پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

امام توانست راه، بستر و زمینه جنبش عظیم مردمی را فراهم کند

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) از قلب، جان و روح مردم و دین می‌جوشید و می‌خروشید.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد دیروز در آیین هجدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع کرمان افزود: عامل و محور شکل‌گیری اجتماع عظیم مردمی و ریشه و اساس طرح مبانی دینی و اسلامی در انقلاب اسلامی ایران وجود مقدس امام بود.

وی که با موضوع اصول و ارکان نظام اسلامی و نقش محوری امام در شکل‌گیری و انسجام این ارکان سخن می‌گفت، افزود: برای هیچ انسان هوشمندی جای تردید نیست که اجماع مردمی برای انقلاب اسلامی در سایه انفاس قدسی و الهام‌بخش امام شکل گرفت.

او با بیان این که امام پیام‌آور دین، قرآن، اسلام، عدالت و وظیفه‌شناسی بود گفت: امام توانست راه، بستر و زمینه جنبش عظیم مردمی را فراهم کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرحله شکل‌گیری و مهندسی نظام اسلامی، نقش امام را در این مرحله بی‌بدیل، منحصر به فرد و راهگشا خواند و افزود: این نقش بر هیچ انسان هوشمندی پوشیده نیست.

وی گفت: امام برای آن که دستاورد انقلاب اسلامی به مخاطره نیافتد بلافاصله پس از فروپاشی نظام سلطنتی موضوع تدوین قانون اساسی و مهندسی نظام را مطرح کردند.

ابوترابی‌فرد از اصل ولایت فقیه و جمهوریت به عنوان دو فراز برجسته قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نام برد و افزود: امام در سایه نهادینه کردن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی زمینه اسلامیت نظام را فراهم کرد.

وی نظریه عمیق، دقیق ولایت فقیه را ولایت علم، فقه، عدالت، مدیریت، تدبیر و عقلانیت تعریف کرد و گفت: با حذف ولایت فقیه در حقیقت اسلام از نظام حذف می‌شود.

او با اشاره به تاکید امام خمینی بر جمهوریت نظام افزود: بر اساس این اصل مسیر نهادهای حکومتی با آرای مستقیم و غیرمستقیم مردم شکل می‌گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوریت نظام در آرای مردم معنا و به زیبایی و برجستگی کامل شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر این دو فراز در قانون اساسی نبود اکنون شاهد یک نظام مردمی برآمده از آرای مردم نبودیم و راه برای وابستگی به بیگانه فراهم می شد.

او شکل‌گیری دولت اسلامی در تمامی سطوح نظام را فراز برجسته دیگری از کارنامه ماندگار امام برشمرد و گفت: امام راه را برای اسلامیت دولت هموار کرد.

وی افزود: وجود امام در نوک هرم دولت اسلامی زیباترین و عالی‌ترین وضعیت را برای شکل‌گیری این دولت به وجود آورد.

او به هوشمندی و تیزبینی امام در رویارویی با انحرافات دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی امام مشاهده کرد در یکی از سطوح نظام انحرافی شکل گرفته با دست قدرتمند و اندیشه تیزبین در برابر این انحراف ایستاد.

وی افزود: اگر امام نبود امروز در نوک هرم دولت اسلامی شخصیتی فرزانه، فقیهی هوشمند، تیزبین، دارای اشراف به مسایل جامعه و هدایتگر مردم وجود نداشت.

او با تاکید بر این که همگان موظفند از تمامی توان برای شکل‌گیری دولت اسلامی بهره بگیرند خطاب به مردم گفت: آرای شما می‌تواند نقش تعیین‌کننده و یا ویرانگر داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به هر میزان که منتخبان مردم با ارزشها، مبانی، اصول دینی، اعتقادی و اخلاقی انطباق بیشتری داشت باشند به دولت اسلامی نزدیکتر می‌شویم و هرچه از این اصول فاصله بگیرند دولت اسلامی بیشتر رنگ خواهد باخت.

وی گفت: شورای نگهبان در جایگاهی است که باید مراقب انحراف دولت اسلامی به معنای عام آن از ارزشها و مبانی باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: کسی که با آرای مردم بر کرسی قدرت می‌نشیند نباید پیمان خود را با امام سست و دفاع از اصول و ارزشها را فراموش کند.

وی گفت: نهادی مانند مجلس شورای اسلامی نباید مدافع مصالح ناچیز منطقه‌ای ، سیاسی، گروهی و جناحی باشد بلکه باید مدافع حقوق و مصالح ملت باشد.

او با تاکید بر لزوم مراقبت مردم از آرای خود افزود: اگر دولت اسلامی قدرت را در دست نداشته باشد راه برای حذف قانون اساسی هموار و پوسته‌ای از آن به نمایش گذاشته می‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی مرحله پس از دولت اسلامی را کشور اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز با کشور اسلامی ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

وی شعار سه‌گانه رهبری مبنی بر مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را یادآور شد و افزود: به هر میزان که راه برای برچیده شدن فساد از سطوح مختلف جامعه فراهم شود و فقر از جامعه رخت بربندد راه برای گسترش عدالت در سطوح مدیریتی هموارتر می‌شود.

او هدف از فریاد بلند و رسای رهبری در ابلاغ سیاستهای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی را تولید ثروت و توزیع عادلانه آن دانست و گفت: راه عزت ملت از تولید هرچه بیشتر ثروت برای زدودن فقر و محرومیت از جامعه می‌گذرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: برای کشوری که به اقتدار سیاسی دست یافته است زیبنده نیست قدرت اقتصادی نداشته باشد.

وی گفت: در حالی که از تهدید آمریکا و اروپا برای توقف فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای هراس به خود راه نمی‌دهیم نمی‌بایست یکی از تهدیدهای آنها این باشد که به شما بنزین نمی‌فروشیم.

او افزود: مردم باید از منتخبان خود بخواهند که چه زمانی آنها را از وابستگی به درآمد نفت خارج می‌کنند.

وی با اشاره به این که ایران در بسیاری عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی الگوست تاکید کرد: این کشور باید در فتح قله‌های دانش و فناوری، تولید با کیفیت و هزینه کمتر، بازاریابی، توزیع عادلانه ثروت، رفع محرومیت و مبارزه با ظلم هم الگو باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.