پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۱۲ ‬هزار و ‪ ۶۹۹‬نفر در کرمان داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شدن

مدیرکل امور اجتماعی، انتخابات و شوراهای اسلامی استانداری کرمان گفت:تا پایان مهلت نام نویسی برای عضویت در شوراها ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۶۹۹‬نفر داوطلب در این استان نام نویسی کردند.

به گزارش کرمان نیوز حسین شمس‌الدینی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از این تعداد ‪ ۱۵۴۵‬داوطلب در شهرها، ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۵۶۷‬نفر در روستاها و ‪ ۵۸۷‬نفر در حوزه عشایری نام‌نویسی کرده‌اند. وی گفت: از این تعداد ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۵۶۷‬نفر مرد و ‪ ۵۵۷‬نفر زن هستند.

او شمار داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر کرمان را نیز ‪ ۱۶۱‬نفر اعلام کرد و گفت: ‪ ۹‬نفر از کرمان به شورای این شهر راه می‌یابند.

وی افزود: تعداد داوطلبان عضویت در سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان نسبت به دوره قبل ‪ ۳۰‬درصد افزایش یافته است. مدیر کل امور اجتماعی، انتخابات و شوراهای اسلامی استانداری کرمان گفت:  در دومین دوره شوراها ‪ ۹۵۳۸‬نفر برای عضویت در آنها نام نویسی کرده بودند. وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت هزار نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان به این شوراها راه یابند.

شمس‌الدینی گفت: نام نویسی از داوطلبان عضویت در شوراها در ‪ ۱۶‬شهرستان و ‪ ۴۵‬بخش استان کرمان از ‪ ۲۴‬مهرماه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه یافت. وی اضافه کرد: ‪ ۲۹۴۰‬شعبه و ‪ ۵۸۰۰‬صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات در این استان در نظر گرفته شده است. مدیرکل امور اجتماعی، انتخابات و شوراهای اسلامی استانداری کرمان گفت: ‪ ۲۹۷‬شعبه سیار و ‪ ۱۲۰‬شعبه برای عشایر کوچ‌رو منظور شده است.

وی افزود: ‪ ۲۸‬هزار نفر به جز نیروهای نظارت و بازرسی، برگزاری انتخابات در استان کرمان را بر عهده دارند. او گفت: انتخابات شوراها در ‪ ۵۷‬شهر و ‪ ۱۶۹۳‬روستای با جمعیت بیش از ‪۲۰‬ خانوار استان کرمان برگزار می‌شود. وی میزان مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را ‪ ۵۸‬درصد عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.