پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

امام خمینی و انقلاب اسلامی از منظر اندیشمندان جهان (‪ ۲‬ )

* آلوین تافلر، استراتژیست آمریکایی
وقتی آیت‌الله امام خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کرد، در واقع برای حکومت‌های دنیا پیامی تاریخی فرستاد که بسیاری از دریافت و تحلیل آن عاجز ماندند و مضمون واقعی پیام امام چیزی نبود مگر فرا رسیدن عصری جدید از حاکمیت جهانی، که غربی‌ها باید آن را با دقت موردنظر وبررسی قرار دهند، زیرا در ادامه حرکت امام خمینی، قلمرو اندیشه‌های بشری هم جایگاه حکومت‌های دولتی را تغییر می‌دهد و هم اقتدار دولت‌های ملی و محلی را.


* سید حسن عباس فطرت از روحانیون و مدیر مسوول هفته نامه صداقت در کشور هندوستان
افکار امام تاثیر زیادی در من و مردم هندوستان داشته است، نظرات ایشان در باب حکومت، در باب زنان، در باب سیاست همه و همه باعث شده که ما بیشتر به او بپردازیم. به طور کلی خمینی چیزی دیگر و جدای از همه علمای دیگر بود.


* سید محمدسلمان نقوی فرزند شهید دکتر سید محمدعلی نقوی از دانشجویان دانشگاه امامیه پاکستان
این که امام در عمل و گفتار تفاوتی نداشته یعنی آنچه را که می‌گفتند آن را عمل می‌کردند همین باعث شده که من به شدت متاثر ازامام خمینی باشم و افکار امام را در پاکستان نشر بدهم.


* شیخ محمدحسن نجفی ذاکری معروف به ذاکری از علمای پاکستان یکی از کارهای مهم امام این بود که مسایل فقهی را به روز مطرح کرد، یعنی جزئی‌ترین مسایل دینی را با زبان مردم و به زبان روز مطرح کرد که همان بحث فقه پویا و سنتی است.


* احمد یوسف از نویسندگان سوریه و از نویسندگان روزنامه الشراع لبنانی
انسان امروز با این تمدن جدید، و ابزار تکنولوژی که مواجه می‌شود، در واقع چیزی به دست می‌آورد و چیزی از دست می‌دهد، چیزی که به دست می‌آورد یک چیز مادی است. اما چیزی که از دست می‌دهد یک چیز روحی است. و از این لحاظ شخصیت و روح انسان در عصر امروزی با ابزار مدرنیته جدید زیر فشار تمدن غربی جدید است. راه رهایی از این شرایط چیزی نیست جز بازگشت به معنویت و این میسر نمی‌شود جزاز راه بازگشت به اسلام، که پناه بیاوریم به دامن گشاده این دین روحانی که ارزشهای انسانی ما و کرامت ما حفظ شود. و این درست همان راهی است که امام خمینی به روی ما گشود.


* الشیخ محمد ابوالخیر شکری از روحانیون بزرگ و معروف سوریه و امام جمعه مسجد بزرگ امام شافعی دمشق و مدیر التحفیظ القرآن الکریم دمشق:
امام خمینی یک رهبر علمی، یک انسان فیلسوف، از طرفی زاهد و عابد و از طرفی یک رهبرسیاسی بود، که همه اینها از او وجودی ساخته بود که جمع اضداد بود که من روز به روز بیشتر با ابعاد وجودی این شخصیت آشنا می‌شوم و از شخصیت و افکار ایشان استفاده می‌کنم.


* استاد حسن الباش مدرس علوم اسلامی کشور فلسطین
آنچه شخصیت امام خمینی را متمایز می‌سازد، شخصیت فراگیر اوست و این که او فکر عرفانی و فلسفی و سیاسی را با هم جمع کرده بود، شخصیتی که در عین این که کتابی عرفانی به نام شرح دعای سحر می‌نویسند درعین حال رهبری سیاسی یک اجتماع را بر عهده دارد، او جمع اضداد بود لذا چنین شخصیتی در عصر ما نادر است و او عالم مادی و روحانی را با هم جمع کرده بود.


