پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

خیزش بزرگ مردم کرمان و راور برای انتخاب دکتر پور ابراهیمی

گروه سیاسی - دکتر محمدرضا پور ابراهیمی کاندیدای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور عصر یکشنبه در اجتماع پرشور هزاران نفر از مردم شهرها ، بخش ها و روستاهای کرمان و راور در تالار تلاش شهر کرمان به تشریح ضرورتهای توسعه و آبادانی همه جانبه استان کرمان و بیان حقایق پنهان و ناگفته های بسیاری پرداخت .
متن کامل سخنرانی ایشان به شرح زیر می باشد :
انقلابی که در سال 57 پیروز شد ،انقلابی بود که معمار آن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اهداف بلند یک حکومت اسلامی که دربرگیرنده تمامی زوایای یک حرکت مبتنی بر نظام اسلامی بود را ترسیم کردند . اگر نگاهی به قانون اساسی و نگاهی به اندیشه های بلند امام (ره ) در زمان تشکیل انقلاب اسلامی داشته باشیم ،حقیقتا متوجه می شویم که این انقلاب در تمامی زوایای یک جامعه اسلامی برای رسیدن به کمال مطلوب تمامی موارد مورد نظر را که اسلام نیز تاکید می کند ، مورد نظر قرارداده است . شما در زندگی مولای متقیان علی ابن ابی طالب (ع) نگاه بکنید، مولای متقیان اسطوره ی فضیلت و تقوا که بیان موضوع مرتبط با ارتباط مردمی ایشان با خدای متعال همیشه در سخنان بزرگان ما دیده می شود سخنی که اشاره می کند آنان که می خواستند تیغ را از پای علی در بیاورند ، بهترین زمان را در وقت نماز می دانستند ، نماز رابطه ی معنوی مولای متقیان (ع)با خداوند متعال است . این مرد بزرگ، این مردتاریخ ساز در عرصه ی جهان و افتخار تمامی مسلمانان در زمانی که با این رویکرد معنوی با این شرایط و با این وضعیت تبیین و تفسیر می شود . همین مولای متقیان بزرگترین سختی ها و مجاهدتها را در راه ایجاد یک جامعه ای که بتواند بهره گیری کند ،از مسایل اقتصادی تعریف می کند . دهستانهای کوفه را با دست خود آباد می کرد . کار و تلاش را به عنوان یک ارزش در جامعه تعریف می کند و ائمه اطهار(ع) هم بیان می کنند که تلاش و مجاهدت برای کسب روزی حلال برای توسعه ی فضای اقتصادی و حرکت درجهت افزایش رفاه اجتماعی تا جایی عرق ریختن یک کارگر برای کسب روزی حلال کمتر از خون شهید نمی داند و این درتعابیرائمه است .آیا می توانیم قبول کنیم در جامعه ما و در استان کرمان ما بیش از 700 هزار نفر زیر خط فقر باشند ؟! چطوری می توانیم قبول کنیم در جامعه ای که می خواهیم آن را با سایر کشورهای مسلمان به عنوان یک الگو معرفی نماییم وبه عنوان یک نمونه معرفی کنیم در آن جامعه بیان بکنیم که بخشی از جامعه ی ما نیازهای اولیه خود را نمی توانند تامین کنند؟! چطور از افرادی که در نیازهای اولیه خود مانده اند توقع داریم رابطه معنوی شان را با خدا برقرار کنند ؟! جالب اینکه این بخش ازمردم که سختی های جامعه را تحمل می کنند، اینها وفادار ترین افراد به انقلاب بودند و در بیان گهر بار امام (ره)انقلاب ما بردوش همین کوخ نشینان است نه کاخ نشینان .
امروز باید با تمام توان در حل مشکلات مردم ،آن هم بزرگترین مشکلات اقتصادی شان بکوشیم . آمار و ارقامی که از مکاتبات مردم با مسئولین و از نامه های مردم در سفر ریاست محترم جمهور به استان های مختلف برداشت و استنباط می شود این است که بزرگترین مشکل و دردهای خانواده ها مشکلات اقتصادی و مسایل معیشتی است . مسایل حل مشکلات مسکن ، ازدواج و در راس آنها مسئله اشتغال جوانانشان است . امروز اگر در جامعه نگاه کنیم کمتر خانواده ای پیدا می شود که یک یا دو نفر از اعضای آن خانواده پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، دنبال کار نباشند . سه دهه از انقلاب گذشته است باید فکری جدی و کارجدی درجهت تحول اقتصادی شروع شود . بنده برنامه های خودم را درجاهای مختلف اعلام کردم ، این بخش ها و رویکردها مبتنی بر دو تجربه فردی بنده است .
