پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

گزارش مشروح ضرب و شتم دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس

تعدادی زیادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی فعال کشور در اعتراض به برگزاری جشن تولد ملکه الیزابت در سفارت انگلستان و شرکت تعدادی از فعالان سیاسی و فرهنگی و هنری ایرانی در این جشن، در مقابل این سفارت، نشست خبری و تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از سایت عدالتخواهی در این نشست که با حضور نمایندگی از تشکل‌هایی چون اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه‌ها، جنبش عدالتخواه دانشجویی، طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه‌ی تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه‌ اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی برگزار شد، دانشجویان به برگزاری این جشن در ایام عزاداری مردم ایران به مناسبت ایام فاطمیه، فجایع سامرا و توهین به ملت ایران اعتراض کرد.

در ابتدای این مراسم برگزار کنندگان این تجمع با ترتیب دادن یک نشست خبری به بیان دیدگاههای خود پیرامون میهمانی سفارت انگلیس و سابقه خباثت ها و جنایت های روباه پیر پرداختند.

در ابتدا سئوالی از سوی خبرنگار واحد مرکزی خبر مطرح شد که خواستار توضیح بیشتر از کم و کیف و افراد ایرانی دعوت شده برای این جشن شد که ابراهیمی دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ گفت: ما به طور مستند می دانیم که چه کسانی به این مجلس دعوت شده اند، آنها تعدادی ازهنرمندان، سیاسیون واداده  و ضد انقلاب، تعدادی از ایرانیان کثیف و خائن  هستند.

وی در ادامه برگزاری این میهمانی را دهن کجی به خانواده های شهدا و ملت ایران دانست.

ابراهیمی به بیان سوابق خیانت های انگلیس در جهان اسلام پرداخت و تعطیلی این جاسو س خانه را خواستار شد.

کفایتی مسئول بسیج دانشگاه تهران نیز به انتقاد از سیاست های انگلیس در جهان اسلام پرداخت و خواستار محاکمه شرکت کنندگان در این جشن کثیف شد.

در بخش  دیگری از این نشست، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: معنا ندارد که در ام القرای جهان اسلام برای ملکه تزویر و فساد جشن تولد برگزار کنند.

این سخنان که با شعارهای  تجمع کنندگان قطع شد ، در حالی ادامه یافت که سخنران دیگر این مراسم خبر از شناسایی دقیق میهمانان دعوت شده به سفارت انگلیس داد.

وی خطاب به نمایندگان رسانه های خبری گفت: از میهمان سفارت عکس بگیرید و به همه عالم مخابره کنید تا آنها رسوا شوند.

بیاتیان،نماینده دفتر تحکیم وحدت نیز در این میزگرد گفت: غربی ها خودشان محور شرارت هستند اما به ما می گویند محور شرارت. قوه قضاییه باید شرکت کنندگان در این میهمانی را به اشد مجازات برساند و محاکمه کند.

بیاتیان، همچین رفتار دولت انگلیس در ماجرای ملوانان انگلیسی و تجاوز به آبهای ایران را محکوم کردند.

عسگری، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان سوابق جنایت های انگلیس، دعوت اخیر سفارت انگلیس از 1400 فعال ایرانی را توهین به مردم، انقلاب و اسلام دانست و گفت: زمانی که دستگاه قضایی در محاکمه متهمان جاسوسی مانند موسویان به این راحتی برخورد کند و وی بلافاصله در مجمع تشخیص مصلحت مشغول فعالیت شود، این وطن فروشان هم جرأت پیدا می کنند که در این مجالس شرکت نمایند.

وی ادامه به همزمانی عزاداری مسلمانان در خصوص فاجعه ننگین سامراء با این جشن کذایی اشاره کرد و ادامه داد: تقاضای ما از دولت اصولگرای دکتر احمدی نژاد این است که اولا" لیست کسانی که از دولت یا مسئولانی دولتی در این جشن شرگت کنند، را منتشر نماید و با آنان به شدت برخورد نماید. ثانیا" شرکت کنندگان وطن فروش ایرانی در این مجلس را تحت حفاظت امنیتی و اطلاعاتی خویش بگیرد و ثالثا" برای جبران این بی حرمتی سریعا" اقدام نماید.

عسگری گفت: زمانی که مسئولان دیپلماسی ایران با آمریکا در حال مذاکره، و نه محاکمه، هستند و وظایف اشغلگران به انان تفهیم نمی شود، ماجرای انفجار حرمین امامین عسگریین اتفاق می افتد که عاملان آن خود آمریکا و انگلیس است.

