند.دکتر چمران در سحرگاه سی ‏و یکم خردادماه سال شصت، پس از خداحافظی با رزمندگان در منطقه دهلاویه بر اثر ترکش خمپاره به پشت سر به شهادت رسید.وی کتاب هایی از جمله بینش و نیایش، انسان و خدا، خدا بود و دیگر هیچ نبود، کردستان، لبنان، رقصی چنین میانه میدانم آرزوست و زیباترین سروده هستی را نیز به رشته تحریر در آورده است.

سفر هیئت دولت به استان کرمان به تعویق افتاد

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان گفت: سفر رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت به استان کرمان که قرار بود به زودی صورت پذیرد به دلیل گرمای شدید هوا به خصوص در مناطق جنوبی استان به تعویق افتاد. به
گزارش کرمان نیوز ابوالقاسم نصراللهی در گفت‌وگو با فارس در کرمان افزود: گروه پیشتازی که از طرف نهاد ریاست جمهوری وارد استان شده بودند، پس از بررسی وضعیت استان و با در نظر گرفتن دمای بالای هوا به خصوص در شهرهای جنوبی استان، تاریخ سفر رئیس جمهوری را به تعویق انداختند.وی اظهار داشت: دلیل عمده آن‌ها برای این تصمیم به زحمت افتادن مردم برای دیدار با رئیس جمهور در هوای گرم بود.نصراللهی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم به دلیل ضرورت‌هایی که احساس می‌کنیم، سفر هیئت دولت را به استان در ابتدای تابستان قطعی کنیم، اما اگر موفق نشویم، تاریخ سفر به فصل پاییز موکول می‌شود‌.معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان در پایان گفت: تاریخ سفر هیئت دولت به استان کرمان، قطعاً تا پایان هفته آینده به تعویق افتاده است.

علت تعلیق سفر احمدی نژاد به کرمان

به گزارش کرمان نیوز و بنا به اضهارات نصر الهی یکی از معانان استاندار کرمان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به کرمان به علت شدت گرما در جنوب استان و عدم امکان برای پرواز بالگرد در شهرستان های جیرفت ، کهنوج ، عنبرآباد ، منوجان و قلعه گنج برای مدت نامعلوم به تعویق افتاد.

موفقیت تیم روباتیک "نیسیکو" صنایع ملی مس ایران در مسابقات آلمان

تیم روباتیک "نیسیکو" صنایع مس ایران که تنها تیم ایرانی شرکت کننده در مسابقات روبوکاپ 2006 آلمان در قسمت روبات های فوتبالیست بود ، به عنوان یکی از روبات های برتر شناخته شد.

سفر احمدی نژاد به کرمان لغو شد

به گزارش کرمان نیوز در حالی برخی مسئولین و نمایندگان مجلس از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کرمان خبر داده بودند این سفر لغو و دکتر احمدی نژاد به جای کرمان فردا به همدان خواهد رفت .

