پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

۹ مناسبت جدید به تقویم سال آینده اضافه می شود

به گزارش کرمان نیوز به نقل از رسانه ها، مهندس منصور واعظی در اولین نشست رسانه‌ای دبیر شورای فرهنگ عمومی که با موضوع آخرین مصوبات شورای فرهنگی عمومی و برنامه‌های سال جاری برگزار شد، بیان داشت: در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی یعنی جلسه 460 مقرر شد تا هر ماه تمام برنامه‌های این شورا توسط دبیر آن در رسانه‌ها به اطلاع مردم و مسئولان رسانده شود.

وی از تهیه و ارائه گزارش 20 ساله شورای فرهنگ عمومی به مردم و مسئولان کشور خبر داد و افزود: هدف از تهیه و ارائه این گزارش نشان دادن عملکرد بیست ساله شورای فرهنگ عمومی به مردم عزیز است.

واعظی به تصویب سند چشم انداز شورای فرهنگ عمومی در 1404 هجری شمسی توسط این شورا اشاره کرد و در ادامه گفت: این سند تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شورا ارسال شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از اضافه شدن 9 مناسبت جدید در تقویم سال آینده خبر داد و در ادامه بیان داشت: 23 مرداد ماه به نام پیروزی مقاومت، 17 ربیع الاول همزمان با میلاد مسعود پیامبراعظم(ص) به نام اخلاق و مهرورزی، 25 اسفندماه به نام بزرگداشت پروین اعتصامی، سوم اردیبهشت ماه به نام روزی ملی کارآفرینی، ششم مردادماه به نام ترویج آزمون‌های فنی و حرفه‌ای، 19 مهرماه همزمان با میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) به نام روز مدیریت، 18اسفند ماه همزمان با شهادت سید جمال الدین اسدآبادی به نام بزرگداشت آن شهید و دومین جمعه مهرماه هر سال به نام بزرگداشت امام زاده سلطان بن علی بن امام محمدباقر(ع) واقع در مشهد اردهال نام گذاری شده‌اند.

وی همچنین به تغییر روز جهاد کشاورزی به 27 خرداد ماه هر سال خبر داد و افزود: این روز بدین جهت انتخاب شد که امام راحل(ره) در آن روز فرمان تاسیس جهاد سازندگی را صادر کردند.

واعظی گفت: پس از صدور پیام مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، سه کمیته در ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد که با سه محور به فعالیت می پردازند.

وی به شروع ارزیابی فرهنگ عمومی جامعه خبر داد و افزود: ساماندهی تبلیغات شهری، طرح صیانت و حفظ و حراست از خط و زبان فارسی و ترویج آن و کنترل زبان‌های بیگانه، تقدیر و تجلیل از خادمان فرهنگی در بهمن و دی ماه سال جاری نیز از دیگر فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی در امسال است./

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.