نماینده جنبش عدالتخواه به فاصله و تناقض حرف و عمل دولتمردان اشاره کرد و گفت : تا کی این تناقض ها ادامه خواهد داشت، چرا برخوردی نمی شود؟ مگر بنا به نظر وزرای اطلاعات و کشور، انفجار های سال گذشته اهواز و ناامنی سیستان و بلوچستان رنگ و بویی انگلیسی نداشت، پس برخورد تان با انگلیس چه شد؟

وی در پایان به انتقاد از نمایندگان، فعالان سیاسی ، صدا و سیما ، رسانه های اصولگرا  و نیروی انتظامی پرداخت که چرا واکنش مناسبی در این خصوص اتخاذ نکردند.

یکی از سخنرانان با اشاره به هتک حرمت حرمین عسگریین(ع) به انتقاد از عملکرد صدا و سیما در این خصوص پرداخت و گفت: رسانه ملی  در این روز فیلمی از یک کمدین انگلیسی را پخش کرد و  اقدام مناسبی در این قضایا نکرد که اگر این روند اصلاح نشود، تجمع بعدی ما در مقابل صدا و سیما خواهد بود.

نماینده اتحادیه تشکل های دانشگاه آزاد هم به محکومیت این افراد پرداخت.

 در پایان میزگرد تشکل های دانشجویی خواستار اخراج سفیر انگلیس، تعطیلی این سفارت، برخورد و محاکمه وطن فروشان شرکت کننده در این جشن پلید شدند.

دانشجویان پلاکادرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "دیگ پلوی انگلیسی را بر سرتان خراب خواهیم کرد"، "نوکران انگلیس خجالت خجالت"، "مجلس عیش و نوش در سرزمین اسلامی به چه معناست؟"، "اهانت مجدد به حرمین شریفین را محکوم می‌کنیم".

در این تجمع دانشجویان در حالی که شعار می‌دادند "سیزده آبان ما تکرار باید گردد"، "مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق"، "سفارت انگلیس تعطیل باید گردد"، "سفیر صهیونیستی اخراج باید گردد"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز"، "الله اکبر، الله اکبر" در مقابل سفارت در اعتراض، اقدام به پرتاب بسته های رنگی کوچک نمودند که در و دیوار سفارت کثیف و رنگی شد.

با اوج گیری درگیری‌هایی بین نیروی انتظامی و تعدادی از دانشجویان، تردد در خیابان مقابل درب چهارراه استانبول سفارت  نیز با مشکل مواجه شد. هر لحظه بر تعداد نیروهای انتظامی و یگان ویژه افزوده می شد و مانع تجمع و اعتراض دانشجویان  شدند. زد و خوردها کم و بیش ادامه داشت که خبر رسید که مهمانان از درب شمالی  وارد سفارت می شوند و  لذا به صورت پرشور و پرغروری به سمت درب شمالی حرکت کردند.

عمده درگیری ها و زد و خوردهای ناجوانمردانه نیروی انتظامی در این قسمت انجام گرفت. نیروهای مجهز انتظامی با یورش های مکرر و حمله های شدید دانشجویان را از جلوی درب شمالی دور کردند. همگام با زد و خوردهای مکرر  دانشجویان، گاز فلفل از سوی نیروی انتظامی در فضا منتشر می شود که همگان به شدت دچار سرفه و گرفتگی سینه می شوند.

این درگیری با شعارهای دانشجویان همراه بود. آنها شعار می‌دادند "نیروی انتظامی حمایت حمایت"، "نیروی انتظامی تو حافظ ملتی"، "نیروی انتظامی حفاظت از انگلیس وظیفه‌ی شما نیست"، "سفارت انگلیس تعطیل باید گردد"، "هر که با آل علی درافتاد ور افتاد".

دانشجویان در بخش هایی هم از تجمع، سینه می‌زندند و شعار می دادند "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده‌ایم"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "یا حسین یا حسین"، "منافق حیا کن سفارت رو رها کن".

این درگیری که تا نزدیکی اذان مغرب ادامه داشت، با افزایش وحشیگری و ناجوانمردی برخی از نیروهای انتظامی ، دانشجویان را وادار به واکنش متقابل نمود که تأثیری در روند درگیریها نداشت. خشونت ها آن چنان زیاد شد که برخی دانشجویان خشمگین را مجبور به پرتاب سنگ و اشیای دم دستی به سمت نیروی انتظامی نمود.

خشونت نیروی انتظامی بالا می گیرد تا جایی با ضرب و شتم شدید دانشجویان، در چندین مرحله، دانشجویان را مجبور به فرار به سمت کوچه ها و خیابان حافظ می کند. دانشجویان هنگام فرار هم، از دست نیروی انتظامی و باتوم هاشان در امان نماندند و شدیدا" کتک می خوردند.

