پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آخرین آمار ها از جمعیت ایران و جهان

جمعیت جهان هم‌اکنون به شش میلیارد و ‪ ۵۵۵‬میلیون نفر رسیده است و از این تعداد یک میلیارد و ‪ ۲۱۶‬میلیون نفر در کشورهای توسعه یافته و پنج میلیارد و ‪ ۳۳۹‬میلیون نفر در کشورهای در حال توسعه، زندگی می‌کنند.
به گزارش کرمان نیوز    به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش جمعیت جهان در سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی که از سوی سایت اینترنتی «دفتر مرجع جمعیت» به تازگی انتشار یافته است، متوسط نرخ رشد جمعیت در جهان ‪ ۱/۲‬درصد است که در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به ترتیب یک دهم درصد و ‪ ۱/۵‬درصد می‌باشد.
دفتر مرجع جمعیت با احتساب ادامه همین رشد، جمعیت کشورهای در حال توسعه و پیشرفته را برای سال ‪ ۲۰۲۵‬میلادی به ترتیب شش میلیارد و ‪ ۶۸۵‬و یک میلیارد و ‪ ۲۵۵‬میلیون نفر، پیش بینی می‌کند. بنا بر این گزارش، متوسط امید زندگی در جهان ‪ ۶۷‬سال است که در کشورهای در حال توسعه و پیشرفته به ترتیب ‪ ۶۵‬و ‪ ۷۷‬سال می‌باشد. با توجه به تفاوت رشد جمعیت در این دو دسته از کشورها میزان باروری کل در کشورهای در حال توسعه و پیشرفته به ترتیب برابر با ‪ ۲/۹‬و ‪ ۱/۶‬فرزند است.
باروری کل یک شاخص جمعیت شناسی است که تعداد موالیدی را که یک زن در دوران باروری به دنیا می‌آورد، نشان می‌دهد. این میزان با رشد جمعیت رابطه مستقیم دارد. به طوری که در تجربه رشد جمعیت بالا، زنان فرزندان بیشتری را به دنیا خواهند آورد و هر چه که از میزان باروری کاسته شود، رشد جمعیت هم کاهش می‌یابد. بنا بر این گزارش، جمعیت کنونی ایران ‪ ۷۰‬میلیون و ‪ ۳۰۰‬هزار نفر اعلام شده که با رشد ‪ ۱/۲‬درصد، جمعیت کشور در سالهای ‪ ۲۰۲۵‬و ‪ ۲۰۵۰‬میلادی به ترتیب بیش از ‪ ۸۹‬و ‪ ۱۰۱‬میلیون نفر می‌رسد.
میزان کنونی باروری کل در کشور ‪ ۲‬تولد به ازای هر زن است که نسبت به سال گذشته، اندکی کاهش داشته است. جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که پس از یک دوره رشد بالای جمعیت، به طور شایسته‌ای توانسته این نرخ رشد را کاهش دهد. اما با توجه به جمعیت جوانی که نتیجه باروری بالای دهه ‪ ۶۰‬در کشور است، در معرض افزایش زاد و ولد البته نه به میزان سابق (‪ ۳/۹‬درصد رشد) می‌باشد. امید زندگی در کشور ‪ ۷۰‬سال است که به تفکیک جنسیت برای زنان ‪ ۷۲‬و مردان ‪ ۶۹‬سال می‌باشد.

هک 100 سایت مهم اسرائیل توسط هکرهای ایرانی

صبح دیروز هکرهای ایرانی در اقدامی همراه با مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان، 100 سایت مهم رژیم صهیونیستی را هک کردند.

به گزارش کرمان نیوز    به نقل از فارس، یک گروه هکر ایرانی در سایت خود اعلام کرد: حدود 100 سایت اسرائیلی که بیشتر آنها سایت‌های مهم دولتی و سایت‌های شرکت‌ها و کمپانی‌های رژیم صهیونیستی هستند، توسط این گروه هک شدند. در صفحات هک شده تصویری از سید حسن نصر‌الله، آرم حزب‌الله لبنان و آدرس و مشخصات سایتی که هک کرده قابل مشاهده است. در این اقدام به دو سرور اسرائیلی که در تلاویو قرار دارند نفوذ شد و در روز دوشنبه 23 مرداد عملیات نفوذ به سرور وب سایت‌های فوق الذکر آغاز گردید که پس از 5 روز فعالیت شبانه روزی صبح روز شنبه 28 مرداد 85 آیه مبارک فان حزب‌الله هم الغالبون» در کلیه وب‌سایت‌های اسرائیلی قرار گرفت.

