پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

زمزمه ورود سه عالم برجسته به عرصه مرجعیت

هم‌زمان با ماه رمضان المبارک سال جاری، موضوع ورود سه تن از علمای برجسته به عرصه مرجعیت مطرح شده است.

به گزارش  کرمان نیوز به نقل از  «تابناک»، در این ماه، رساله عملیه آیت‌الله شیخ مجتبی تهرانی و آیت‌الله شیخ‌ علی پناه اشتهاردی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت و یکصد و پنجاه تن از فضلای حوزه علمیه قم نیز با فرستادن نامه‌ای به آیت‌الله جوادی آملی، خواستار ورود ایشان به عرصه مرجعیت شدند.

آیت‌الله حاج شیخ مجتبی تهرانی که درس اخلاق وی از حدود سی سال پیش، مورد علاقه گسترده دانشجویان و طلاب جوان واقع شده، از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) به شمار می‌رود و درس خارج از فقه ایشان در مدرسه مروی، جدی‌ترین درس خارج حوزه علمیه تهران به شمار می‌رود.

آیت‌الله اشتهاردی نیز که از سال‌ها پیش به تدریس دروس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم اشتغال دارد، شاگردان زیادی را تربیت کرده و علاوه بر حضور مداوم در بعثه رهبر انقلاب در حج، اقامه نماز جماعت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را نیز در کنار بزرگانی چون آیت‌الله بشیری زنجانی بر عهده دارد و حاشیه مفصل وی بر «عروة‌الوثقی» که یکی از نشانه‌های علمی مرجعیت تلقی می‌شود، دو دهه پیش در قم به چاپ رسیده است.
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز که به ویژه به دلیل مباحث تفسیری و کلامی مورد توجه اقشار فرهیخته حوزه و دانشگاه است، از شاگردان اصلی مرحوم آیت‌الله محقق داماد به شمار رفته و تقریرات ایشان را نیز منتشر کرده است. ایشان از پانزده سال پیش به تدریس دروس خارج فقه نیز اشتغال دارد و بنا بر بررسی‌های انجام‌شده، تاکنون به درخواست فضلای مذکور، پاسخ مثبت نداده است.

ورود چهره‌های جدید به عرصه مرجعیت، پس از رحلت پیاپی آیات عظام شیخ جواد تبریزی و فاضل لنکرانی صورت می‌گیرد که مقلدان بسیاری داشته‌اند.

پیش از این، رساله عملیه آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی انتشار یافت و به تازگی نیز دفاتر ایشان در قم و تهران راه‌اندازی شده است.

بنا بر برخی بررسی‌ها، مقلدان دو مرجع فقید، بیش از همه به آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله خامنه‌ای و شماری دیگر از مراجع تقلید رجوع کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.