پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مسئولان اقتصادی در جهت برطرف کردن گرانی هفته‌های اخیر تلاش کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تاکید کردند:مهمترین وظیفه مسئولان خدمت به مردم است.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  فارس حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز یکشنبه در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ضمن بیان فرازهایی از فرمان حضرت امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر در خصوص چگونگی برخورد و رفتار حاکمان و مسئولان با عامه مردم، تأکید کردند: مهمترین وظیفه مسئولان خدمت به مردم است،زیرا فلسفه وجودی حکومت در اسلام، انجام امور مردم و خدمت رسانی به آنان است.
ایشان عشق ورزی و محبت واقعی به مردم و رفتار همراه با لطف و محبت با آنان را از وظایف اصلی مسئولان نظام اسلامی دانستند و افزودند: مسئولان در برخورد با لغزشهای احتمالی مردم باید همواره با عفو و گذشت برخورد نمایند.
رهبر انقلاب اسلامی، چشم پوشی از خطاهای قابل اغماض مردم را متفاوت از برخورد با قانون شکنان و گروه‌ها و باندهای خاص منفعت جو و قدرت طلب دانستند و تصریح کردند: منفعت عامه مردم بر منفعت گروه‌های خاص مقدم است و اغماض از خطاها و سودجویی های این گروه‌ها و باندها ظلم و بی عدالتی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر این که حاکمان و مسئولان به دلیل قدرت سیاسی و مالی بیش از دیگران در معرض خطر هستند و باید همواره مراقب خود باشند،درخصوص چگونگی شکل گیری قضاوت مردم نسبت به عملکرد دولت‌ها و مسئولان خاطرنشان کردند: مردم همواره نقاط خاصی از عملکرد دولتها و مسئولان همچون کفایت، قدرت دفاع از هویت ملی، امانتداری و ارتباط با مردم را مورد قضاوت قرار می دهند،که این مسئله باید به عنوان یک ملاک و عبرت، مورد نظر دولت‌ها و مسئولان باشد، زیرا همان قضاوتها در مورد آنان نیز تکرار خواهد شد.
ایشان با اشاره به جهت گیریهای دولت نهم برای خدمت به مردم افزودند: در شرایط کنونی که ارزشهای دینی و انقلابی، مردمی بودن، و رعایت خیر و صلاح مردم از جهت گیریهای اصلی دولت بشمار می روند، بهترین فرصت برای خدمت به مردم به وجود آمده که باید از این فرصت با همه توان بهره بُرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه استفاده از همه توان برای خدمت به مردم را دوری از مسائل حاشیه‌ای و دسته بندی‌های سیاسی و خطی دانستند و افزودند: ضمن به کارگیری توان مضاعف برای حل مشکلات مردم باید آنان را نیز در جریان اقدامات دولت قرار داد تا امید مردم بیش از پیش افزایش یابد.
رهبر انقلاب اسلامی، بررسی مشکلات مردم و سرعت بخشیدن برای برطرف کردن آنها را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: در هفته های اخیر مسئله گرانی و افزایش قیمت ها به مردم به ویژه قشرهای کم درآمد فشار زیادی وارد کرده است که دولت و مسئولان اقتصادی باید ضمن بررسی علل این مسئله، در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنند.
در این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی با اشاره به پیگیریها و تأکیدهای فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای گذشته برای ترویج فرهنگ عدالت و تحقق آن گفت: عدالت مهمترین رکن برپایی جامعه اسلامی و تضمین کننده شکوفایی استعدادها و زمینه ساز پیشرفت، توسعه و امنیت پایدار است و دولت نهم یکی از اهداف اصلی خود را پیگیری اجرای عدالت و پافشاری بر آن قرار داده است.
در پایان این دیدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.