نماینده کرمان از سفر قریب الوقوع رییس جمهور به این استان خبر داد

 نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، از سفر قریب الوقوع رییس جمهوری و هیات وزیران به این استان خبر داد. به گزارش کرمان نیوز "غلامرضا کرمی"، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از یکصد پروژه برای تصویب در نشست هیات دولت در کرمان، تهیه شده است. وی گفت : برخی از این پروژها در زمینه صنایع پتروشیمی و پالایشگاه نفت، تربیت بدنی و ورزش بانوان، مسکن، تعاون، بهداشت و درمان، آموزش عالی، راه، توسعه فرستنده‌های رادیو و تلویزیونی، تجهیز کتابخانه‌ها، ایجاد فرهنگسرا، اجرای چند سد و توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد ردیف ملی برای خشکسالی است . رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمان در سال گذشته، گفت: پیگیری مجمع نمایندگان این استان، در انجام این سفر موثر بود. وی افزود: پروژه‌هایی که در سفر مقام معظم رهبری مطرح نشد، در آینده نزدیک در سفر رییس جمهوری ارائه خواهد شد.وی نظارت بر حسن اجرای این پروژه‌ها را، از وظایف نمایندگان مردم در مجلس دانست و گفت: پارسال ‪ ۲۲۰‬پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمان به بهره‌برداری رسید و امسال هم ‪ ۲۴۳‬پروژه منظور شده است. کرمی با یادآوری بودجه ‪ ۴۵۰۰‬میلیارد ریالی سفر مقام معظم رهبری به کرمان، افزود: این بودجه با بودجه ‪ ۱۰‬سال گذشته این استان برابری می‌کند.  وی با اشاره به اینکه بودجه امسال استان کرمان نسبت به پارسال ‪ ۶۸‬درصد رشد یافته است، از تلاشهای انجام شده در مدیریتهای قبلی این استان تقدیر کرد و افزود: هنوز کارهای انجام نشده، فراوانی وجود دارد.  نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بودجه ویژه‌ای به شهر کرمان به عنوان مرکز استان اختصاص یابد تا این شهر به شهری با امکانات رفاهی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی تبدیل شود.  کرمی، مطالبی که از وی در مورد تاخیر سفر رییس جمهوری به ‌استان کرمان مطرح می شود را نادرست دانست و گفت: آنچه مطرح می‌شود، شایعه است.  وی با یادآوری این نکته که مدیریت استان کرمان تاکنون تلاش کرده تا شعار کار را عملی کند، بیان کرد: البته خواسته‌های گوناگون و فراوانی از این مدیریت وجود دارد و سطح توقع جامعه نیز افزایش یافته است.  رییس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: قرار نیست وقتی که طیف اصولگرا روی کار آمد، همه حاکمیت در اختیارش باشد و هیچ گاه هم اینگونه نخواهد شد.  وی گفت: در زمان حاکمیت جناح چپ و راست همه چیز در اختیار این دو جناح نبود، البته عناصر اصلی سعی می‌کنند نیروهای همفکر را انتخاب کنند.  وی افزود: در طیف اصولگرا قرار نبوده که نیروها اتوبوسی آورده و برده شوند، لذا می‌بینیم که برخی زیرمجموعه‌ها به کار خود ادامه داده‌اند.  کرمی گفت: این فکر درستی نیست که دولت و مجلس اصولگرا همیشه یک تصمیم بگیرند و هیچ اختلافی نداشته باشند. وی همچنین با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شورای تامین استان کرمان پس از حادثه جاده بم کرمان، گفت:
این حادثه از بعد کلان بررسی شد.  رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیازها و سیاستهای امنیتی این استان را دو محور این نشست ذکر کرد و افزود: این دو محور، در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری مطرح شد. وی بر ضرورت تامین نیازهای نیروی انتظامی، دادگستری، بسیج و اداره کل اطلاعات بمنظور افزایش امنیت پایدار تاکید کرد و گفت: در کنار امنیت ، توسعه پایدار هم بویژه در جنوب استان کرمان باید دنبال شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ما معتقد نیستیم که در استان کرمان امنیت وجود ندارد، اما احساس امنیت کاهش یافته است.

حمایت پایان‌نامه‌های دانشجویان با موضوع پیامبر(ص) و هولوکاست

دانشجویی استان کرمان گفت: این مرکز از پایان نامه‌های دانشجویان بسیجی دانشگاهها و مراکز آموزش علمی استان با موضوع پیامبر اعظم(ص) و هولوکاست بطور ویژه حمایت می‌کند. محمدهادی شجاعی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این حمایت ویژه به دلیل نامگذاری امسال به نام سال پیامبر اعظم و نیز اهمیت روشن شدن ابعاد مختلف هولوکاست صورت می‌گیرد. وی بیان کرد: البته این مرکز از پایان نامه‌های دانشجویان بسیجی در همه رشته‌ها و گروههای تحصیلی نیز حمایت می‌کند. وی با توجه به اهمیت پایان‌نامه‌های دانشجویی به عنوان یک سند علمی و پژوهشی معتبر، خواستار انتخاب موضوعات کاربری این پایان نامه از سوی دانشجویان به منظور رفع نیازهای ضروری کشور و استان شد.