اولا توان تخصصی اینجانب در حوزه مسایل اقتصادی و بازار سرمایه کشور
ثانیا تجربه اینجانب در مسئولیتهای اجرایی استان در حوزه مسایل اقتصادی .
بنده به جرات عرض می کنم خدمت شما مردم عزیز و گرانقدرکرمان و راور، به فضل پروردگار با شناسایی دقیق اطلاعات تخصصی درحوزه مسایل اقتصادی استان چون بنده ، قبل از معاونت اقتصادی و برنامه ریزی در سال 82 به عنوان تنها فردی که از حوزه دکترای تخصصی بازار سرمایه استان بودم دعوت شدم برای سازمان بورس کشور، بنده به عنوان موسس و اولین مدیر بورس اوراق بهادار استان کرمان در سال 82 به کرمان آمدم. به عنوان فردی که 2 سال در حوزه تخصصی بازار و سرمایه و در حوزه مسایل اقتصادی کار کردم و ضمنا 2 سال هم درحوزه معاونت برنامه ریزی استانداری کرمان در خدمت برادربزرگوارم جناب آقای دکتر رئوفی نژاد و مردم عزیز استان بودم . این را از جهت تجربه اقتصادی خودم عرض می کنم ، بنده با اشراف به مسایل اقتصادی استان به ویژه شهرهای کرمان و راور ، به دلیل بضاعت علمی خودم به عنوان یک استاد دانشگاه ، به عنوان یک فردی که در دانشگاههای بزرگ کشور همانند دانشگاههای تهران ، اصفهان ، کرمان و سایر دانشگاهها تدریس کردم و سالها در حوزه تخصصی اقتصادی به دانشجویان میهن اسلامی تدریس کردم خدمت شما این دو نکته را عرض می کنم :1- استان کرمان استانی ثروتمند اما دارای مردمانی محروم است این وضعیت زیبنده مردم استان کرمان نیست . این وضعیت باید با حمایت مردم و با ورود مردم به عرصه کار و تلاش و سازندگی تبدیل شود به عرصه ای که هر کس می خواهد در استان کرمان براساس شاخصه های توسعه یافتگی ارزیابی کند افتخارکند که کرمانی است و بارویکرد تخصصی چهره ی اقتصادی حتما عوض خواهد شد . بنده مدیون هیچ گروه و باند سیاسی در استان کرمان و کشور نیستم . فقط براساس توکل برخداوند متعال با استعانت از او در بخش های مختلف چه دردوران قبل و چه بعد از 84 در بخش های مختلف و مسئولیتهای مختلف بر اساس توان تخصصی ،تجربه کاری و فعالیتهای مستمری که داشتم ، بدست آوردم . لذا در صورتی که بنده بتوانم افتخار نمایندگی شما را در دست داشته باشم به هیچ گروه و به هیچ فردی بدهکارنیستم در دوران فعالیتم در استانداری توانستم در استان کرمان بالاترین ارزش مصوبات اقتصادی کشور را دربین 30 استان کشور به استان کرمان اختصاص دهیم و فقط 10 هزار میلیارد تومان مصوبه اقتصادی را به عنوان یکی از کارهای بزرگ که در سفر ریاست محترم جمهور به استان که درهیچ استانی در سفرهای رئیس جمهوری مصوب نشد مصوب پتروشیمی بود. 4 مجموعه بزرگ پتروشیمی با پیگیری های شبانه روزی و با بکارگیری نیروهای تخصصی در این زمینه و متقاعد کردن مسئولین و مدیران وزارت نفت محقق شد و در استان کرمان این به عنوان مصوبه دولت در دستور کار قرار گرفت . 4 مجتمع پتروشیمی که حدود 4 هزارو 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای آن درنظر گرفته شد ، که بحمدلله شروع شده و در سالهای آینده به بهره برداری خواهد رسید و به فضل پروردگار همین یک مورد ، بخش زیادی از فضای اقتصادی کرمان را متحول خواهد کرد .