اسامی روزهای هفته دولت اعلام شد

اسامی روزهای هفته دولت در سال پیامبر اعظم (ص) از سوی دبیر ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت اعلام شد.

به گزارش کرمان نیوز    به نقل از  ایسنا، دبیر ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت، اسامی روزهای هفته دولت (2 تا 8 شهریور 1385) را که متناسب با مناسبت‌های تقویمی روز نامگذاری شده است، اعلام کرد.

بر اساس اعلام دبیر ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت، روز پنج‌شنبه دوم شهریور که با آغاز هفته دولت مصادف است، «دولت و تحقق اهداف چشم‌انداز» نامگذاری شده است و روز جمعه، سوم شهریور به مناسبت تعلق این روز به منجی موعود (عج)، روز «دولت منتظر و پاسخگویی» نام گرفته است. همچنین شنبه چهارم شهریور مصادف با روز کارمند و برگزاری جشنواره شهید رجایی، «دولت و خدمت‌رسانی» نامیده شده است. یکشنبه پنجم شهریور که با روز داروسازی و تولد زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی مصادف شده، تحت عنوان «دولت و خودباوری» نامگذاری شده و دوشنبه ششم شهریور مصادف با خجسته زادروز سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین (ع) به عنوان «دولت و فرهنگ عدالت» مزین شده است. هم‌زمانی سه‌شنبه هفتم شهریور با میلاد مبارک حضرت ابوالفضل (ع) موجب نامگذاری این روز به «دولت و تکریم فرهنگ ایثار» شده و چهارشنبه هشتم شهریور، آخرین روز هفته دولت که ضمن تقارن با ولادت حضرت سجاد (ع) با سالروز انفجار ساختمان نخست‌وزیری، شهادت رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم نیز مصادف است، روز «دولت و مبارزه با ابعاد جهانی تروریسم» نام گرفته است.

گزارش دبیرخانه دولت افزوده است: این اسامی که بر اساس سیاست‌های تصویب شده از سوی هیات وزیران در ستاد سیاستگذاری و بزرگداشت هفته دولت بررسی و مصوب شده و به تایید معاون اول رئیس‌جمهور رسیده، برای تمام دستگاه‌هایی اجرایی ارسال شده تا با توجه به مناسبت‌های تقویمی و نامگذرای روزها، نسبت به تشریح برنامه‌ها، دستاوردها و اقدامات صورت گرفته همسو با شعارهای دولت در اولین سال فعالیت دولت خدمتگزار نهم، اقدام کنند.

کندی آبرسانی به روستاهای خشکسالی زده شهرستان کرمان

جلسه ستاد بحران خشکسالی شهرستان کرمان به ریاست فرماندار شهرستان کرمان برگزار شد. به گزارش کرمان نیوز    این جلسه که با موضوعیت نحوه ی توزیع 1020 میلیون ریال تسهیلات به منظور تامین آب شرب روستاهای خسارت دیده ناشی از خشکسالی تشکیل شد در ابتدا اسماعیلی پیش نیاز اینگونه توزیع اعتبارات را مطالعه دقیق و بررسی کارشناسی شده دانست و برای برطرف نمودن نارسایی ها ضمن توضیح خواستار رفع مشکلات به شکل زیربنایی شد. وی دقت و صحت و صراحت اطلاعات را از شاخص های مهم در امر برنامه ریزی بهینه دانست. در ادامه هدایتی معاون عمرانی این مبلغ را با توجه به حجم زیاد تقاضا و روستاها ناچیز خواند و گفت: به همین دلیل انجام فعالیت های آبرسانی و احیاء روستاهای دچار مشکل خشکسالی به کندی صورت می گیرد.

ایرانیان موفق‌ترین بازاریابان گلدکوئیست در جهان

در حالی که بسیاری از اعضای شبکه گلدکوئیست از کشورهای مختلف نتوانستند موفقیتی برای این شرکت به همراه بیاورند، ایرانیان عضو این مجموعه به عنوان قدرترین بازاریابان در سطح جهانی ظاهر شدند.