رایزنی برای معرفی مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمان

به گزارش اختصاصی کرمان نیوز رایزنی برای معرفی مدیرکل جدید سیاسی امنیتی استانداری کرمان  افزایش یافته است و در همین مورد جلسات متعددی با صاحب نظران و گزینه های مطرح صورت گرفته است اما هنوز توافق نهایی صورت نپذیرفته است . شایان ذکر است که در حال حاضر توسلی این سمت را برعهده دارد .

گزارش ویژه روزنامه جوان از روستای بیدن کوییه

به گزارش کرمان نیوز روزنامه جوان دیروز گزارش ویژه ای از روستای بیدنکوئیه از توابع شهرستان عنبرآباد، را به نقل از مهر منتشر کرد .

نمایشگاه آثار بانوان هنرمند شیرازی در رفسنجان

نمایشگاهی از آثار «نقاشی» و «آیینه کاری»، بانوان هنرمند شیرازی در محل حوزه مردم شناسی رفسنجان افتتاح شد. به گزارش کرمان نیوز ، مهندس فتحی پور نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان رفسنجان در این خصوص گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط بهتر با هنرمندان استان های مجاور و نیز آشنایی بیشتر با سبک های کاری آنان بر پا شده است و در آن بیش از 50 اثر در سبک های مدرن و دکوراتیز مرتبط با رشته های مربوطه به نمایش گذاشته شده است. وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد افزود: علاقه مندان جهت بازدید می توانند همه روزه صبح ها از ساعت 9 تا 5/12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند. گفتنی است موزه مردم شناسی رفسنجان یکی از جالبترین موزه های مردم شناسی موجود در سطح کشور است که در آن انواع مجسمه، عتیقه جات، دستگاههای بافندگی و ریسندگی، آسیاب های آبی و ... به چشم می خورد.

مدیریت اسلامی باید با جهت گیریهای دینی همراه باشد

جهت گیریهای دینی در مدیریت اسلامی نقشی اساسی دارد، مدیر اسلامی در چارچوب جهت گیریهای دینی و اسلامی می تواند به امور و فعالیتهای خود رسیدگی کند.

به گزارش کرمان نیوز حجت الاسلام سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، در گفتگو با  مهر در تعریف مدیریت اسلامی اظهار داشت: در مدیریت اسلامی جهت گیریهای دینی مدیر است که در چارچوب این جهت گیریهای دینی و اسلامی می تواند مجموعه امور، کارها و اقدامات مدیریتی خود را ساماندهی کند.وی مدیریت اسلامی را مانند جمهوری اسلامی عنوان کرد و یاد آور شد: همانطور که در جمهوری اسلامی جمهوریت در چارچوب اسلام قرار دارد، مدیریت نیز در چارچوب اسلامیت قرار دارد که مدیر باید بر اساس آن مدیریت کرده و به امور خود سامان بخشد.امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه مدیر در نظام اسلامی اسلام دارای یکسری ویژگیهای اساسی و پایه ای است، یاد آور شد: مدیر اسلامی از یک سو باید دغدغه اجرای احکام اسلام را داشته و از سوی دیگر با لیاقت و توانائیهای لازم به امور خود و مجموعه مربوطه رسیدگی کند.

دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای خواست هر ایرانی است

سید محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران گفت که ایران هم اکنون به عنوان یک قدرت منطقه ای به رسمیت شناخته می شود و همه ایرانیان دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را حق خویش می دانند.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از رسانه ها  خاتمی در گفتگو با روزنامه عرب زبان فرامنطقه ای "الحیات" چاپ لندن که امروز جمعه منتشر شد، رویارویی نظامی بین آمریکا و ایران را بعید دانست و به پیامدهای دخالت آمریکا در عراق و اوضاع بین المللی و عدم آمادگی افکار عمومی آمریکا برای موافقت با جنگی جدید اشاره کرد.وی گفت :" احتمال حمله نظامی ضد ایران اگر نگویم صفر است، اما بسیار بسیار کم است. ما هیچ نگرانی از حمله نظامی نداریم و معتقد نیستیم که شرایط برای اقدامی از این دست مساعد باشد، با تاکید بر این ضرورت که ما باید آماده و هوشیار باشیم." رئیس جمهوری سابق ایران با اشاره به اینکه ایران باید از شرایط استفاده کند، اظهار داشت :" درباره موضوع هسته ای اجماعی در ایران وجود دارد به این معنی که همه نیروها و جریانها اتفاق نظر دارند که دستیابی به انرژی  و فناوری صلح آمیز هسته ای حق ما است حتی این تفکر جایی در افکار عمومی برای خود پیدا کرده است."

