پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

احمدی نژاد : ملت ایران با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد

رئیس جمهور با بیان این که فشارها و تهدیدات پرحجم و گوناگون علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان ذره‌ای در اراده ملت ایران برای ادامه این مسیر خلل ایجاد نخواهد کرد،گفت: ملت ایران با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد.

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از دفتر امور رسانه‌ای ریاست جمهوری، محموداحمدی‌نژاد شنبه شب در مراسم افطاری اعضای جامعه اسلامی مهندسین و گروه‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای کاملاً بر اساس قوانین و معاهدات بین‌المللی عمل کرده است، گفت: فشارها و تهدیدات پرحجم و گوناگون علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان ذره‌ای در اراده ملت ایران برای ادامه این مسیر خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملت به هیچ وجه مرعوب تهدیدات نخواهد شد و با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمنان برای اعمال فشار علیه ملت ایران در جهت محروم ساختن آنها از حقوق مسلم خود گفت: جمهوری اسلامی همواره اهل گفتگو و مذاکره بوده است و در طول سال‌های گذشته در چارچوب مذاکرات از مواضع اصولی و به حق خود دفاع کرده و در همین چارچوب نیز پاسخ خود به بسته پیشنهادی را ارایه داد، اما برخی کشورهای زورگو برای تحمیل خواسته‌های ظالمانه خود قصد داشتند با حمله به لبنان و تصرف این کشور و بطور همزمان صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت به اهداف خود برسند که خدا آنها را ناکام گذاشت.
رئیس‌جمهور اصرار برخی کشورهای غربی برای تعلیق غنی سازی اورانیوم در ایران ولو به صورت کوتاه و مقطعی را غیر قانونی دانست و افزود: آنها در صورتی که بتوانند این خواسته غیر قانونی و غیر منطقی خود را بر ما تحمیل کنند از یک سو فشار خود را برای تحمیل درخواست‌های زیاده خواهانه دیگر افزایش خواهند داد و از سوی دیگر با استفاده از سلطه تبلیغاتی خود در جهان وانمود می‌کنند که ایران بالاخره تسلیم شده و در طول سالیان گذشته نیز حق با آنها بوده است.
احمدی‌نژاد ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویی برخی قدرت‌ها را موجب از بین رفتن ابهت این کشورها دانست و با بیان این که صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت فاقد وجاهت قانونی و مبنای حقوقی است، گفت: برخی کشورهای غربی شورای امنیت را به ابزاری برای سلطه جویی خود تبدیل کرده‌اند و با صدور قطعنامه علیه کشورهایی که با مواضع آنها مخالفند از شورای امنیت برای تهدید و ارعاب استفاده می‌کنند.
وی تاکید کرد: به لطف الهی آنها توان مقابله با ملت ایران را ندارند و ملت ایران تا رسیدن به قله‌های افتخار و پیشرفت با اقتدار به مسیر خود ادامه خواهد داد و از این تهدیدات هم هراسی ندارد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه برکات انقلاب اسلامی در جهان بسرعت در حال گسترش است و مردم به دنبال عدالت هستند تاکید کرد:باید با وحدت، انسجام و همکاری کشور را بسرعت در تمام بخشها بسازیم و جمهوری اسلامی ایران را به الگوی جهانی برای ملت‌ها تبدیل کنیم.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این که جهان در آستانه تحولات بزرگی است و معادلات به سرعت در حال تغییر است، افزود: مردم جهان با چشیدن نتایج ناکارآمدی حکومت‌های برآمده از مکتب‌های دست ساخته بشر،تشنه الگوی جدید زندگی هستند و به همین دلیل وظیفه جمهوری اسلامی ایران به عنوان حکومتی دینی و برخاسته از تعالیم انبیای الهی در ارائه جامعه الگو و شاهد بسیار سنگین است.
وی لازمه ایجاد جامعه الگو را اجرای عدالت و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه بخش‌های جامعه دانست و افزود: مردم و گروه‌ها و تشکل های مختلف کشور باید دست در دست هم دهند و به دور از اختلافات و با وحدت و توکل بر خدا کشور را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند.
رئیس جمهور مهمترین اصل در اصولگرایی را کار برای خدا و قیام الله دانست و افزود: ایجاد جامعه شاهد و الگو ، پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و انجام ماموریت‌های سنگین نیازمند اخلاص و کار برای خداست و اگر کار برای خدا انجام شود،در هر حالی نتیجه آن پیروزی است.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این که نباید اجازه داد عنوان مقدس اصولگرایی به تابلو و اسمی برای اهداف سیاسی تبدیل شود،گفت: جریان انقلاب اسلامی اکنون در حال پالایش و عبور از یک صافی است و نیروهای انقلاب باید یکدیگر را در نیکی و تقوا یاری دهند،زیرا این یاری و همراهی موجب پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی می‌شود نه این که کدام فرد در کدام دستگاه مسئولیت می گیرد.
وی سرشار شدن جامعه از اخلاق اسلامی و برادری را گام مهمی در راستای تحقق جامعه الگوی اسلامی ارزیابی کرد و گفت:نباید اجازه داد غفلت و فراموشی موجب از یاد بردن آرمانهای انقلاب اسلامی شود و بد اخلاقی‌های سیاسی و مرزبندی‌های مجعول از اندیشه‌های منحط غربی موجب تضعیف حرکت اصیل به سوی اهداف انقلاب اسلامی شود.
پیش از سخنان رئیس جمهور عسگر اولادی ، باهنر، غفوری فرد و شهاب الدین صدر سخنانی درباره مسائل روز بیان کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.