احیا فعالیتهای معدنی و صنعتی در استان کرمان تشکیل کنسرسیوم بزرگ برای ایجاد مناطق ویژه در شمال و جنوب استان کرمان ،ایجاد ستاد عالی پسته کشور که بالاترین اقدام برای ساماندهی صنعت پسته که یکی از حیاتی ترین فعالیتهای کشاورزی برای کشاورزان ما محسوب می شود . این گوشه ای از فعالیتهایی بود که انجام دادیم و انشاءالله امیدواریم تمامی این مصوبات بتواند هر چه سریعتر با حمایت مسئولین و حمایت مردم انشاءالله اجرایی شود.
اواسط و اواخر تابستان امسال از طرف جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بنده تماس گرفته شد ، معاون محترم صدا و سیمای کرمان که از مسئولین جمعیت ایثارگران است ،گفتند که ما علاقه داریم برای بحث نمایندگی مجلس شما به کرمان بیایید. بنده عرض کردم که الحمدلله رب العالمین در کرمان چهره های بسیار خوب و توانمندی وجود دارد ،که اگر در کنار آنها قرارگیرم ودر حوزه اقتصاد کلان کشور باشم شاید بهتر بتوانم به آنها کمک کنم. فلذا در ابتدا از این درخواست امتناع کردم ،اما پیگیری های مکرر ایشان و تماس هایی که از جاهای دیگربه بنده شد، بنده عرض کردم که واقعا اگر شرایطی هست که بنده بتوانم خدمتی بکنم در حوزه مسایل کرمان با رویکرد مسایل اقتصادی ، این آمادگی را دارم تا در خدمت مردم بزرگوار باشم . لذا براساس پیگیری های مکرر و تماس های بسیاری که از طرف عزیزان مختلف از جمله ایثارگران ، جانبازان و خانواده های معظم شهدا ، گروه ها و اقشار مختلف که با بنده صورت گرفت و همچنین پیگیری جمعیت ایثارگران استان که  یکی از گروه های مجموعه (5+6) بیان می شود، بعد از مدتی با پیگیری انجام شده قبول کردم که اگر در استان کرمان شرایطی باشد من درخدمتشان هستم . خوب در ابتدا دوستان بنده به عنوان کاندیدای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به گروه( 5+6) معرفی کردند سه گام هم قرار بود در گروه (5+6 )انجام شود :
بررسی سوابق فردی
بررسی توانمندی و کار آمدی
مقبولیت اجتماعی
در خصوص بررسی سوابق فردی کارها انجام شد . کاندیداهای دیگر هم بودند - سوابق آنها هم بررسی شد ، خوب امتیاز لازم را همه کاندیداها آوردند – بنده هم امتیاز لازم را بر اساس آنچه دوستان عرض کردند آوردم . گام بعدی مرحله توانمندی و کارآمدی بود که دوستان بر اساس شاخصه هایی که ارزیابی کردند و این توانمندی و کارآمدی را مورد بررسی خودشان قرار دادند و بنده امتیاز لازم را کسب کردم . مرحله سوم بحث مقبولیت بود آن چیزی که متاسفانه امروزبرخی از دوستان در جامعه مطرح می کنند که حرکت بنده خارج از چارچوب توافقی بود ،که انجام شد . نخیر؛حرکت بنده دقیقا در همان چارچوبی بود که توافق کردم - چرا که وقتی بحث مقبولیت مطرح شد بنده عرض کردم در ابتدای آبان ماه نمی شود مقبولیت افرادی را برای انتصابات اسفند ماه تعیین کرد .باید حرکتی شروع شود و تمام کاندیداهایی که علاقمند هستند حضور پیداکنند در حوزه مسایل نمایندگی مجلس ، بیایند فعالیت کنند . فضای جامعه در یک ماه آخر و در 15 روز آخر شکل می گیرد . آن فضا شرایطی را بوجود می آورد که متوجه می شوید مقبولیت چه کسی بیشتر است .
