پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ضرورت شکل گیری افق جدید رسانه های اسلامی

تغییر معادلات در صحنه خاورمیانه طی یک ساله اخیر علیرغم تلاش های امریکا برای جلوگیری از موج بیداری اسلامی، اهمیت و ضرورت وحدت رسانه ای در جهان اسلام را دو چندان کرده است.
پیروزی ائتلاف یکپارچه در عراق ، حماس در انتخابات فلسطین وحزب الله لبنان و همچنین پایداری ایران در موضوع فن اوری صلح امیز هسته ای به عنوان حقوق حقه مردم این کشورموجب گردیده است که طرح خاورمیانه بزرگ و جدید امریکا در منطقه با شکست وچالش جدی روبرو شود.
این موضوع از جمله موضوعاتی است که هریک ازمقامات ودولتمردان کشور های مسلمان و غیر مسلمان در مقاطع مختلف زمانی به ان اشاره کرده اند. اما انچه که قابل توجه است عدم انعکاس پوشش خبری گسترده و رسانه ای این موضوع در رسانه های جهان اسلام به طور شایسته در قالب وحدت رویه وهمگرا در مقابل شبکه های خبری نظام سلطه است.
ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضرورت وحدت رسانه های جهان اسلام را در مصاحبه با شبکه الجزیره مطرح کرد . اگر دیروز امریکا با دست یافتن به فن اوری هسته ای از ان سو استفاده کرد و بمب اتم ساخت و بر سر مردم بی دفاع دو شهر ژاپن ریخت ، که بعد از گذشت سالها اثرات مخرب ان هنوز هویدا می باشد ، امروز با سو استفاده از فن اوری ارتباطات ، عملیات روانی و تبلیغی ، قدرت نرم و جنگ رسانه ای جهان اسلام را نشانه گرفته است و قصد دارد با اشاعه اباحی گری و راه اندازی رسانه های مستهجن ، جوانان و بنیاد قوی نهاد مقدس خانواده های مسلمان را تخریب کند و این بار ابزار بکار گرفته امریکا فوق بمب اتم است.
بسیاری از رسانه های جهان اسلام و بعضی از رسانه های داخلی نیازمند بیدار شدن از خواب غفلت هستند چرا که به طورناخدا اگاه در دام شگرده ای حرفه ای نظیریه پردازان حوزه ارتباطات و مدیریت رسانه ای اطاق فکر رسانه های متحد غرب برای مشغول کردن رسانه های جهان اسلام و مهندسی فکر بر روی افکار عمومی دنیا هر روز سوژه ای را علیه جهان اسلام طر احی و جریان سازی می کنند. انتشار کتاب موهن آیات شیطانی و راه اندازی جریان القائی در رسانه های خود ، طرح کاریکاتور علیه پیامبر شان اسلام و بدنبال آن توجیح آزادی رسانه ای و الان اسلام این دین کامل و تکمیل کنند ادیان دیگر را در قالب سخنان سخیف و توهین آمیز مورد حمله قرار می دهند.
اگر بوش دین اسلام را دینی فاشیستی می خواند و امپریالیست رسانه ای غرب بطور یکپارچه و متحد آن را به عنوان مشی خود قرار داده ناشی از چه چیزی است؟
قرآن کریم به عنوان عامل وحدت بخش و همبستگی اجتماعی و نقطه اوج اشتراکات همه مسلمانان بسیار ظریف به این موضوع اشارت دارد . « و ذَکر و نَعمت اللهِ علیکم اذ کُنتم ادعداء فالف بَین قلوبَکم فاصبحتم بنعمته اخوانا » ( آل عمران آیه 103)
به گذشته خود بازگشت کنید و دو عرصه تاریخی از گذشته خود را به یاد آورید . عرصه ای که در آن به نزاع و کشمکش می پرداختند و به سبب این نزاع و کشمکش امکانات انسانی و غیرانسانی شما نابود می گردید.
باید به گونه ای که در پرتگاه آتش قرار می گرفتید . تا این که این مرحله تاریخی از مراحل زندگی شما در گذشت و مرحله تاریخی دیگر شروع شد. در این مرحله نعمت الهی (قرآن مجید) با همه اعتقادات ، ارزشها و قوانین الهی اش برای شما ارسال گشت و جامعه با بهره گیری از ارزشها ، عقاید و هنجارهای مشترک دینی و احساسات مذهبی حاصل از آن ، میان شما تالیف قلوب کرد و بر اثر الفت و همدلی به وجود آمده ، برادر یکدیگر گشتید . (فاصبحتم بنعمه اخوانا) و جهان اسلام گویا هم اکنون مورد خطاب این آیه از قرآن مجید است.
این نکته درستی است که امیر قطر در دیدار با ضرغامی بیداری جهان اسلام راناشی از نفوذ سخنان امام راحل (ره) در مسلمانان جهان بیان می کند و دو طرف پیشنهاد همکاری رسانه ای را می دهند.
رسانه های جهان اسلام بیدار و متحد شوند مبانی تئوری رسانه های بینایی آمریکائی با دیدگاه امپرالیستی دارند و استفاده از آنها در رسانه های وابسته به جهان اسلام راهی اشتباه و خطاب می باشد. رسانه های غرب به عنوان یک خطر سبز هوشمندانه درصدد نابودی اسلام برآمده اند و این اصل در اظهارات مستمر و متعدد آنها آشکار است . برای مثال : شیمون پرز - نخست وزیر اسبق اسرائیل بارها تکرار نموده بعد از سقوط کمونیسم ، بزرگترین خطر زمانه ، اسلام می باشد . لذا اسرائیل همواره درصدد است امریکا و اروپا را علیه مبانی اسلامی تحریک نماید و از رسانه های در اختیار بیشترین بهره برداری ممکن را به عمل آورده اند.
گامهای جدیدی در کشورهای اسلامی برداشته شد و حرکت های منسجم در این رابطه شروع شده که می توان به برگزاری کنفرانس وزرای کشورهای اسلامی که اخیرا در عربستان برگزار شده اشاره داشت . در این کنفرانس تاکید شده سرمایه داران مسلمان سرمایه خود را به جانب راه اندازی ، توسعه و گسترش رسانه های جمعی معطوف نمایند و رسانه های اسلامی بیش از پیش شبکه های انگلیسی زبان خود را علیه فشارهای روانی و رسانه ای غرب به کار گیرند . در این کنفرانس مطرح شده در مقابل این همه رسانه معاند ، کشورهای اسلامی باید شبکه های منسجم و هدفمند برای خنثی سازی توطئه های رسانه ای دشمنان داشته باشند.
برگزاری این کنفرانس و مصاحبه ریاست صدا و سیمای کشورمان با یک شبکه اسلامی طلیعه خوبی برای افق رسانه ای جهان اسلام است.
حاصل کلام این که آیا دردنیای شیشه ای و رسانه ای جدید که همه رسانه های غربی و ضد اسلامی از هزاران بمب اتم مخرب تر عمل می کنند ، سکوت تفرقه و مسامحه رسانه ای توجیهی دارد؟
پی نوشت : رئیس جمهور اندونزی - سوسیلو مامبانگ لودهویونو - اخیرا گفته رسانه های غربی افکار عمومی جهان رامنحرف می کنند و بسیار جانبدارانه اخبار کشورهای اسلامی را سانسور و تحریف می کنند.
همچنین رئیس بزرگترین شرکت نفتی دنیا - عبدالله جمعه - در عربستان اعلام کرده رسانه های غربی درخصوص نقش آسیا در افزایش قیمت نفت مبالغه می کنند.
از :الف _ زابلی زاده
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.