ذخایر نفت ایران 93 سال دیگر تمام می‌شود

شرکت بریتیش پترولیوم در گزارش سالانه جدید خود اعلام کرد: ذخایر نفت خام ایران در پایان سال 2005 به 137.5 میلیارد بشکه رسید که دومین ذخایر بزرگ نفت در سطح جهان محسوب می‌شود.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از گزارش  مهر‌، در گزارش سال 2006 بریتیش پترولیوم همچنین اعلام شده است که با توجه سطح تولید فعلی نفت ایران، ذخایر عظیم نفت این کشور حداکثر تا 93 سال دیگر دوام خواهد آورد، مگر اینکه ذخایر نفت جدیدی در این کشور کشف شود.بر اساس این گزارش، در پایان سال 2005، کشور عربستان سعودی با 264.2 میلیارد بشکه نفت حدود 22 درصد کل ذخایر نفت جهان را به خود اختصاص داده است و همچنان بزرگترین ذخایر نفت را در جهان دارد، با این وجود با توجه به سطح فعلی تولید نفت این کشور، ذخایر نفت آن 65.6 سال دیگر به اتمام خواهد رسید.بر اساس برآورد بریتیش پترولیوم، ذخایر نفت ایران در پایان سال 2005 نسبت به سال 2004 حدود 4.8 میلیارد بشکه افزایش یافته است و از 132.7 میلیارد بشکه به 137.5 میلیارد بشکه رسیده است، و بدین ترتیب ایران 11.5 درصد کل ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد.ذخایر نفت ایران در سال 1985 برابر با 59 میلیارد بشکه و در سال 1995 برابر با 93.7 میلیارد بشکه بوده است.پس از عربستان و ایران، کشورهای عراق با 115 میلیارد بشکه نفت، کویت با 115 میلیارد بشکه، امارات با 97.8 میلیارد بشکه، ونزوئلا با 79.7 میلیارد بشکه، روسیه با 74.4 میلیارد بشکه، و قزاقستان با 39.6 میلیارد بشکه دیگر کشورهای جهان از لحاظ ذخایر نفت می‌باشند.بر اساس این گزارش، 61.9 درصد کل ذخایر نفت جهان در خاورمیانه، 11.7 درصد در اروپا و اوراسیا، 9.5 درصد در آفریقا،‌ 8.6 درصد در آمریکای لاتین و مرکزی، 5 درصد در آمریکا شمالی، و 3.4 درصد در آسیا و اقیانوسیه قرار دارد.کل ذخایر نفت جهان یک تریلیون و 200.7 میلیارد بشکه است که 75.2 درصد آن را کشورهای عضو اوپک در اختیار دارند.به گزارش بریتیش پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا فقط 29.3 میلیون بشکه است که 2.4 درصد کل ذخایر نفت جهان را تشکیل می‌دهد و تا کمتر از 12 سال آینده ذخایر نفت این کشور به اتمام خواهد رسید.ذخایر نفت کانادا تا 14.8 سال آینده، ذخایر نفت انگلستان 6.1 سال آینده، ذخایر عراق و کویت بیش از 100 سال آینده، و ذخایر نفت امارات تا 97.4 سال آینده به اتمام خواهد رسید.