بنده به عزیزان عرض کردم الان 4 ماه تا اسفند ماه فرصت باقی است چگونه می توان مقبولیت را سنجید . گفتند ما تصمیم گرفتیم مقبولیت را این گونه بسنجیم ؟! و براساس این عمل می کنیم و جمع بندی ما بر این است که شما در این مقبولیت قرار نگرفتید (!) و به همین شکل می خواهیم تصمیم گیری کنیم (!). من خدمت اعضای گروه (5+6 )رسیدم، قبل از آن هم خدمت خیلی از مسئولین استان . پیشنهاد من این بود که بنده به عنوان یک بسیجی دوران دفاع مقدس و فردی که با تمام وجود علاقه دارم به استان و شهر خودم کرمان خدمت بکنم و از روی دلسوزی هم عرض می کنم ،آن این است که اگر می خواهیم موفقیتی را در عرصه انتخابات داشته باشیم باید براساس مقبولیت واقعی نظر سنجی کنیم . ببینیم خروجی کار چیست و تصمیم گیری کنیم . این مسایل را هم به دوستان و هم به مسئولین بزرگوار استان عرض کردم . به دوستان عرض کردم بنده به عنوان یک فرد در خدمت مجموعه افرادی که علاقمند هستند به انقلاب و نظام و ارزش ها وامام با وفاداری کامل خدمت کنند من آماده هستم، همه دوستان هم به این شکل رفتار کنند . همه دوستان فعالیتهایشان را شروع کنند یک ماه یا 20 روز قبل از انتخابات یک نظرسنجی انجام شود هرکسی که بالاترین رای را آورد دیگران حمایت کنند . اگر بنده نبودم من از دیگران حمایت می کنم و به تمامی داوطلبین هم عرض کردم شما هم به هوادارانتان و به کسانی که دوست دارند شما در سمت نمایندگی مجلس تصدی مسئولیت کنید، به دوستانتان عرض کنید که به این شکل می خواهیم عمل کنیم تیمی هم تلاش کنیم همه کوشش کنیم پانزده - بیست روز قبل از انتخابات مشخص شود که اقبال عمومی به سمت کیست . براین اساس تصمیم می گیریم . اگر بنده پور ابراهیمی در جایگاه نظر سنجی اول یا دوم بودم می مانم ، اما اگر جایگاهم دهم بود اگرشما هم از من بخواهید نمی مانم . چرا که من فکر می کنم انسان خوبی هستم اما اگر مقبولیت نداشتم . نمی توانم به مردم بگویم به زور به من رای بدهند . من باید بروم وکنار کسی که مقبولیت دارد بیاید درعرصه کار ، بنابراین با این شرایط با عزیزان طرح موضوع کردم . متاسفانه دوستان مطرح کردند نخیر همین نظرسنجی مناسب است فضا هم همین است و باید بر این اساس عمل کرد(!) . من وقتی این فضا را مطرح کردند ،گفتم خیلی خوب اگر قرار است این گونه عمل شود بگذاریم حداقل در مسیر کار چارچوبی فراهم شود که بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم . بعد متاسفانه مواجه شدیم با فشارهای بسیار زیادی که به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گذاشتند و کار را به جایی رساندند که جمعیت ایثارگران به شکلی نامحسوس یا نامشهود اعلام کرد که اصلا آقای پور ابراهیمی کاندیدای ما نیست (!). چیزی که از اول بنده را دعوت کردند به کرمان ، کم کم تحت فشار سیاسی آن را رد کردند و اعلام کردند دعوت ما بسیار ساده بوده و قرارنبوده ایشان در حوزه نمایندگی بیایند(!؟) که من این را اصلا نمی بخشم . بنده هم وقتی دیدم فضا اینگونه است به عزیزان جمعیت ایثارگران عرض کردم ،به دعوت شما آمدم اما به درخواست شما از صحنه خارج نخواهم شد (!)و حالا که شما با این روش رفتار می کنید باید مبنای حرکت را عقلانیت و شرعیت بگذارید . این چه روشی است که انتخاب می کنید و فشار را به جمعیت ایثارگران آوردند ،که اصلا اعلام کنند که ما نماینده ای نداشتیم . این درست است ؟

