پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کشف بزرگ‌ترین منبع مالی عبدالمالک ریگی در ایران!

پس از مدتها تحقیق و بررسی، سرانجام یکی از منابع مهم پشتیبانی از عبدالمالک ریگی، تروریست مشهور سیستان و بلوچستان، کشف و شناسایی شد.


به گزارش خبرنگار «تابناک»، ریگی که به دلیل فشار مقامات وزارت کشور جمهوری اسلامی به پلیس و ارگان‌های امنیتی پاکستان، پایگاه خود را در این کشور از دست داده و در لیست مجرمان تحت تعقیب قرار گرفته است، از مدتها پیش، مورد حمایت مالی این منابع در داخل خاک ایران بوده است.


گفته می شود، در حال حاضر مهم‌ترین منبع مالی ریگی در ایران، برخی صاحبان جایگاه‌های عرضه سوخت هستند که مبالغ هنگفتی برای وی ارسال می‌کنند.


این جایگاه‌داران با قاچاق گازوئیل و تبانی با برخی مسئولان محلی، سهمیه گازوئیل را به نام افراد جعلی و موهوم دریافت می‌کنند و شبانه این محصول به وسیله ماشین‌های تویوتای مخصوص که بشکه‌های بیست و سی لیتری در آنها تعبیه شده است، از مرز خارج کرده و در شهرهای افغانستان و پاکستان که اقدام به کشت خشخاش می‌شود، به فروش می‌رسانند و گروهک تروریستی ریگی نیز در برابر این خوش‌خدمتی جایگاه‌داران، اقدام به حفاظت فیزیکی از محموله‌های قاچاق آنها کرده، سوخت‌های قاچاق را سالم به مقصد می‌رساند.


گفتنی است، با وجود قیمت تقریبا برابر بنزین و گازوئیل در سطح جهان، در ایران قیمت گازوئیل حدود یک‌پنجم است که این امر، در کنار سهمیه‌بندی بنزین و عرضه با کارت هوشمند سوخت توجیه اقتصادی قاچاق گازوئیل را نسبت به بنزین افزایش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.