پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

گردشگر ژاپنی در سلامت به سر می‌برد

یک مقام آگاه امنیتی گفت: گردشگر ژاپنی که توسط «شه‌بخش» شرور معروف منطقه ربوده شده است در سلامت به سر می‌برد.

به گزارش کرمان نیوز  یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود درگفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: این تبعه ژاپنی 23 ساله دوشنبه هفته جاری از محل سکونت خود، ـ‌ مهمانسرای اتباع خارجی در شهر بم ـ معروف به «خانه اکبر انگلیسی» جهت تماشای ارگ قدیم خارج شد که توسط فردی به نام «عبدالله»‌ ربوده شد.
وی ادامه داد: صاحب مهمانسرای مذکور «اکبر پنجعلی زاده» است که خانه خود را به اقامت اتباع خارجی در شهر بم اختصاص داده است.
این منبع آگاه تصریح کرد: ربایندگان، تبعه ژاپنی را از حوزه بم به استان سیستان و بلوچستان منتقل کرده‌اند .
وی با اشاره به اینکه چندی قبل پسر «شه‌بخش» که از اعضا گروه وی بوده است دستگیر شده تاکید کرد: گردشگر ژاپنی سالم است و «شه‌بخش» به منظور تبادل پسرش با وی این کار را انجام داده که درتماس با مقامات امنیتی خواستار آزادی پسرش شده است.
این مقام امنیتی گفت: قرارگاه عملیاتی رسول اکرم(ص ) پیگیر این موضوع است.
گفتنی است، قرارگاه عملیاتی رسول اکرم(ص )با 5 قرارگاه تابعه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان وظیفه مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مسلح، کنترل و انسداد مرز، جمع آوری و ساماندهی اتباع بیگانه و جمع آوری سلاح غیرمجاز را در شرق کشور بر عهده دارد.
بر پایه این گزارش، خبرگزاری‌های فرانسه و کیودو ژاپن چهارشنبه شب با انتشار بیانیه وزارت امورخارجه ژاپن، خبر ربودن این فرد را برای نخستین بار منتشر کردند.
خبرگزاری فرانسه همچنین مطرح کرد: این جوان 23 ساله ژاپنی دانشجو است و از اردیبهشت جاری تاکنون در سفر خارج از ژاپن به سر می‌برد.
این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ژاپن می افزاید، «ماساهیکو کومورا» وزیر امور خارجه ژاپن گفت: اتاق ویژه تدبیراندیشی برای آزادسازی شهروند ژاپنی ربوده شده در ایران، در این وزارتخانه دایر شده است.
کومورا گفت: ریاست این اتاق ویژه بر عهده «ایتسونوری انودرا» معاون وزارت خارجه ژاپن است.
به گفته کومورا، این ژاپنی 23 ساله 2 بار با سفارتخانه ژاپن در تهران تلفنی تماس گرفته و مقام‌های ژاپنی در جریان آخرین تماس که روز چهارشنبه انجام گرفت، از سالم بودن وی اطلاع پیدا کردند.
همچنین وزیر امور خارجه ژاپن در تماس تلفنی با «منوچهر متکی» همتای ایرانی خود از وی خواسته است تا از راههای دیپلماتیک برای حل این مسئله با یکدیگر همکاری کنند.
«اوسامو اونو» رئیس بخش پارلمانی وزارت امور خارجه ژاپن نیز در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، از وی برای حل این مسئله درخواست همکاری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.