مگر بنده به جز یک ایثارگر بودم ،که در 15 سالگی در دوران دفاع مقدس در مقابل تانکهای دشمن در مهران و شلمچه ، ام الرصاص ،در کربلای 4 و 5 ، والفجر10 ،حلبچه جنگیدم (؟)
مگر من جزو ایثارگران انقلاب اسلامی نبودم و نیستم ؟! چرا این فضارا ایجاد می کنید که بچه های مومن و انقلابی جامعه فقط و فقط به واسطه ی فضای تنگ سیاسی که ایجاد می شود اینها از حلقه های خدمت به نظام محروم شوند . چه کسی باید پاسخگوی این حرکت ها باشد ؟ بنده خدمت عزیزان عرض کردم حال که به این شکل عمل می کنید بنده به عنوان یک کاندیدای مستقل با اهداف مشخص درخدمت مردم عزیزمان هستم . بنده اعلام می کنم کسانی که به امام ، انقلاب ، ارزش ها ، شهدا ، ولایت مطلقه فقیه ، دیدگاههای مقام معظم رهبری و همه اصول و مبانی پایبند هستند، همه در حلقه اصولگرایی هستند و بنده برای خدمت به جامعه دست همه شان را می گیرم تا بتوانیم حرکت بزرگی را در توسعه اقتصادی استان فراهم کنیم . اصولگرایی و خدمت به انقلاب در راستای ارزشهای نظام و انقلاب عمل کردن به صورتجلسه های افراد پنج و یازده نفره نیست ! اعتقاد به ارزش ها و اصول مبانی بر دل و عمل افراد است مگر می شود در صورتجلسه ای اعلام کرد کسی به ارزش ها اعتقاد دارد یا نه ؟مگر می تواند چند نفر تصمیم گیری کند که می شود، برای اصولگرایی حدود و معیار تعیین کرد ؟ چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند ؟اصولگرایی بر دل و عمل افراد است . بنده هم با این فضا وارد عرصه انتخابات شدم . به دوستان هم عرض کردم بنده بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که در جمع مردم یزد فرمودند (هر کس که احساس بکند که می تواند به اجتماع و مردم خود خدمت کند وارد صحنه انتخابات نشود تکلیف شرعی خود را عمل نکرده است )بنده هم اعلام کردم امروز بزرگترین مشکل و معضلی که ما در وضعیت کرمان و استان داریم وضعیت مسایل اقتصادی است . مشکلات اقتصادی که من در جلسات مختلف در خصوص آنها صحبت کردم . شاخصه های محرومیتی است که امروز باید با تمام توان تعدیل پیدا کند . من با این شرایط عرض کردم که آماده ام به عنوان یک استاد دانشگاه بسیجی دوران دفاع مقدس و یک بسیجی در عرصه علم و دانش و یک بسیجی در حوزه اجرا تخصصی در مسئولیت های کلان کشور و استان اعلام آمادگی کردم ، برای تحول در حوزه مسایل اقتصادی که زیر بنای خیلی از حوزه ها و مسایل است ، آمادگی دارم ، که در این راه حرکتی بزرگ که پور ابراهیمی هم کم است ، اگر دهها پور ابراهیمی هم فدا شود آماده هستم ، با تمام توان خدمتگزار این مردم باشم . انشاءالله
جالب است بدانید امروز بعضی از عزیزانی که داعیه ی اعتقاد به ارزشها و اصول را دارند در عمل شرایطی را ایجاد کردند که به جز راندن افراد مومن و بچه های بسیجی از حلقه مسایل ارزشی کاری ندارند . این معنی اعتقاد به ارزشها و اصول نیست .