به گزارش کرمان نیوز    به نقل از  فارس، تاریخچه هشت ساله شرکت گلدکوئیست که مقر آن در شهر هنگ کنگ است، نشان می‌دهد که در سالهای اولیه این شرکت در کشورهای همسایه توفیق چندانی به دست نیاورده است.

با ورود گلدکوئیست به کشور هند، هندیها که از پتانسیل بسیار بالایی در بازاریابی برخوردار هستند به یمن وجود خیل جمعیت در این کشور و بخصوص وجود جمعیت جویای کار، به عنوان نمونه‌ای موفق عمل می‌نمایند که این عملکرد اعضای هندی در فروش سکه‌ها و محصولات گلدکوئیستی باعث شد تا اعضای بلندپایه این شرکت به آینده کار امیدوار شوند.

با ورود مجموعه فعالیت‌های گلدکوئیستی به ایران نه تنها بر امیدواری مدیران ارشد گلدکوئیست افزوده شد، بلکه محصولات این شرکت از طریق بازاریابان ایرانی راهی اروپا و آمریکای شمالی گردید.

اکنون زنجیره اصلی گلدکوئیست تا ایران کشیده شده و از ایران به بیش از 13 کشور از پنج قاره جهان گسترش یافته است.

همچنین برای اولین بار توسط ایرانی‌ها گلدکوئیست به استرالیا، سودان، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، افغانستان، هلند و دانمارک برده شده است.
انواع سکه، ساعت، گردنبند و اشیای زینتی از جمله محصولات گلد کوئیست است.

رئیس جمهوری ایران پیشتر قانون ممنوعیت فعالیت شرکت‌ها و مؤسسات با ساختار هرمی با شبکه بی‌انتها از قبیل گلدکوئیست را به وزارت دادگستری ابلاغ کرده بود.

در متن ابلاغیه رئیس جمهوری آمده است: قانون الحاق یک بند و یک تبصره به ماده (1) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 1369 و اصلاح تبصره (1) ماده (2) آن که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

بر اساس ماده واحده این قانون، یک بند به عنوان بند (ز) و یک تبصره به ماده (1) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 19/9/1369 الحاق می‌شود.

در بند «ز» آمده است: تأسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، مؤسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضاء به نحوی که اعضاء جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد.

بنا بر این گزارش، پرونده‌هایی که قبل از تصویب این قانون تشکیل شده است برابر قوانین قبلی رسیدگی می‌شود.
تبصره (1) ماده (2) قانون فوق به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:
در مواردی که اخلال موضوع هریک از موارد مذکور در بندهای هفتگانه ماده (1) عمده یا کلان یا فراوان نباشد، مرتکب حسب مورد علاوه بر رد مال به حبس از شش ماه تا سه سال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طرق مذکور به دست آورده محکوم می‌شود.

دریافت وضعیت هوا از طریق SMS

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: شهروندان می‌توانند پیش‌بینی وضعیت جوی را از طریق پیام کوتاه بر روی تلفن‌های همراه خود دریافت کنند.

به گزارش کرمان نیوز    به نقل از رسانه ها، بر این اساس شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرها می‌توانند پیغام خود را شامل پیش‌شماره تلفن شهر مورد نظر به همراه صفر اول و جهت اطلاع از پیش‌بینی 24 ساعته مراکز استانهای کشور پیغام خود را شامل پیش‌شماره تلفن شهر مورد نظر بدون صفر به وسیله تلفن همراه به شماره تلفن 3055005 - 0912 و 1000305 ارسال کنند. بر این اساس، در فاصله چند ثانیه اطلاعات مورد نظر به تلفن همراه فرستنده ارسال می‌شود.

هاشمی ثمره مطبوعاتی می‌شود

روزنامه «خورشید» به زودی منتشر می‌شود.
به گزارش کرمان نیوز    به نقل از «بازتاب»، اعضای مؤسس و سیاستگذار روزنامه «خورشید»، مجتبی هاشمی ثمره (مشاور ویژه رئیس‌جمهور)، محمد مددی (رئیس سازمان تأمین اجتماعی) و جلیلی (سردبیر مجله سوره) که محمد مددی به عنوان مدیرمسئول این روزنامه، مشغول به کار خواهد شد.گفتنی است، چندی پیش سایت خورشید نیز با محوریت برخی از اعضای ستاد تبلیغاتی احمدی‌نژاد که برخی از آنان جزو مسئولان کنونی دولت به شمار می‌روند، راه‌اندازی شده بود.

