پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دانش‌آموزان با استعداد مناطق جنوب استان قربانی کمبود امکانات

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قلعه‌گنج مشکل اصلی داوطلبان بومی متقاضی ورود به مراکز تربیت معلم از این شهرستان که هر سال بیش از 100 نفر هستند را داشتن معدل‌های پایین عنوان کرد و گفت: متأسفانه دانش‌آموزان با استعداد این مناطق قربانی کمبود امکانات و عدم وجود معلمان متخصص می‌شوند.

به گزارش کرمان نیوز  خالق داد حیدری در گفت‌وگو با  فارس در جیرفت افزود: اکثر دانش‌آموزان در منطقه قلعه گنج تحصیل خود را از ابتدا با سربازان معلم و معلمان حق‌التدریس شروع می‌کنند و در مقاطع بالاتر نیز به دلیل کمبود دبیر متخصص از فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیر مرتبط برای تدریس دروس پایه استفاده می‌شود که د رنهایت به ضعف بنیه علمی دانش‌آموزان می‌انجامد.
وی گفت: تکرار این دور تسلسل و عدم تربیت معلمان بومی باعث شده است روند آموزش و پرورش در منطقه قلعه گنج با کندی به پیش برود.
حیدری همچنین با اشاره به بازماندگی تعداد زیادی از دانش‌آموزان این منطقه از تحصیل گفت: فقر اقتصادی و فرهنگی منطقه عامل اصلی بازماندگی دانش‌آموزان قلعه گنجی از تحصیل است.
مدیر آموزش و پرورش قلعه گنج عدم وجود مراکز آموزش عالی در منطقه را یکی از دلایل فقر فرهنگی و اقتصادی مردم قلعه گنج ذکر کرد و گفت: دولت برای از بین بردن فقر موجود در همه ابعاد آن و رساندن منطقه به امنیت پایدار راهی به جز احداث دانشگاه در قلعه گنج ندارد.
وی تعداد دانش‌آموزان این شهرستان را بیش از 17 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانش‌آموز را 1200 معلم آموزش می‌دهند که اکثراً غیربومی هستند و بدیهی است که برای همیشه نمی‌توانند در منطقه به خدمت ادامه دهند.
خالق داد حیدری همچنین از نمایندگان مجلس و هیات دولت خواست با ایجاد سهمیه خاص و توجه ویژه مشکلا اساسی آموزش و پرورش در مناطق جنوبی استان کرمان را حل کنند.
یادآور شود: شهرستان قلعه گنج یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های جنوبی استان کرمان است که با مساحتی در حدود 14 هزار و 200 کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر را در خود جای داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.