* دکتر فرانسیسکو اسکودرو بداته رئیس فدراسیون جوامع اسلامی اسپانیا چهره حیات بخش امام خمینی در جهان اسلام، امری غیر قابل اغماض است و ایشان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های قرن حاضر محسوب می‌شوند.

انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی سبب بروز تحولات و دگرگونی‌های عظیم درجهان اسلام شد و وی چهره جدیدی از اسلام را ارائه کرد. انقلاب ایران، درس مبارزه علیه بی‌عدالتی و مقابله با حکومت‌های دیکتاتوری و غیرانسانی را آموخت.


* احمد جبرئیل دبیر کل جبهه خلق آزادی فلسطین
امام خمینی، کرامت و عزت را به مسلمانان بازگرداند. امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی خود، روحیه انقلابی را به اسلام و عزت و کرامت را به مسلمانان بازگرداند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی، اسلام را از انزوا نجات داد.دیدگاه مرتجعانه، نسبت به این دین مبین را که دشمنان در طول صدها سال ارائه کرده بودند، از میان برد و مقوله دین افیون ملت‌ها را منسوخ کرد واسلام را درسطح بین‌المللی به عنوان یک نیاز انسانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مادی و معنوی، مطرح کرد.

امام خمینی (ره) توانست جهان اسلام را از خواب بیدار کند، به مسلمانان حیات جدیدی ببخشد.

امام خمینی (ره) ثابت کرد که اسلام قادر است ملت‌های مستضعف و محروم را آزاد کرده، آنان را در برابر کشورهای استکباری و طغیان‌گر به حرکت درآورد.

امام خمینی، نشان داد که اسلام در زمان کنونی، یک عنصر اصلی در تحرک و مقابله مردمی با حکومت‌های ستمگر و فاسد است.


* دکتر محمد تاجیک
قبل از انقلاب اسلامی، رویکرد اندیشمندان ما برای تعریف کلمات ظریفی همچون آزادی، اخلاق و ورود به عرصه سیاست، به سوی مکاتب فکری سوسیالیسم و لیبرالیسم سوق می‌کرد.

امام خمینی (ره)، معادلات رایج غربی را بر هم ریخت و با استفاده از کلمات رقیق و لطیف منحصر به فرد، واژه‌های دور از ذهن را تعریف کرد و برای بیان ایده‌ها، آرزوها و حرف‌های ملتش، از فرهنگ ویژه خویش استفاده کرد.

امام با تعریف جدید از مقوله قدرت و تکیه بر چهره اخلاقی آن، موفق شد نیروهای مردمی را جذب کند و با این تعریف جدید، حکومت پهلوی را زیر سوال ببرد.


* پروفسور میخاییل لمشف نویسنده روس
امام خمینی(ره) برخلاف رهبران سیاسی قرن حاضر که هر یک دارای استعدادی خاص در یکی از زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، دینی یا حقوقی بوده‌اند، توانایی سازماندهی امور در همه حوزه‌ها را داشت.

امام خمینی (ره) سیاست را بخش لاینفک دین می‌دانست و با اراده دینی و الهی علیه ستمگران بپاخاست.

امام راحل، در تمامی سطوح حیات اجتماعی و سیاسی جامعه، اسلام را به عنوان عامل تعیین‌کننده در تحولات انقلابی و حمایت‌کننده ارزش‌های انسانی مطرح کرد.


* نلسون ماندلا
امام خمینی (ره) رهبری منحصر به فرد بود که توانست با دست خالی،انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.


* حسین افندی اسمائیچ مفتی سارایوو
امام خمینی مسلمانان جهان را به هویت اصلی‌شان بازگرداند، او توانست با انقلاب اسلامی در ایران، مسلمانان جهان را به اسلام و هویت اصلی شان بازگرداند.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، در زمانی شکل گرفت که مسلمانان در اقصی نقاط دنیا، با غفلت، از اسلام فاصله گرفته بودند و این انقلاب آنان را بیدار کرد.

آنچه امام خمینی (ره) در ایران انجام داد، در قرن فعلی بی‌نظیر بود و این کار بزرگ می‌تواند پیام و سرمشقی برای کسانی باشد که خواستار دین اسلام هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.