پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ناشران شهرستانی نیازمند استفاده از مشاوره هستند

ناشران شهرستانی به دلیل کم تجربگی و دسترسی محدود به امکانات ، بیش از دیگر ناشران کشور به ایجاد اتاق های فکر و استفاده از راهنمایی مشاوران برای تولید کتاب نیازمندند.

به گزارش کرمان نیوز   حسن حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار کتاب مهر با بیان این مطلب افزود : در شهرستان های کشور نیاز به ایجاد اتاق های مشاوره بیش از دیگر ناشران است و اگر امکانات آنها اجازه دهد و شرایط مهیا باشد با این اتاق های مشاوره می توان تولید کتاب را دگرگون کند.

مدیر نشر فانوس کرمان با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی ناشران و ناتوانی آنها در ایجاد اتاق های مشاوره گفت : دولت می تواند به جای دادن یارانه به کاغذ ناشران را به استفاده از نتایج پژوهش های علمی مراکز دانشگاهی تشویق کند و یارانه هایی را که نشر می دهد به این سمت سوق دهد.وی در ادامه تصریح کرد : ما مدام از مشکل توزیع کتاب سخن می گوئیم در حالی که تاکنون کسی به این موضوع فکر نکرده است که چگونه می توان این مشکلات را بر طرف کرد . اگر تحقیق و پژوهشی همه جانبه و فراگیر در زمینه مشکلات توزیع و پخش کتاب صورت بگیرد به راحتی می توان این مشکلات را بر طرف کرد.

حسن حسنی سعدی - مدیر نشر فانوس کرمان ، خاطرنشان کرد : در شهرستان هایی مانند کرمان که ناشران یکی بعد از دیگری بدلیل بی تجربگی این کار را رها می کنند لزوم برگزاری کلاس هاس آموزشی از اولویت های نشر کتاب محسوب می شود و دولت باید فکری جدی برای این موضوع بکند ؛ چرا که اگر نشر کتاب بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی باشد بدون شک با شکست مواجه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.