اگر هنر داریم باید تمام کسانی که به انقلاب وفادار نیستند به وفاداران انقلاب تبدیل کنیم . اگر کسانی که وفادار عادی انقلاب هستند به افراد کامل وفادار به انقلاب تبدیل کنیم . طرفداران را به حزب الهی هایی با تمام وجود در خدمت انقلاب تبدیل کنیم ، همه اینها مسایل افزایش ترقی افراد جامعه است ، ما اگر بر عکس عمل کنیم این چه اصولگرایی است ؟!کجا ترغیب اصولگرایی است ؟! کجا ترغیب مبانی و ارزشهای اصولگرایی است ؟چگونه می توانیم آن دنیا و در شب اول قبر پاسخگو باشید ؟که دارید این جوری عمل می کنید !؟در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم شما شاهد این حرکتها بودید . یادتان هست افرادی بودند که اصلا حضور آقای احمدی نژاد را به هیچ صورت نمی پذیرفتند (!) هزاران حرف پشت سرایشان مطرح کردند (! )و از کاندیدای خاص خودشان تبلیغ کردند و حتی اجازه نمی دادند جوانهای این استان حمایت خود را از آقای احمدی نژاد اعلام کنند (؟)شما دیدید چه اتفاقی افتاد (!)خیلی جالب بود ، بعد از روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد اولین کسانی که مسئولیت گرفتند (!؟؟؟)همین آقایان بودند (!؟)این هم خیلی جالب بود این تعارضات کجاست ؟ جالب اینکه در همین الان هم بعضی از افراد این استان که حکم خود را از دولت گرفتند تعهداتشان را خارج از دولت ایفا می کنند ؟؟!کجای این با معیارهای ارزشی می خواند ؟ کجای این با معیارهای اصولگرایی می خواند . این فضا فضای تغییراتی است که انشاءا... باید درفضای استان کرمان قرارگیرد. ما دوست داریم عدالت که امروز بهترین و بالاترین شعار دولت خدمتگزار آقای احمدی نژاد است انشاءا... در جامعه تحقق یابد و یکی از منشاهای ظهور عدالت تصدی مسئولیت ها بر اساس لیاقتها در استان کرمان خواهد بود و انشاءا... انجام خواهد شد .متاسفانه مشکلات زیادی و فشارهای زیادی به بنده وارد کردند ؟!چه قبل از ثبت نام و چه بعد از ثبت نام .در بعد از ثبت نام آمدند بنده را رد صلاحیت کردند!!! به چه دلیلی – به دلیل اینکه  عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران هستم . من خدمت عزیزان مسئول در کرمان عرض کردم که عزیزان به سه دلیل قانونی این موضوع که شما مطرح می کنید. اصلا مصداق بنده نیست . توضیح دادم ، مدارک و ادله کاملا کارشناسی و قانونی را ارایه کردم . متاسفانه به هر شکلی که انجام شد نامه ای از کرمان رفت و صلاحیت بنده رد شد ! رفتم در تهران خدمت اعضای محترم شورای نگهبان که جا دارد از همه آنها تشکر کنم ، به واسطه ی این احقاق حقی که کردند ، خدمتشان توضیح دادم ، موارد قانونی را عرض کردم به طوری که به من بیان داشتند که شما اصلا مشکلی نداشتید ، این اتفاق باعث شد که حدود 15 روز فعالیت مداوم جوانان ، عزیزان و بزرگانی که در ستاد بنده مشغول فعالیت بودند با کندی روبرو شود و یک مقدار ،این قضیه اثر منفی هم برای بنده ایجاد کرد ، بعضی از افراد رفتند در جامعه مطرح کردند که نمی دانیم آقای پور ابراهیمی را به چه دلیل رد صلاحیت کردند ؟هزاران حرف خلاف واقع را در اوج بی تقوایی زدند . ولی خوشبختانه رد صلاحیت هیچ موضوع قانونی نداشت و نهایتا هم شورای محترم نگهبان رای خودش را صادر و صلاحیت بنده را تایید کرد . برای جلسات اینجانب در خیلی از جاها فشارهایی می آورند ! بعضی از عزیزانی که مسئولیت ستادهای اینجانب را در شهرها و مناطق قبول می کنند متاسفانه با کمال بی تقوایی آنها را تهدید می کنند که با هیچ ادبیاتی قابل توجیه نیست و قابل قبول نخواهد بود ، که ما افرادی که متعلق به یک کاندیدا هستند را با شرایطی روبرو کنیم که آنها را دلسرد نماییم ، تا از کاندیدای مورد نظر خودشان حمایت نکنند . در خانه شهر که آخرین جلسه بنده برای بانوان بود متاسفانه یک حرکت خلاف قانون انجام شد ما از ساعت 5/ 6 تا 5/ 8 عصر بر اساس نامه رسمی فرمانداری کرمان مجوز تالار خانه شهر داشتیم . دقیقا ساعت 5/ 6 دوستان ستاد ، تالار را تحویل گرفتند به طوری که فعالیتهاو برنامه ها راس ساعت 7 شروع شد به شکلی که بنده ساعت 10/ 7 پشت تریبون رفتم و آماده سخنرانی شدم که ناگهان افرادی آمدند وارد تالار شدند ! و فضای تالار و سخنرانی بنده را به هم ریختند و بعدهم با کمال بی ادبی به دروغ اعلام کردند که حق قانونی آنها بوده . بنده به دوستان و هواداران خودم عرض کردم ما به جز قانون و تقوا هیچ چیزی رادر دستور کار خود قرار نداده ایم . متاسفانه در همان جلسه برخورد بدی هم صورت گرفت و مادر یکی از جانبازان عزیز و بزرگوار را با توهین و افترا با یک شرایط خاصی روبرو کردند . جالب اینجاست به جای اینکه پاسخگوی این حرکت زشت خود باشند ، بنده را متهم به کار غیر قانونی کردند ! این نهایت بی تقوایی است !