دو میلیارد تومان اعتبار برای فراهم آوردن وسایل حمل و نقل ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان گفت: برای اینکه بتوانیم شهر کرمان را از لحاظ وسایل کنترل ترافیک، تابلوهای راهنمایی و خط کشی به استاندارد برسانیم به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. به گزارش کرمان نیوز    مهندس انجم شعاع افزود: متأسفانه بودجه امسال این معاونت برای ایجاد علائم ترافیکی در کل مناطق 200 میلیون است که با این مبلغ می توان تنها وضعیت موجود را حفظ کرد. وی همچنین نبود خط کشی بسیاری از خیابانهای شهر را متأثر از شرایط جوی و پایین بودن کیفیت رنگهای ترافیکی دانست و گفت: برای خط کشی معابر شهر اعتباری نزدیک به 150 میلیون تومان نیاز است که با توجه به کمبود بودجه معاونت حمل و نقل ترافیک این کار به مناطق مختلف شهرداری سپرده شده است. انجم شعاع در ادامه از مجهز شدن هفت تقاطع به چراغ راهنما خبر داد و افزود: در شش ماه گذشته توانستیم و تابلوی جهت نما سرعت گیر و جدا کننده تقاطع در خیابانها نصب کردیم

چهارمین مرکز پیوند اعضای کشور در کرمان شکل گرفت

با همکاری خیرین، پزشکان و مدیران استان، اولین خیریه پیوند عضو جنوب کشور در کرمان شروع به فعالیت کرد. به گزارش کرمان نیوز    محمد فرشاد یکی از موسسین این خیریه در گفتگو یی گفت: تاکنون پیوند اعضا در کشور تنها در سه مرکز بیمارستان شریعتی تهران، بیمارستان امام خمینی تهران و بیمارستان نمازی شیراز صورت می گرفت و به منظور پوشش جنوب شرق کشور با همکاری جمعی از خیرین، پزشکان و مدیران استان کرمان خیریه پیوند اعضا از بهمن ماه سال 84 شکل گرفت و به احترام و اعتبار پزشک مشهور کرمانی برهان الدین نفیس، خیریه نفیس کرمانی نام گرفت. وی افزود: در فاز اول مرکز پیوند مغز استخوان بنیاد با زیر سازی 2200 مترمربع در محوطه بیمارستان افضلی پور احداث می شود و سپس سایر بخشهای پیوند کلیه، قلب و ... به این مرکز اضافه می شود. فرشاد تصریح کرد: پیش بینی می کنیم این مرکز تا مهرماه 86 به بهره برداری برسد و تا آن زمان بنیاد در بیمارستان افضلی پور به فعالیت خود ادامه می دهد.

هندبال شهرداری از گروه خود درجام باشگاه های آسیا صعود می کند

چهار تیم حاضر در رگروه یک هندبال جام باشگاه های آسیا از قدرت یکسانی برخوردارند و شانس صعود به مرحله بعد را دارند. به گزارش کرمان نیوز    محسن اخگر مربی تیم هندبال شهرداری که تیم او در گروه یک مسابقات جام باشگاه های آسیا با تیم های مسقط عمان، بربر بحرین، السالمیه کویت، والریان قطر همگروه است پیرامون تیم های حاضر در این گروه گفت: هندبال بحرین در سالهای اخیر پیشرفت محسوس داشته است و این تیم با مربی مصری خود قطعاً حریف خطرناکی خواهد بود، نماینده عمان نیز به عنوان میزبان مسابقات قطعاً با تمام توان خود در مسابقات حاضر خواهد و از آنجا که مسقط تنها نماینده کشور عمان است به هیچ حریفی باج نخواهد داد. تیم الریان نیز که تیم دوم کشور قطر محسوب می شود از تیم های سابقه دار در جام باشگاه های آسیا محسوب می شود. همه این تیم ها و تیم ما از شانس یکسانی جهت صعود برخوردارند