خشونت نیروی انتظامی به جایی می رسد که یکی از مسئولان خشن و ناجوانمرد آنان به نام سردار محمودی، دانشجویان خصوصا" خواهران دانشجوی معترض در این تجمع را، شدیدا" به باد کتک می گیرد و به  آنها اهانت می کند.

خشونت نیروی انتظامی که در این تجمع به عنوان حافظ مقتدر و خشن منافع انگلیس  عمل می کرد، منجر به زخمی  شدن حدود 15 تن از دانشجویان و بستری شدن آنها و  بازداشت حداقل 6 نفر از جمله چهار تن از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شد. در خیابان نوفل لوشاتو آمبولانس‌هایی قرار داشت که دانشجویان مجروح شده مداوا شدند.

دانشجویان معترض از مقابل سفارت دور شدند و  دانشجویان در خیابان حافظ  و کوچه ها پراکنده شدند و کوچه‌های منتهی به خیابان نوفل لوشاتو و دیگر کوچه ها بسته شد.

دانشجویان معترض  با نزدیکی اذان مغرب در مقابل سفارت انگلیس با تجمع در مقابل خیابان پارس منتهی به نوفل لوشاتو نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه کردند.

در ادامه یکی از دانشجویان خطاب به تجمع‌کنندگان گفت ما در مقابل لانه کفر ایستاده‌ایم و نیروی انتظامی وظیفه نداشت بی‌حرمتی کند. اما اگر بی‌حرمتی نسبت به شما شده و باطوم خورده‌اید برای رضای خدا بوده است. در این لحظه دانشجویان شعار «نیروی انتظامی حمایت از انگلیس وظیفه شما نیست» را سر دادند. 
همچنین  یکی از دانشجویان خطاب به کسانی که در مراسم جشن تولد ملکه انگلیس حاضر شده بودند، اظهار داشت: اگر اتفاقی که اکنون برای بسیاری از مردم عراق و ناموس آنها می‌افتد برای شما اتفاقی نمی‌افتد به این خاطر است که جوانان پاک این مرز و بوم جان خود را در راه دفاع از این میهن فدا کردند.
وی در ادامه خطاب به نیروی انتظامی گفت: برخوردهای امروز از شما بعید بود اما دانشجویان به دلیل اینکه لباس پاسداری بر تن شماست به شما احترام می‌گذارند.

در پایان نماز تعدادی از خواهران شرکت کننده در تجمع ، برخورد وحشیانه نیروی انتظامی با خواهران را غیر قابل بخشش عنوان کردند و اظهار کردند که نیروی انتظامی که قرار است ناموس مردم را حفاظت نماید، آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهد. بنا به شنیده ها یکی از خواهران در حالی که بر زمین افتاده بود از سوی نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. تنی چند از خواهران هم مصدوم  و مجروح شدند.

دانشجویان معترض تا ساعت 9:30 شب سعی داشتند با حضور در مقابل درب‌های شرقی و شمالی سفارت، علاوه بر عکاسی افرادی که وارد سفارت می‌شوند را شناسایی کنند.

الف از مصدومان این حادثه، از نامساعد بودن حال آقای «مصطفی پارسا» که از دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز  است، خبر داد که در بیمارستان باهر(واقع در شیخ هادی) بستری است. وی از عیادت دکتر زرگر، مسئول مرکز بسیج دانشگاههای تهران و یکی از مشاوران جوان ریاست جمهوری از پارسا خبر داد که هردو با توجه به وخامت حالش و عدم تکلمش ، بر پیگیری شکایت از نیروی انتظامی خصوصا" سردار محمودی تأکید کردند.

خشونت این شخص معلوم الحال بارها از سوی دانشجویان به برخی از مسئولان ارشد نیروی انتظامی تذکر داده شد و طبق آخرین اخبار دانشجویان مصدوم و مجروح قصد شکایت از ایشان را دارند.

هنوز از  زخمی ها و دستگیرشدگان آمار دقیقی در دست نیست!

بنا به گفته حاضران، این تعداد نیروهای انتظامی تا کنون در هیچ تجمعی در این سه سال اخیر دیده نشده بود. شاید این مسأله بیانگر اهمیت حفظ سفارت انگلیس و حفظ ارتباط با این کشور استعمارگر است...

نیروی انتظامی همچنان در حال حراست از سفارت این جرثومه فساد است...

تشکل های دانشجویی در حال تنظیم بیانیه شدیدالحنی خطاب به نیروی انتظامی و وزارت کشور هستند...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.