پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نقشه زمین شناسی استان کرمان تهیه می شود

به گزارش کرمان نیوز   حبیب الله عزیزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان افزود: تهیه نقشه‌های زمین شناسی با مقیاس یک بیست و پنج هزارم در کل کشور و نقشه یک هزارم در مناطق دارای اولویت در سال گذشته به اتمام رسیده است و همچنین تهیه نقشه‌ها با مقیاس یک بیست و پنج هزارم در مناطق با شرایط حوادث غیرمترقبه و دارای مسائل زیست محیطی زمین شناسی و معدنی در اولویت نیز در حال اجرا است.
وی زمان تشکیل مرکز مدیریت زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب خاوری را در استان سال 1360 ذکر کرد و افزود: تحت پوشش قرار دادن منطقه جنوب خاوری کشور شامل استان‌های کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از نظر مطالعات و تحقیقات زمین شناسی، اکتشافات و همچنین پی جویی مواد معدنی و تهیه نقشه های زمین شناسی در مقیاس‌های مختلف از جمله اهداف تشکیل این مرکز است. عزیزان با اشاره به اینکه مناطق زلزله خیز استان کرمان در اولویت تهیه نقشه یک بیست و پنج هزارم قرار دارند افزود: مناطق زلزله خیز و گسل‌دار تا اندازه‌ای مشخص است و در حال حاضر تهیه 6 نقشه با این مقیاس در مناطق کوهبنان، زرند، کرمان، گلباف، جیرفت، بم در اولویت قرار دارد.
رئیس گروه زمین شناسی و اکتشافات مدیریت زمین شناسی استان زمان تهیه هر نقشه را به طور متوسط بین 2 تا3 سال بیان کرد و افزود: نمونه برداری از مناطق، انجام آزمایشات متعدد، مطالعات سنگ شناسی، فسیل شناسی، زمین شناسی و همچنین تهیه عکس هوایی در مقیاس‌های مختلف، تصاویر ماهواره‌ای در مقیاس‌های مختلف، نقشه‌های توپوگرافی و جمع آوری مطالب از جمله مراحل اولیه تهیه یک نقشه است که در کنار این عوامل مراحل دیگر نیز انجام می شود.
وی درباره هزینه تهیه هر نقشه گفت: تهیه نقشه هزینه مشخصی ندارد، به عنوان نمونه در تهیه نقشه یکصد هزارم 60میلیون تومان هزینه شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.