تعیین مدیر جدید روابط عمومی دادگستری استان کرمان

هادی خالقی نسب به عنوان مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان منصوب شد.به گزارش کرمان نیوز     در ابلاغ رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به جایگاه حساس و ارزشمند روابط عمومی در دستگاه قضایی بر ارتقاء منزلت این جایگاه در کنار ایجاد فضایی همراه با تعامل وارتباط هدفمند با اقشار مختلف مردم ،مطبوعات و رسانه ها با هدف آگاه سازی عمومی و بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های دستگاه قضایی تاکید شده است. گفتنی است خالقی نسب پیش از این مسئولیت روابط عمومی زندان های استان کرمان را برعهده داشته است.

تمدید گواهینامه استاندارد مدیریت اداره کل زندان های استان کرمان

گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 2000-90001 اداره کل زندان های استان برای سومین سال متوالی تمدید شد. به گزارش کرمان نیوز    مدیرکل زندان های استان با اعلام خبر فوق افزود: در راستای اهداف سازمانی و خط مشی این اداره کل و با عنایت به ایجاد زیر ساخت های لازم و الزامات اولیه استاندارد سازی و همچنین تعهد مدیریت ارشد برای بهبود کیفیت خدمات با تلاش مجموعه و کارکنان بهداشت و درمان، اداره کل زندان های استان در سال 82 موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریتی کیفیت ایزو 2000-90001 شد. وی گفت: با توجه به اینکه خدمات و فعالیت های بهداشتی و درمانی زندان های استان به صورت زیربنایی و با برنامه ریزی دقیق و منظم تدوین و ارائه می گردد.

تشعیع پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کرمان

به گزارش کرمان نیوز  صبح امروز و در سالروز شهادت امام هفتم شیعیان، پیکرهای پاک و مطهر 2 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم کرمان در این شهر تشییع شد.و پیکر مطهر این دو شهید گمنام به منظور پاسداشت مقام شهدا در مرکز آموزشی 05 شهر کرمان وابسته به نیروی زمینی ارتش به ‌خاک سپرده شد .

تشکیل ستاد دائمی تسهیلات سفر در استان کرمان

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان، مسعود مرشدی معاون سازمان میراث فرهنگی کرمان گفت:‌ این سازمان در راستای افزایش سطح خدمات و ارائه تسهیلات به مسافران، ستاد دائمی تسهیلات سفر را در استان کرمان تشکیل داد.

مسئولان در پایتخت هنوز مشکل امنیتی منوجان را باور نکرده‌اند

 فرماندار شهرستان منوجان گفت: مسئولان در پایتخت هنوز مشکل امنیتی شهرستان منوجان را باور نکرده‌اند.

به گزارش کرمان نیوز  حسین محمدعلی زابلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان ضمن اشاره به وجود نقاط خلع امنیتی در شهرستان منوجان اظهار داشت: به علت کمبود اعتبار برای احداث پایگاه‌های امنیتی در منطقه، مشکلات امنیتی خاصی در این شهرستان به وجود آمده است.
فرماندار منوجان در ادامه افزود: طرح‌های امنیتی ویژه‌ای در سطح ملی توسط مدیران استان دیده شده است که با اجرای این طرح‌ها می‌توان به ایجاد ثبات و امنیتی در منطقه امیدوار بود.
وی افزود: قرارگاه عملیاتی رسول اکرم (ص) و نصر تا حدی جوابگوی مسائل امنیتی منطقه منوجان بوده‌اند ولی هنوز این شهرستان از وجود نقاط خلاء امنیتی رنج می‌برد.

۱۶هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته شدند

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  رسانه ها رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: 16 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد پذیرفته‌شده‌اند که روز پنج‌شنبه 2 شهریور ماه اسامی پذیرفته‌شدگان اعلام می‌گردد.

بزودی دانشکده حقوق دانشگاه شهید باهنر مجزا میشود

دانشگاه شهید باهنر کرمان به سبک دانشگاه امام صادق و بعد از آن دومین دانشگاهی است که دانشجویان پس از گذراندن 245 واحد فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق می شوند .

