پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

شهادت ۲ دانشجو دانشگاه شهید باهنردر براثر وقوع انفجار در چزابه

براثر انفجار روز چهارشنبه یک شی در منطقه چزابه واقع در دشت آزادگان خوزستان چهار تن از اعضای  کاروان راهیان نور دانشگاه شهید باهنر کرمان شامل ۲ دانشجو به نامهای محمد عبد الهی و حسین خدیر از دانشجویان رشته زیست شناسی ورودی ۸۲  و ۲ نفر راننده این دانشگاه اعزامی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

به گزارش کرمان نیوز ُ مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر اظهارداشت: احتمال می‌رود شی مورد نظر یک مین ضد خودرو به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی بوده که در داخل یک دستگاه وانت دوکابین در محلی نزدیک یادمان شهدای چزابه منفجر شده است.

"عبدالرحیم یوسف‌آبادی" خاطرنشان ساخت: محل حادثه سالهاست که از وجود هر گونه اشیای انفجاری به جای مانده ازدوران جنگ پاکسازی شده و حادثه اخیر نیز ناشی از برخورد خودرو با مین نبوده است.

به گفته وی، یک تیم متشکل از کارشناسان نظامی با اعزام به محل در حال بررسی علل وقوع این حادثه هستند که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

درهمین حال خبرنگار اعزامی ایرنا به محل حادثه گزارش داد که بر اثر این حادثه که حوالی ساعت ‪ ۱۵‬و ‪ ۴۵‬دقیقه امروز به‌وقوع پیوست، ‪ ۱۵‬تن دیگر از افراد اعزامی کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاههای شهید باهنر کرمان و علوم پزشکی مشهد و  به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مجروح شدند.

بنابه این گزارش، مجروحان حادثه به بیمارستانهای رازی، گلستان و امام خمینی(ره) اهواز منتقل شده‌اند.

دراین حادثه به دودستگاه خودروی همراه کاروان ازجمله یک دستگاه آمبولانس خسارات کلی وارد آمده است.

اظهارات منابع محلی به خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که شماری از افراد اعزامی این کاروان پیشتر با ورود به یک منطقه پاکسازی نشده، اقدام به جابجایی یک عدد مین ضد تانک و یک عدد گلوله خمپاره از محل کرده‌اند.

بنابه این اظهارات، آنان قصد داشتند این ادوات نظامی و انفجاری را با خود از منطقه خارج کنند که حین این جابجایی‌ها مین ضد تانک در یک دستگاه خودروی وانت دوکابین همراه کاروان منفجر شده و منجر به وقوع حادثه موصوف می‌گردد.

گفته می‌شود چنانچه خودروی آمبولانس در محل متوقف نبود، ترکشهای این انفجار منجر به تلفات و خسارات بیشتری می‌شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.