پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

شاخصهای بهداشتی و درمانی در جنوب استان کرمان وضعیتی مناسبی ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شاخص‌های بهداشتی و درمانی در جنوب این استان وضعیت مناسبی ندارد و یک نقطه ضعف برای این دانشگاه محسوب می- شود.

به گزارش  کرمان نیوز  به نقل از ایرنادکتر محمدجواد زاهدی به مناسبت هفته سلامت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این شاخص‌ها در مناطق شمالی استان کرمان با میانگین کشوری مطابقت دارد.

وی از میزان مرگ و میر نوزادان و مادران و سوء‌تغذیه به عنوان شاخص‌هایی نام برد که در جنوب استان کرمان وضعیتی خوبی ندارند.

او با بیان این که ‪ ۷۰‬درصد بخش سلامت فرابخشی و برعهده سایر دستگاههاست، گفت: تا زمانی که درآمد خانوارهای جنوب کرمان افزایش نیابد افزودن آهن و سایر ترکیبات مشکل سوء‌تغذیه و عوارض آن را برطرف نخواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: یکی از علل مرگ و میر نوزادان در جنوب این استان نداشتن راه دسترسی کپرنشینان به مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به این که برنامه‌های مقطعی پاسخگوی وضعیت بهداشتی و درمانی این منطقه نیست، گفت: با اجرای یک برنامه پنج ساله شاید بتوان گفت اقدامات انجام شده، موثر بوده است.

زاهدی از گرفتن مجوز ساخت دست کم ‪ ۷۰‬خانه بهداشت در جنوب کرمان خبر داد و افزود: ساخت ‪ ۴۰‬خانه بهداشت از این تعداد که جزء مصوبات سفر رهبری بود پارسال در این منطقه شروع شد.

او گفت: ‪ ۳۰‬خانه بهداشت هم از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جنوب استان کرمان ساخته می‌شود.

وی درباره ساخت مراکز درمانی در این منطقه افزود: ساخت مرکز درمانی با ظرفیت ‪ ۱۰‬تخت در شهرستان جنوبی عنبرآباد پارسال شروع شد که ‪ ۶۰‬درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: مجوز ساخت دو بیمارستان با ظرفیت ‪ ۳۲‬تخت در شهرستانهای منوجان و رودبار گرفته شده که عملیات اجرایی آنها امسال شروع می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان شهرستان بافت هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین بیماریهای قلب و عروق، تصادفات، سرطانها را سه علت شایع مرگ و میر در کرمان عنوان کرد و افزود: برای کاهش بار بیماریهای قلب و عروق افزایش تخت‌های سی سی یو در دستور کار قرار گرفته است.

زاهدی توسعه اورژانس ‪ ،۱۱۵‬افزایش تخت‌های آی سی یو و بهسازی اورژانس ها را از برنامه‌های کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات اعلام کرد.

وی گفت: امسال دست کم ‪ ۵۰‬تخت آی سی یو به ظرفیت این گونه تخت‌ها در استان کرمان اضافه می‌شود.

او با اشاره به این که شدت تصادفات در استان کرمان بالاست، افزود: تا زمانی که وضعیت نامناسب جاده‌های این استان اصلاح نشود، اقدامات درمانی پاسخگو نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی اورژانس هوایی ‪ ۱۱۵‬این استان با همکاری پایگاه هوانیروز را از اقدامات انجام شده برای امداد رسانی در زمان وقوع حوادث برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.