موضوع هسته ای ایران بن بستی ندارد

رئیس جمهوری اسلا‌می ایران تاکید کرد: در موضوع هسته ای ایران هیچ بن بستی وجود ندارد بلکه این موضوع در مسیر گفتگو و تدبیر رو به جلو حرکت می کند . به گزارش کرمان نیوز دکتر  احمدی نژاد امروز " جمعه " پیش از ترک چین در نشستی با خبرنگاران خارجی تصریح کرد : بسته پیشنهادی گروه 1 + 5 در مجموع یک گام به جلو است که خواسته ام آن را به دقت بررسی کنند و در چارچوب منافع ملی نظر ایران اعلا‌م شود.وی باردیگرریشه مخالفت با برنامه صلح آمیز هسته ای از طرف دشمنان نظام اسلا‌می ایران را گریز از قانون و عدالت خواند و گفت : اگر همه تابع قانون و عدالت باشند در برنامه هسته ای ایران هیچ مشکلی پدید نخواهد آمد.رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلا‌می ایران به طور اصولی از مذاکره در شرایط برابر , عادلا‌نه و سازنده استقبال می کند.وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران نگران حمله اسرائیل به به تاسیسات هسته ای خود نیست‌, گفت: جمهوری اسلا‌می ایران نگرانی ندارد , ضمن آنکه به خوبی توان دفاع از خود را دارد.

آبادی بیابان‌های کشورهای عربی با سرمایه ایرانیان

سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری ایرانیان در امارات متحده عربی ظرف 15 ساله اخیر، نمک زارهای این کشور عربی را به برج‌ها و ساختمان‌های مسکونی تبدیل کرده است.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از گزارش  مهر ، در اغلب کشورهای  صنعتی و درحال توسعه دولت ها با تصویب قوانین حمایتی در زمینه سرمایه گذاری به ویژه در بخش مسکن سعی در جلب سرمایه های داخلی و خارجی در ساخت و ساز را دارند ، در حالی  که اعمال روش های آزمون و خطا بدون داشتن توجیه اقتصادی و کارشناسی در کشور موجب فرار سرمایه ها از این بخش شده است .امارات  متحده عربی به دلیل  همسایگی با ایران و بستر سازی مناسب برای جذب سرمایه های خارجی از گزینه های  اصلی سرمایه گذاران ایرانی بوده است، به‌طوریکه هم اکنون و بر اساس آمار ارائه شده حدود 200 میلیارد دلاری از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور ظرف 15 ساله اخیر، نمک زارهای این جزیره عربی را مبدل به  ساختمان ها و برج های چندین طبقه کرده است .کشور امارات در این راستا با  اتخاذ روش های حمایتی مانند اعطای مالکیت صددرصد زمین به انبوه سازان (ساخت و سازهای بالای 100  واحد ) و اقامت و حمایت از سرمایه گذاران شرایط جذب  سرمایه های خارجی را فراهم کرده است .همچنین پرداخت یارانه برای تمامی هزینه های انشعابات آب ، برق و گاز از سوی دولت امارات به انبوه سازان و سرمایه گذاران بخش مسکن موجب شده که این قبیل هزینه های برای تولید کنندگان مسکن دراین کشور بصورت رایگان درآید  .

نماز جمعه این هفته را عرب پور اقامه کرد

به گزارش کرمان نیوز نماز جمعه این هفته کرمان به امامت حجت الاسلام عرب پور امام جمعه موقت کرمان  اقامه شد . وی در خطبه ها با اشاره به روندو سیر پرونده هسته‌ای کشورمان  گفت: خاویر سولانا در سفر اخیر خود به تهران از رسانه‌ها خواسته بود در مورد بسته پیشنهادی اروپا منفی‌بافی نکنند و بگذارند ایران به راحتی تصمیم بگیرد و این در حالی است که همین فرد  وقتی 2 سال پیش  نیز به تهران آمد، خطاب به ایران گفته بود اگر پروتکل را نپذیرید، روز خوش نخواهد دید و امضای پروتکل وظیفه ماست.

