پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

یک میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات پسته ایران

 هزار تن پسته به ارزش 993 میلیون دلار در ده ماه امسال به 70 کشور صادر شده است که تا پایان سال به یک میلیارد و 200 میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر  ، علی اکبر یاسمی مدیرکل دفتر میوه های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی امروز در میزگردتخصصی بررسی وضعیت تولید و صادرات پسته بااشاره به اینکه 67 درصد باغات پسته 60 درصدصادرات پسته و 38 درصد تولید این محصول به جمهوری اسلا می ایران اختصاص دارد افزود:تاپایان امسال برداشت پسته به 200 هزارتن می رسد و ارزش صادرات آن یک میلیارد و 200 میلیون دلار خواهد شد.

وی گفت : 60 درصدمحصول باغی صادراتی و 50 درصدارزش محصولا ت کشاورزی به پسته اختصاص دارد.

یاسمی درباره وضع تولید و صادرات پسته کشور گفت :درسال 1357 سطح زیرکشت پسته کشورحدود 63 هزار هکتار با تولید 44 هزارتن و 16 هزار 900 تن صادرات به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون ریال بود.

وی افزود:درحال حاضر سطح زیرکشت پسته 450 هزار هکتار و میزان تولید 300 هزارتن است وارزش صادرات آن نیزدرده ماه اول امسال 993 میلیون دلار بوده است .

یاسمی درباره کیفیت محصول صادراتی ایران گفت :هم اکنون کیفیت پسته تولیدکشورمان درجهان مقام نخست را دارد اما باید با ارتقای مدیریت دربخش تولیدحمل ونقل وانباراستانداردتلا ش کنیم میزان آفلا توکسین درحدمجاز رعایت شودتاجایگاه خود را در بازارهای بین المللی حفظ کنیم .

وی حد مجازآفلا توکسین درپسته تولیدی کشور را PPB 15 اعلا م کرد و گفت :استانداردهای 8 و 10 نیز از سوی آمریکا و ترکیه پیشنهاد شده که قرار است دردومین اجلاس سازمان تجارت جهانی درهلندکه 7 و 8 فروردین برگزارمی شود این حد مجاز تصویب شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.