 

به گزارش کرمان نیوز  دکتر ناصر محسنی نیا رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان به ایسنا منطقه کویر گفت :شورای گسترش با مساعدت نمایندگان استان و وزیر علوم در تلاش است تا بزودی دانشکده حقوق این دانشگاه مجزا شود البته از مهر ماه سال جاری در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته سه گرایش حقوق خصوصی ،جزاء،و عمومی در دوره های روزانه و شبانه دانشجو پذیرفته می شود.

 

وی یاد آور شد: این دانشکده در دوره های تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا با دانشگاههای  معتبر داخلی و خارجی دانشجوی مشترک می پذیرد و امید واریم سال جاری بیست دانشجو در چهار رشته ادبیات تطبیقی ،زبان انگلیسی ،جمعیت و مردم شناسی و علوم تربیتی و روانشناسی عمومی در قالب طرح ذکر شده پذیرش شوند و علاوه بر این امکان تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاههای دمشق و حلب فراهم شده است .

 

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت :رشته ادبیات تطبیقی ،عربی ،و فارسی و ادبیات پایداری و ادبیات عامه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده در حال پی گیری برای پذیرش دانشجو می باشد و اساتید دانشگاه دمشق می توانند برای تدریس به کرمان بیایند و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر نیز می توانند برای تحقیق و کار بر روی زبان عربی تا سه ماه به دانشگاه دمشق بروند .

 

وی تصریح کرد: امسال ده دانشجو ی دکترای این دانشکده برای تکمیل مطالعات پایان نامه خود به مدت یک ماه به سمرقند و بخارا در ازبکستان اعزام خواهند شد .

 

محسنی نیا در پایان شمار دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه را 2600 نفر اعلام کرد و گفت :در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در این دانشکده یک به سی و دو است که نسبت استاندارد این شاخص یک به هیجده می باشد البته طی ماههای اخیر سه استاد استخدام شده و تقاضابرای استخدام هفده استاد نیز در دست بررسی است . 

 

‪ ۷۰۰‬زن ورزشکار بمی در رشته‌های مختلف در حال فعالیت هستند

مسوول ورزش بانوان بم گفت:‪ ۷۰۰‬بانوی ورزشکار بمی در ‪ ۱۳‬رشته ورزشی مختلف در این شهرستان فعال هستند. به گزارش کرمان نیوز    فاطمه عصاری به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این عده در هفت سالن موقت بدون تجهیزات و تهویه به ورزش می‌پردازند. وی از ساخت یک سالن چندمنظوره ویژه بانوان در ورزشگاه فجر خبر داد و افزود: به رغم آماده بودن این سالن، به دلیل نامعلومی از آن بهره‌برداری نمی‌شود.

کروبی:در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد نمی‌شوم

به گزارش کرمان نیوز    به نقل از رسانه ها دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان این که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شرکت فعال و حضور جدی داریم،گفت:خودم ثبت نام نمی‌کنم.

شورای حل اختلاف رسانه‌ای بزودی در کرمان راه‌اندازی می شود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: این استان از فرهنگ رسانه‌ای منصف و آبرومندی برخوردار است. احمد تویسرکانی رامروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران مسوول و سردبیران مطبوعات استان کرمان ، نقش رسانه‌های جمعی را در هدایت افکار عمومی ارزنده و اساسی خواند. وی گفت : اهداف رسانه‌های اسلامی و انسانی ، گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و استکبار است.

به گزارش کرمان نیوز    رییس کل دادگستری کرمان اطلاع رسانی به موقع و صحیح، تبیین و تفسیر معانی وفاق اجتماعی،شناساندن خرده فرهنگ‌ها و ارزشها و پرداختن به مسایل امنیتی را از وظایف حساس رسانه‌ها عنوان کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح نحوه‌تعامل دستگاه قضایی و رسانه‌ها پرداخت و افزود: رسانه‌های هادی و منصف بازوی توانمند دستگاه قضایی در اجرای حق و عدالت هستند. وی تاکید کرد:محور کار رسانه‌هابایستی عدالت، انصاف و شفاف‌سازی باشد. تویسرکانی افزود : مجموعه رسانه‌های نوشتاری استان کرمان از سالم‌ترین جراید در کشور به شمار می‌روند. رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: این استان از فرهنگ رسانه‌ای منصف و آبرومندی برخوردار است.