انتشار قریب‌الوقوع روزنامه‌ای برای دولت

به گزارش کرمان نیوز شنیده‌های خبرنگار «بازتاب»، حاکی از آن است که سازمان تأمین اجتماعی، در نظر دارد در آینده نزدیک، انتشار روزنامه «آتیه» را به صورت سراسری آغاز کند.بنا بر این گزارش، قرار است، سردبیری این روزنامه به وحید جلیلی، سردبیر پیشین ماهنامه «سوره» سپرده شود. وی از چهره‌های فرهنگی ـ دانشجویی و برادر سعید جلیلی، معاون وزارت خارجه و نیز از نزدیکان احمدی‌نژاد است.گفته می‌شود، قرار است، این روزنامه به عنوان یکی از تریبون‌های دولت فعالیت کند و از همین رو، دکتر احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور، بر انتشار سریع و قوی این روزنامه، به مددی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، تأکید کرده است.یک منبع در سازمان تامین اجتماعی با تایید این خبر اظهار داشت: قرار است در این روزنامه به مسائل قشر محروم جامعه اعم از بیمه شدگان و مستمری بگیران توجه ویژه ای شود. شنیده می‌شود، برای آغاز به کار این روزنامه، تیراژ 150 هزارتایی در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون به غیر از روزنامه «ایران»، تنها دو روزنامه «همشهری» و «جام‌جم»، شمارگانی در این اندازه دارند.

اعزام مستند سازان صدا وسیما به پیدن کوئیه

بر اساس گزارش اختصاصی کرمان نیوز یک گروه مستند سازی صداو سیما از تهران اوایل هفته جاری برای ساخت یک مستند تلویزیونی از اهالی به اصطلاح غار نشین روستای پیدن کوئیه جیرفت که چندی پیش حجت الاسلام علی زادسر نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد از کشف آن خبر داده بود و گفته بود که مردم آن مثل غار نشینها زندگی می کنند به این روستا اعزام شدند ولی وقتی که به این روستا رسیدند دیدند که نه از غار خبری هست و نه از غار نشین ها...!!!؟؟؟؟
و اعضای گروه مستند سازی شگفت زده از ان همه هیاهوهای رسانه ها در مورد این روستا فقط مردم روستایی را دیدند که با فقر شدید معیشتی زندگی می کنند ....

رد یک ادعا / بازدید جمعی از دانشجویان از روستای پیدن کوئیه جیرفت

به گزارش کرمان نیوز جمعی از دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان جیرفت از روستای پیدن کوئیه جیرفت که چندی پیش حجت الاسلام علی زادسر نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد از کشف آن خبر داده بود و گفته بود که مردم آن مثل غار نشینها زندگی می کنند بازدید و از نزدیک با مشکلات انها آشنا شدند . این دانشجویان پس از این دیدار در گفتگوی اختصاصی با کرمان نیوز با تعجب آمیز خواندن اظهارات زادسر - گفتند : مردم این روستا که ۵ خانوار بودند دارای کوپن عشایری و شناسنامه بودند و فقط از نظر مسکن و امکانات زندگی با مشکل مواجه بودندکه چادر نشین بودن آنها هم به خاطر این بوده است که قبلا عشایر بوده اند . ساکنان این روستا که فارسی را خیلی خوب صحبت میکنند و فقط تا حالا چند نفر از آنان به شهر نیامده اند همچنین در پاسخ به سئوال دنشجویان ضمن دروغ خواندن برگ خوار بودن خود برخی از شایعات مطروحه را تکذیب کردند و خواستار کمک مالی دولت و رفع فقر معیشتی خود شدند .

کرمان نیوز بزودی عکسهایی از این روستا را به طور اختصاصی منتشر خواهد کرد.

پخش پیام بازرگانی ارجح بر سرود ملی؟!

  به گزارش کرمان نیوز در حالی که حق پخش تمام بازی‌های جام‌جهانی از سوی صداوسیما خریداری شده است، اما پخش پیام‌های بازرگانی، فرصت شنیدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را از میلیون‌ها بیننده نخستین بازی کشورمان در جام جهانی آلمان 2006 گرفت. به گزارش ایسنا، «استفاده‌ی حداکثر پیام‌های بازرگانی از آنتن سیما» پیش از شروع هر مسابقه جام جهانی، دلیلی است که برای محروم شدن بینندگان از دیدن تصاویر ورود بازیکنان تیم ملی کشورمان از سوی برخی از مسؤولان صدا و سیما اعلام می‌شود.  همچنین به گفته‌ی این مسوولان، «غیر قابل پخش بودن برخی از تصاویر پیش از بازی‌ها» ـ که از سوی پخش کننده‌ی اصلی ارسال می‌شود ـ منجر شده که پخش آگهی بازرگانی تا زمان سوت داور ادامه یابد!   بر اساس گزارش خبرنگار ایسنا، در حالی که تماشاگران مکزیکی در ورزشگاه نورنبرگ به احترام سرود ملی کشورشان بر پا ایستاده و با دست‌های بر سینه با غرور این سرود را زمزمه می‌کردند، بینندگان ایرانی از دیدن مراسم پخش سرود ملی کشورشان محروم شدند. هزینه‌ی قابل توجهی که برای خرید حق پخش تلویزیونی رقابت‌های جام‌جهانی پرداخت شده است، این امکان را برای رسانه‌ی ملی و این حق را برای مخاطبان علاقمند به وجود می‌آورد که بیننده و شنونده‌ی طنین پر افتخار سرود جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه نورنبرگ آلمان باشند.

