پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

قلعه‌گنج، محروم‌ترین شهرستان استان کرمان است

فرماندار شهرستان قلعه‌گنج گفت: شهرستان قلعه گنج، 110 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد جمعیت آن زندگی خود را در فقر و محرومیت می‌گذرانند.به گزارش کرمان نیوز  حسن مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان افزود: در شهرستان قلعه‌گنج، 416 روستا وجود دارد که از این تعداد، 21 روستا دارای خانه بهداشت و 30 روستا نیز از آب آشامیدنی سالم بهداشتی برخوردار هستند و ما‌بقی آن‌ها از این امکانات محروم‌اند. وی با اشاره به اینکه شغل اصلی 70 درصد مردم این منطقه کشاورزی است اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیکاری در این شهرستان وجود نداشت، اما به دلیل خشکسالی‌های متوالی و اثرات ناشی از آن از جمله خشکیدگی‌ یا کاهش آب 100 حلقه چاه، 54 قنات و 73 چشمه هم‌اکنون تعداد زیادی از مردم این شهرستان بیکار هستند.
مرادی میزان خسارت وارده از خشکسالی در این شهرستان را بیش از 80 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: در سال جاری از اعتبارات خشکسالی تنها 1/0 خسارت به میزان 1 میلیارد و 130 میلیون تومان به این شهرستان اختصاص یافته که هنوز جذب نشده، این در حالی است که هم‌اکنون در این منطقه نیاز مبرم به این اعتبار وجود دارد.
فرماندار قلعه گنج در پایان از دیگر مشکلات این شهرستان را سوء‌ تغذیه کودکان و وجود بیماری مالاریای در بعضی مناطق ذکر کرد و از مسئولان خواستار ایجاد سبد حمایتی غذایی برای مردم این مناطق شد.
شهرستان قلعه گنج با 200/14 کیلومتر وسعت، 431 کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.