پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نخستین جشنواره استانی مخترعین پژوهشگر کرمانی برگزار شد

در ششمین روز از هفته پژوهش، از مبتکرین و مخترعین پژوهشگر استان کرمان تجلیل شد.

به گزارش کرمان نیوز  مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان  در این مراسم گفت: ظرفیت محدود جشنواره خوارزمی و تجلیل از پژوهشگران بازمانده از این جشنواره، هداف اصلی برگزاری اولین جشنواره استانی مخترعین و پژوهشگران "ماهانی" است. "محمد ابن عیسی ماهانی" ریاض دان و منجم ایرانی درقرن سوم می‌زیسته و از وی آثار علمی مهمی برجای مانده است، به همین منظور سالانه جشنواره علمی دانش آموزان محقق و مبتکر استان کرمان بنام جشنواره ماهانی برگزار می‌شود.

محمدرضا ناظری‌زاده افزود: در سال ‪ ۸۵‬از مجموع پژوهش‌های ارسالیبه دبیرخانه جشنواره خوارزمی ‪ ۳۷‬طرح برگزیده و از این تعداد شش طرح دانش آموزی از استان کرمان انتخاب شدند. وی گفت: برگزاری جشنواره ماهانی محدودیت و نقص جشنواره کشوری را رفع می‌کند. وی با اشاره به این که در استان کرمان جشنواره مخترعین در سه سطح کشوری، استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی روالی برای سال‌های آینده باشد.

ناظری زاده گفت: احتمال موفقیت دانش آموزان در جشنواره کشوری یک دهم درصد است. وی افزود: بعضی از دانش آموزان راهیابی طرحهایشان را راهی به پذیرفته شدن در دانشگاه می‌دانند و این راه حل منطقی نیست. آن کسانی که به این منظور آمده‌اند نیمه مثبتی از عملکرد خود را نگرفته‌اند. مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان چاپ نخستین مقاله دانش آموزی در مجله علمی ‪ ISI‬را یکی از موفقیت‌های سازمان آموزش و پرورش عنوان کرد. معاون پژوهشی سازمان آموزش و پروشر کرمان نیز در این مراسم بر انجام پژوهش و تحقیق در تمامی ابعاد زندگی تاکید کرد. ابراهیم شیخ‌بهایی افزود: مدیران و مسئولین و تمام اقشار جامعه تصمیمات خود را باید برپایه پژوهش بگذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.