پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پاسخ‌های رئیس جمهوری به پرسش‌های دانشگاهیان دانشگاه کلمبیا

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از سخنرانی در جمع دانشگاهیان دانشگاه کلمبیا آمریکا، به پرسش‌های آنان بطور صریح و بی‌پرده و بصورت مستدل پاسخ داد.


دانشجویی از رییس جمهوری سوال کرد: آقای رئیس جمهور، اظهارات شما امروز و در گذشته سوالات بسیاری را ایجاد کرده است از جمله اینکه آیا دولت شما یا خود شما به دنبال نابودی اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی هستید؟ رییس جمهوری پاسخ داد: ما همه ملت‌ها را دوست داریم، ما با تمامی یهودیان دوست هستیم. بسیاری از یهودیان در ایران با صلح و امنیت زندگی می‌کنند.

وی اظهارداشت: باید متوجه باشید که مطابق قانون و قانون اساسی ما، به ازای هر ‪ ۱۵۰‬هزار نفر جمعیت یک نماینده برای مجلس انتخاب می‌شود، اما برای جامعه یهودی که تعداد آنها در ایران یک پنجم این رقم است، آنها یک نماینده مستقل در مجلس دارند، بنابراین پیشنهاد ما برای مسئله فلسطین پیشنهادی انسانی و دمکراتیک است.

احمدی نژاد گفت: آنچه که ما می‌گوییم حل این مشکل ‪ ۶۰‬ساله است. ما باید به مردم فلسطین اجازه بدهیم تا خود برای آینده خود تصمیم بگیرند و این کاملا بر اساس منشور سازمان ملل و اصول بنیادی آن است.

وی افزود: ما باید به یهودیان فلسطین، مسلمانان فلسطین و مسیحیان فلسطین اجازه بدهیم تا خود ازطریق یک همه‌پرسی آزاد برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و هر چه که آنها به عنوان یک ملت تصمیم بگیرند، باید محترم شمرده شود و همگان بپذیرند.

رییس جمهوری افزود: هیچکس نباید در امور ملت فلسطین دخالت کند و هیچکس نباید تخم اختلاف بکارد. هیچکس نباید دهها میلیارد دلار تجهیزات و اسلحه به یک گروه در آنجا بدهد.

وی که اظهاراتش با کف زدن‌ها و تشویق ممتد حاضران توام بود، تصریح کرد:
ما می‌گوییم که ملت فلسطین خود باید برای آینده خود تصمیم بگیرد و حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند و این چیزی است که ملت ایران می‌گوید.

در این نشست سوال شد: حضار می‌خواهند که پاسخ واضح به این سوال را بشنوند. آیا شما یا دولت شما نابودی اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی را دنبال می‌کند؟ اگر ممکن است بصورت بله یا خیر جواب بدهید.

احمدی نژاد جواب داد: شما سوال کردید ولی می‌خواهید پاسخ را آن طور که می خواهید بشنوید، این آزادی دسترسی به اطلاعات نیست.

رییس جمهوری که این جمله‌اش باعث تشویق حاضران شد، گفت: من تنها موضع خود را می‌گویم و من از شما می‌پرسم آیا مسئله فلسطین یک مسئله بین‌المللی مهم است یا خیر؟ لطفا جواب بله یا خیر بدهید.

سوال‌کننده نیز در این زمان جواب داد: بله
احمدی نژاد نیز بلافاصله گفت از همکاری شما متشکرم. ما این مشکل را که ‪ ۶۰‬سال ادامه داشته پذیرفتیم و حال هر کس راه حلی دارد و راه حل ما انجام همه‌پرسی آزاد است. اگر این همه‌پرسی انجام شود نتایج آن را خواهید دید.

وی افزود: اجازه بدهید که مردم فلسطین بصورت آزادانه تصمیم بگیرند که برای آینده خود چه می‌خواهند بکنند، بعد آنچه که شما در نظر دارید رخ خواهد داد و انجام می‌شود.

ادامه خبر در صفحه سیاسی مطالعه شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.