شورای عالی رفاه درباره خط فقر تصمیم‌گیری می‌کند

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: شورای عالی رفاه روز دوشنبه درباره تعیین خط فقر و هشت بند مربوط به آن تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش کرمان نیوز    پرویز کاظمی دیشب در حاشیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان شبه خانواده بهزیستی در کرمان، در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع سهام عدالت افزود: در زمینه آمار و اطلاعات با مشکلاتی مواجه بودیم و در اسامی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی همپوشانی زیادی وجود داشت که در مرحله نخست باید این مشکل برطرف می‌شد. وی اضافه کرد: اقدامات لازم برای شناسایی افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته بطوری که هم‌اکنون ‪ ۸۵‬درصد مشکلات برطرف شده و به زودی تعداد سهام عدالتی که باید به این افراد واگذار شود مشخص خواهد شد.

وزیر رفاه گفت: با سازمان ثبت احوال هم توافقاتی صورت گرفته و امیدواریم تا پایان شهریور ماه توزیع سهام عدالت آغاز شود. وی در مورد صندوق بیمه بیکاری هم گفت: در بسیاری از موارد منابع و مصارف با یکدیگر همخوانی ندارند بطوری که در سازمان تامین اجتماعی به ازای هر پنج نفر یک بازنشسته وجود دارد و این مشکل در صندوق بیمه بیکاری مشاهده می‌شود. کاظمی در خصوص شناسایی اقشار آسیب پذیر نیز گفت: براساس قانون برنامه و بودجه شناسایی اقشار آسیب پذیر بر عهده وزارت رفاه و تامین اجتماعی است که این کار هم‌اکنون آغاز شده و در مرحله بعد اقشار نیازمندی که تحت پوشش نیستند نیز شناسایی خواهند شد. وی افزود: بر اساس آمارهای موجود هم‌اکنون ‪ ۱/۵‬میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

او در مورد بیمه خبرنگاران نیز گفت: این امر احتیاج به تامین منابع دارد لذا به محض رفع مشکل، اجرایی شدن بیمه خبرنگاران آغاز می‌شود.

دست‌کم 214 زائر حرم امام موسی کاظم (ع) شهید و مجروح شدند

به گزارش کرمان نیوز    تلویزیون دولتی عراق به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد، در حمله افراد مسلح به زائران مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع) در بغداد، دست‌کم 14 نفر شهید و 200 نفر دیگر زخمی شدند.

امروز مصادف با شهادت امام موسی کاظم (ع) است و مردم عزادار در مرقد این امام همام برای عزاداری اجتماع کرده‌اند. سال گذشته در حادثه پل‌الائمه بیش از هزار نفر از زائران شیعه‌ای که به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) به بغداد آمده بودند، به شهادت رسیدند

فیلم «پیامبر اعظم» ساخته می‌شود

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از رسانه ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح برنامه‌های ستاد سال پیامبر اعظم گفت: ساخت فیلمی درباره پیامبر اعظم(ص) و اصحاب ایشان را در دستور کار داریم و در مرحله اول به وقایع رخ داده در «شعب ابیطالب» و نسخه امروزی از زندگی پیامبر خواهیم پرداخت.

ژاپن اوراق قرضه اسلامی منتشر می‌کند

دولت ژاپن به منظور جذب 250 میلیارد دلار سرمایه مسلمانان در نظر دارد اوراق قرضه اسلامی منتشر کند. به گزارش کرمان نیوز   به نقل از تایپه تایمز، یکی از مقامات بانکی ژاپن گفت:‌این کشور اولین کشور مهم صنعتی خواهد بود که اقدام به انتشار اوراق قرضه اسلامی می‌کند.
جذب سرمایه‌های مسلمانان و تنوع بخشیدن به منابع مالی اهداف عمده دولت ژاپن در انتشار این اوراق اعلام شده است. در حال حاضر کارهای مطالعاتی و امکان سنجی برای انتشار این اوراق آغاز گردیده است. هیرومی اینکدکای، سخنگوی بانک همکاری بین‌المللی ژاپن ضمن اعلام این خبر گفت: این بانک برای انتشار این اوراق با بانک مرکزی مالزی مذاکراتی را انجام داده است.