پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ابلاغ تصمیمات مهم دولت برای فقر زدایی از جنوب کرمان

ده‌ها تصمیم مهم دولت برای فقر زدایی از جنوب کرمان از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت،با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در ستاد راهبری و هماهنگی توسعه استان کرمان سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مکلف شد مبلغ 80 میلیارد ریال از محل اعتبار پیش‌بینی شده برای تخریب ،‌بازسازی و مقاوم سازی مدارس در سال 1386 برای اجرای پروژه های احداث فضاهای آموزشی و دبیرستانی و استانداردسازی از طریق جایگزینی مدارس کپری در جنوب کرمان در اختیار اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان قرار دهد .
بر اساس این تصمیم سازمان تربیت بدنی مکلف شد به منظور تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی شش شهرستان جنوبی استان مبلغ دو میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان متبوع در اختیار اداره کل تربیت بدنی استان کرمان قرار دهد.
همچنین وزارت کار و اموراجتماعی مکلف شد تا از محل منابع صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) و با رعایت ضوابط صندوق یاد شده حداقل مبلغ پنجاه میلیارد ریال جهت کارگاه‌های کوچک اشتغالزا در شش شهرستان جنوب استان کرمان و مبلغ سیصد میلیارد ریال از محل تسهیلات بنگاه‌های زود بازده ویژه جنوب استان کرمان برای واگذاری به متقاضیان طرح‌های تولیدی ،‌خدماتی شهری و روستایی اختصاص دهد .
این مصوبه وزارت رفاه و تامین اجتماعی را مکلف نموده است با هماهنگی استانداری کرمان در سال 1386 بن دریافت کالا بین افراد نیازمند را در شش شهرستان جنوب استان کرمان به میزان بیست در صد (20%) افزایش دهد .و وزارت کشور ( نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ) نیز مکلف است از محل اعتبار ردیف (503919) قانون بودجه سال 1386 تعداد (30)دستگاه خودرو کمک دار علاوه بر سهمیه سال جاری برای شش شهرستان جنوب استان کرمان در اختیار منطقه انتظامی کرمان قرار دهد .
بر اساس این گزارش هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور محل اختصاص اعتبار لازم برای اجرای طرحهای اضطراری اجرای طرح‌های عشایر در شهرستان جنوب کرمان ،اجرای طرح‌های کوچک تامین آب ،‌بند‌ها و سد‌های کوتاه و زود بازده ،سرمایه گذاری در تولید و انتقال نیروی برق ،کمک به آبرسانی شهرهای رودبار و قلعه گنج،کمک به زیر ساخت و راه اندازی شهرک‌ها ونواحی صنعتی شهرستان‌های رودبار جنوب ، قلعه گنج ، منوجان و عنبر و تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های نیمه تمام جنوب استان واحد‌های را تعیین نمود.
بر این اساس تعیین پروژه، مبلغ مورد نیاز و محل اجرای پروژه بنا به پیشنهاد مشترک استاندار کرمان و رییس‌ دفتر امور مناطق محروم کشور ـ ریاست جمهور و تأیید معاون اول رییس‌جمهور مشخص خواهد شد.
همچنین وزارت راه و ترابری مکلف شد از محل اعتبارات دستگاه متبوع مبلغ بیست میلیارد ریال جهت تکمیل محور گوهران – گشمیران در اختیار اداره کل راه و ترابری استان هرمزگان و ده میلیارد ریال نیز جهت ارتقاء مشخصات راه کهنوج – قلعه گنج در اختیار اداره کل راه و ترابری استان کرمان قرار دهد.
بر اساس این گزارش نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه بر عهده استاندار کرمان و رئیس دفتر امور مناطق محروم کشور ـ ریاست جمهوری- خواهد بود که هر سه ماه یکبار به معاون اول رئیس جمهور جهت انعکاس به هیئت وزیران ارایه می گردد
این مصوبه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.