بازدید خبرنگاران از زندان اوین

 روز سه‌شنبه، خبرنگاران قضایی در حالی از برخی بخش‌های زندان اوین بازدید کردند که بنا بر اعلام قبلی قرار بود بازدیدی از تمام بخش‌های این زندان داشته باشند. در این بازدید خبرنگاران از مسوولان همراه خواستند که با رفیق‌دوست و جزایری هم دیدار داشته باشند تا از صحت شنیده‌ها در مورد تسهیلات ویژه برای جزایری مطلع شوند اما این دیدارها به دلیل پایان وقت بازدید میسر نشد.  به گزارش کرمان نیوز به نقل از ایسنا، روز سه‌شنبه پس از پایان مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی قوه‌ی قضاییه خبرنگاران خارجی برای اولین بار به همراه خبرنگاران بخش قضایی کشور، از برخی بخش‌های زندان اوین بازدید کردند.

احتزاز پرچم فلسطین در کرمان

 به گزارش کرمان نیوز  پرچم فلسطین در چهار راه امام جمعه کرمان واقع در بلوار جمهوری اسلامی شهر  کرمان  توسط بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان و در روبروی ساختمان این نهاد به احتزاز در آمد .

روزنامه ایران فعلا منتشر نمی‌شود

 رئیس دفتر حقوقی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلا‌می صاحب امتیاز روزنامه‌ها‌ی موسسه ایران اعلا‌م کرد روزنامه ایران پس از نظر نهایی دادگاه تعیین تکلیف خواهد شد.  به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  واحد مرکزی خبر، علی شریفی در ارتباط با خبر برخی رسانه‌ها‌ی همگانی درباره انتشار قریب الوقوع روزنامه ایران به خبرنگار ایرنا گفت: شعبه ششم بازپرسی دادسرا از سه مورد اتهام مطرح شده درباره مدیر مسئول روزنامه ایران دو مورد را پذیرفته و یک مورد را نپذیرفته است.هیات نظارت بر مطبوعات از زمان صدور قرار بازپرس دادسرا 10 روز مهلت اعتراض دارد که پس از آن موضوع در دادگاه مربوطه مطرح شده و حکم نهایی درباره وضعیت روزنامه ایران صادر خواهد شد بنابراین با توجه به این که هیات نظارت بر مطبوعات در نامه ای به شعبه ششم بازپرسی دادسرا به قرار یاد شده اعتراض کرده است فعلا روزنامه ایران تا بررسی اعتراض هیات نظارت برمطبوعات منتشر نخواهد شد.سازمان خبرگزاری جمهوری اسلا‌می صاحب امتیاز روزنامه‌ها‌ی موسسه ایران است.

درج اسامی افراد ممنوع‌المعامله در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک

  در هفته قوه قضائیه اسامی افراد ممنوع المعامله در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درج می‌شود.  به گزارش کرمان نیوز    به نقل از مهر، حسینعلی امیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: مردم می‌توانند با مشاهده این افراد از معامله با آنها خودداری کنند.
وی افزود: با همکاری کارشناسان سازمان و اساتید دانشگاه برنامه 5 ساله سازمان و در چهارچوب برنامه‌های قوه قضائیه برنامه‌ای را طراحی کرده و به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید و عملا برنامه 5 ساله ثبت از ابتدای سال 84 آغاز شد تا بتوانیم با همکاری دولت و مجلس گام‌های ی را جهت رفع مشکلات مردم برداری