درجلسه ماهان متاسفانه با کمال وقاهت خیمه حسینیه ای که قرار بود بنده در آنجا سخنرانی کنم را پاره کردند و آن را پایین آوردند که نیم ساعت قبل از سخنرانی بنده ، مردم آمدند و این خیمه را احیا کردند . جا دارد گلایه کنم از معدود ائمه جمعه ای که ما باید از آنها درس و عبرت بگیریم . در سخنرانی هایشان تحلیل هایی ارایه می کنند و بنده را به عنوان یک فرد ضد انقلاب معرفی می کنند . چرا این کار را می کنید ؟ !
شما نتیجه این کارها را ندیده اید ؟ ندیده اید که مردم هر وقت این گونه عمل می کنید ، بر عکس عمل می کنند ؟ !
ما گوشت و پوست و خونمان از انقلاب و نظام است . کارنامه ام مشخص است . ما که جزء خانواده شهدا هستیم ، بنده 15 سالم بود در جنگ بودم وتمام زندگی ام برای شما روی کاغذ است . یک ذره ایراد نتوانستید به پرونده من بگیرید ، بزرگترین کارهای اقتصادی را انجام دادم که خوشبختانه یک ریال مشکل اقتصادی از بنده  نتوانستید بگیرید . هر کس از ائمه جمعه و بزرگان اشکالی در خصوص بنده دارد با من تماس بگیرد من تمام مسایل را به او می گویم . امام جمعه محترم ماهان تحلیلی را ارایه می کند و می گوید ایشان (پور ابراهیمی )می خواهد اقتصاد لیبرالیسمی را مطرح کند . بنده در چندین سال قبل در دانشگاه امام صادق (ع)یکی از کارهایی که انجام داده ام بحث ارتباط بین مسایل اقتصادی و فقهی بود و به اتفاق آقای دکتر صالح آبادی ، رئیس سازمان بورس فعلی کشور مرکز تحقیقات مدیریت مالی اسلامی را راه اندازی کردیم . آن روز بنده هیچ مسئولیتی نداشتم این را احساس وظیفه و تکلیف شرعی خود دیدم که در حوزه مسایل اقتصادی اسلامی ورود کنم . شش ماه در آنجا کار کردم بهترین مقالات تخصصی اقتصادی را گرفتیم به طوری که امروز در قانون بازار سرمایه کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد . به طوری که تمامی مسایل شرعی در آن لحاظ گردیده است .
در زنگی آباد در جلسه ای که توسط بانی آن جلسه دعوت شدیم امام جمعه محترم زنگی آباد از سخنرانی بنده جلوگیری می کند . بنده از بعضی ائمه جمعه گلایه دارم ! من مخلص روحانیت هستم، خودم ازخانواده روحانیت هستم !چرا اینگونه برخورد می کنید ؟
شما اگر بدتر از این هم برخورد کنید من از اعتقادم به امام ، ارزشها ، ولایت مطلقه فقیه ، مبانی که امروز امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب ترسیم می کنند یک ذره کم نخواهد شد.
