پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پیام نامه امام مقاومت بود نه تسلیم دربرابر استکبار

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت:کسانی که با استناد به نامه امام(ره) می‌گویند امروز در مسائل هسته‌ای مقاومت نکنیم، خیانت می‌کنند.

به گزارش کرمان نیوز  به نقل از  خبرگزاری فارس، رحیم‌پور ازغدی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به توهین پاپ به مسلمانان اظهار داشت: ایشان در اهانت‌هایی که به اسلام بستند، اعلام کردند که می‌خواستند باب گفت و گو باز شود، اما می‌گویم که باب گفت و گو باز بود، ولی طرف گفت و گو نیست. جهان اسلام آمادگی دارد در باب عقلانیت و خشونت یک سلسله گفت و گوی علنی و شفاف با پاپ و نمایندگان وی انجام دهد.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نامه حضرت امام(ره) که در چند روز گذشته درباره علل پذیرش قطعنامه منتشر شده و بحث‌هایی را بوجود آورده است، گفت: آن حرفهایی که حضرت امام زدند، به طور علنی هم در پیام خود برای پذیرش قطعنامه آوردند و بخشهای آماری و مشکلاتی که مطرح شده بود، به خاطر مسائل امنیتی مطرح نشد.
وی ادامه داد: پیام امام(ره) این بود که بعد از پذیرش قطعنامه جهاد و نبرد اصلی ما تازه شروع شده ولی عده‌ای متاسفانه سوء استفاده کردند و خواستند نتایج غلط بگیرند.
سخنران پیش از نماز جمله تهران با بیان این که چیزی که باید اشاره کنم اینکه نامه امام سراسر عزت، قدرت و منطق است،گفت: کدام جمله‌ و بحث امام منتج به نتایجی است که برخی افراد مریض و خبیث از آن گرفته‌اند که امام(ره) حرفش را پس گرفت و اینکه اگر شکست خوردیم، مقابل استعمار مقاومت نکنیم.
رحیم‌پور ازغدی با بیان این که از کجای پیام امام(ره) فهمیده می‌شود که کار امام اشتباه بوده است، تاکید کرد: ما طرفدار جنگ برای جنگ و پیروزی به هر قیمت نیستیم. ما شکست نخوردیم بلکه دشمن را بیرون کردیم؛ چرا که جنگ ما با عراق جنگ با تمام دنیا بود.
وی همچنین با اشاره به مقایسه وضع امروز ایران با عراق بیان داشت: ببینید که چه کسی شکست خورد؛ نامه امام(ره) سراسر قابل دفاع است و هر کلمه‌اش منطق است. امام با این نامه نشان داد که مصالح ملت اصل است، اما عده‌ای خواستند که نتیجه بگیرند ما اشتباه کردیم، اما این‌گونه نیست؛ بلکه دفاع حق ما بود.
این استاد دانشگاه با بیان این که فرق امام با صدام این بود که برای امام(ره) انجام وظیفه مهم بود، تاکید کرد: ما مقاومت کردیم و پیروز شدیم و حق ما بود که مبارزه کنیم.
وی با اشاره به برخی عبارت حضرت امام(ره) در پیام خود برای پذیرش قطعنامه گفت: آیا از این پیام بوی تسلیم بیرون می‌آید؛ در حالی که امام(ره) در پیام خود آرزوی شهادت می‌کند.
رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: امام(ره) سازش با آمریکا و شوروی را خیانت می‌داند و سازش با ابرقدرت‌ها را پشت کردن به اصول می‌دانند.
وی در ادامه با اشاره به میلاد امام حسن (ع) گفت: یکی از سرفصل‌های مهم زندگی امام حسن (ع) مسئله حکومت مردمی و ایشان است که با خیانت افسران این امام به شهادت رسیدند.
رحیم‌پور ازغدی بیان داشت: در روایت نقل شده که بیعت مردم با امام حسن(ع) گرم‌تر از بیعت با حضرت علی(ع) بود، ولی اعضای سپاهی که حضرت علی(ع) آن را آماده کرده بود و همان مردم که با امام حسن(ع) بیعت کرده بودند، در موقع احتیاج حاضر نشدند به امام حسن (ع) کمک کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به خیانت فرماندهان لشکر امام حسن‌(ع) و مردم آن دوران تصریح کرد: امام حسن(ع) به مردم گفت که بیعت‌های خود را به سادگی نشکنید؛ چرا که من برای حق قیام کردم ولی شما نمی‌توانید بر بیعت‌های خود بیایستید و در مقابل متجاوزان تسلیم می‌شوید.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در صلح‌نامه بین امام حسن (ع) و معاویه، همه مفاد آن به نفع امام حسن(ع) بود، ولی با خیانتی که به آن امام شد، ایشان نمی‌توانستند با گروه کوچکی جنگ کنند و شهید شدن امام حسن(ع) مطمئناً به معنای شهادت امام حسین (ع) نبود، چون شرایط آن فراهم نبود.
رحیم‌پور ازغدی با بیان این که امام حسن (ع) راجع به مسئله عقلانیت و دقت در عقاید، حساسیت معرفتی، تغذیه عقل، بهداشت در تفکر، سالم سازی در عرصه تفکر خیلی حساس بودند، گفت:ایشان می‌فرمایند که در شگفتم که شما درباره غذایی که می‌خورید توجه دارید، ولی برای چیزی که برای تغذیه فکری شما لازم است، حساس نیستید و این در حالی است که مسمویت عقل صدمه‌اش کمتر از مصمومیت غذای نیست.
وی گفت: امام فرمودند سیاست یعنی رعایت حقوق مردم و خدا، نه سلطه به محروم به هر قیمت. حقوق خدا این است که طبق ارزشها عمل کرد و حقوق انسان این است که به وظیفه خود در برابر برادرت کوتاهی نکنی و خدمت کردن به مردم را وظیفه بدانی.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: امام حسن(ع) فرمودند سیاست اسلامی این است که وقتی حکومت، خالصانه برای مردم کاری می‌کند شما خالصانه کمک کنید، ولی اگر از آن منحرف شد، در مقابل او بایستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.