پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

گردشگران بلژیکی ربوده شده در ایران آزاد شدند

وزارت امور خارجه بلژیک پس از اعلام آزادی دو گردشگر این کشور که در جنوب شرقی ایران ربوده شده بودند، افزود: مادر یکی از این دو بلژیکی روز سه شنبه موفق شد با فرزندش تلفنی گفت و گو کند.


به گزارش کرمان نیوز ایرنا در ساعت   ۲۳:۵۰ دیشب اعلام کرد :این شخص به مادرش اطمینان داده است که در امنیت و در فاصله ‪۱۵۰‬ کیلومتری از محل ناپدید شدنش، به سر می‌برد.

وزارت امور خارجه بلژیک افزود که سفارتخانه این کشور در ایران تلاش می‌کند تا محل این دو نفر را مشخص کند و کمک لازم را در اختیارشان قرار دهد.

وزارت امور خارجه که از مقام‌های ایران در مورد نحوه ناپدید شدن و آزادی این دو نفر هنوز اطلاعات مشخصی بدست نیاورده است، افزود:" این دو بلژیکی سلامتند."
فرانسوا دومون، سخنگوی وزارت امورخارجه بلژیک، ضمن جدی خواندن این ماجرا، گفت:" ظاهرا دو یا سه روز مانع از آن شده بودند که آنها ارتباط برقرار کنند."
دانیل بوو، پدر یکی از این دو بلژیکی، به شبکه تلویزیونی " ار ت ال" گفت:" او به من گفت که اکنون در امنیت به سر می‌برد و دیگر جای نگرانی نیست. او درخواست کرده که آنها را در کوهستانها پیدا کنند."
شبکه یادشده افزود که این دو بلژیکی، استفان، ‪ ۲۸‬ساله، و کارلا، ‪۳۶‬ ساله، نزد اهالی محل به سر می‌برند.

خبرگزاری فارس گزارش کرده بود که یک راهزن روز یکشنبه این دو بلژیکی را ربود و خواستار آزادی آنها در قبال آزادی برادرش شد.

مقام‌های بلژیک برای حل مثبت این موضوع تماسهای بسیاری با همتایان ایرانی خود برقرار کرده بودند. وضعیت یادشده بیشتر از آن جهت خطرناک بود که زوج یادشده سفارتخانه بلژیک را از تصمیم خود برای سفر به جنوب شرقی ایران که منطقه‌ای پر خطر است، مطلع نکرده بودند.

خبرگزاری فرانسه در پایان گزارش خود به اعلام خبر ناپدید شدن این دو بلژیکی از طرف فرماندار شهر بم، گزارش خبرگزاری فارس در این مورد و سابقه ربوده شدن چند خارجی در منطقه جنوب شرقی ایران اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.