در دانشگاه شهید باهنر کرمان جلوی جلسه ی بنده را می گیرند ، جناب آقای دکتر امیری ریاست محترم دانشگاه ، شما که عضو فرهیخته این دانشگاه و جامعه هستید !چرا به خودتان اجازه می دهید امروز در دانشگاه اجازه ندهند یک استاد دانشگاه که سالها در این دانشگاه تدریس می کند جلوی سخنرانی اش را که مجوز رسمی هم داشته بگیرند ؟
من اگر در دانشگاه نتوانم با دانشجویان خود صحبت کنم ، کجا می توانم صحبت کنم ؟!
این قابل قبول نخواهد بود که هیات سه نفره شورای دانشگاه مجوز قانونی که من داشتم را نادیده گرفته و درب تالار را ببندد و حتی دانشجویان را جلوی درب ورودی دانشگاه که از دانشگاه های دیگر آمدند ، مورد بی حرمتی قراردهند! و حتی نیروی انتظامی را خبر کنند که اینها را دستگیر کنید ؟ ما همه این موارد را تحمل خواهیم کرد. موارد بدتر از این را هم پیش بینی کرده ایم . هیچ اشکالی ندارد اگر تکلیفی برای رضای خدا باشد برای آن تکلیف جانمان را هم فدا خواهیم کرد .
خدمت مردم عزیز کرمان وراور اعلام می کنم که امروز فضایی است که بر اساس آن باید ببینیم مشکلات اصلی جامعه چیست ؟ براساس توضیحاتی که خدمت شما عرض کردم حل مسایل اقتصادی در بالاترین جایگاه قرار دارد ، امروز ریشه خیلی از مفاسد و معضلات اجتماعی در بحث و مشکلات اقتصادی است . امروز مردم اولویتشان مسایل اقتصادی است . ما باید نگاه کنیم و ببینیم چه کسانی دارای این ویژگی هستند ، که بتوانند این مسایل را حل کنند . اگر به غیر بنده کسانی باشند که تخصص اقتصادی به همراه تجربه کار اجرایی و توانمندی در عمل داشته باشند ، بنده اولین کسی خواهم بود که به آنها رای خواهم داد ! به مردم هم اعلام می کنم نگاه کنید به نیازو ضرورتها و درکنارآن به توانمندی افرادی که امروز به صحنه آمده اند ، همه خوبند ، کسانی هم که از قبل بودند امتحان خود را پس داده اند ، امروز خروجی کار 30 سال برنامه ریزی اقتصادی در استان کرمان که متاسفانه سوابق بخشی از مسئولین اقتصادی استان کرمان در سالهای گذشته که کار اقتصادی می کردند را بنده بررسی کردم متاسفانه تخصص اقتصادی هم نداشتند .شما نگاه کنید چه اتفاقی افتاده ! ما بزرگترین ظرفیتهای معدنی را در استان داشتیم که با کمترین برنامه ریزی اقتصادی از آنها بهره برداری شده است ؟! این کارهایی که بنده در سفر ریاست محترم جمهوری تحت عنوان مصوبات اقتصادی انجام داده ام ، بحث پتروشیمی ، بحث تشکیل کنسرسیوم برای ایجاد فولاد ، که ما باید با تاسف اعلام کنیم: 20 سال است که از بهره برداری سنگ آهن ما می گذرد هنوز یک کیلو فولاد تولید نشده است ! این نشان می دهد برنامه ریزی اقتصادی در دوره های گذشته واقعا فجیع بوده است ، این خروجی کاری است که امروز عرض می کنم خروجی کار امروز سالها کار اقتصادی مدیران قبلی 700 هزار نفر افرادزیر خط فقر می باشند !این فضا و رویکرد بایستی با فعالیت اقتصادی و آمدن افراد متخصص در حوزه های کاری متحول شده و با عنایت خداوند متعال و دعای امام زمان (عج ) و حمایت مردم انشاءا... قطعی خواهد بود . ما در باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس از ورزش جوانان برومند استان حمایت می کنیم و کرمان را به قطب ورزشی کشور تبدیل خواهیم کرد .
در پایان از حضور همه شما مردم عزیز و بزرگوار تقدیر و تشکر می نمایم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.