پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حضرت امام رضا (ع)

مقام معظم رهبری در جمع زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، تصریح کردند: مسئولین در بخش‌های گوناگون نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روش‌ها را وظیفه خود بدانند و با پشتیبانی ملت همه طرح‌ها و کارهایی را که از مدت‌ها پیش و یا در سال‌های اخیر شروع شده، در سال 1387 به شکوفایی برسانند. به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در جمع ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در محل صحن جامع رضوی ضمن تبیین مهم‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی در 30 سال گذشته و همچنین اهمیت و ضرورت نیاز کشور به نوآوری و شکوفایی در آخرین سال از دهه سوم انقلاب اسلامی، تصریح کردند: برای ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی، کشور نیازمند به دو شاخص بسیار مهم پیشرفت و عدالت است که لازمه پیشرفت همراه با عدالت هم این است که همه مسئولین در بخش‌های گوناگون، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در روش‌ها را وظیفه خود بدانند و با پشتیبانی ملت همه طرح‌ها و کارهایی را که از مدت‌ها پیش و یا در سال‌های اخیر شروع شده، در سال 1387 به شکوفایی برسانند.
مقام معظم رهبری در تشریح علت نامگذاری سال 1387 به عنوان سال نوآوری و شکوفایی، به نوآوری بزرگ و تاریخی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزودند: پیروزی انقلاب اسلامی خط کشی باطلی را که سال‌های متمادی در جهان وجود داشت و کشورها را به دو دسته سلطه‌گر و سلطه پذیر تقسیم می‌کرد، در هم شکست و نظام جمهوری اسلامی ایران صراحتاً اعلام کرد با سلطه‌گری مخالف است و هرگز نیز سلطه‌گری نخواهد کرد.
ایشان با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول حدود 30 سال گذشته با این موضع گیری برجسته و تاریخی خود در مقابل سلطه‌گران ایستاده و این ایستادگی موجب تغییر اوضاع خاورمیانه به نفع ملت‌ها و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر شده است، خاطرنشان کردند: خاورمیانه که روزی مرکز تاخت و تاز و قدرت نمایی مستکبران و دولتمردان آمریکایی بود امروز به نمایشگاه ناکامی‌ها و شکست‌های آمریکا تبدیل شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ایستادگی قاطعانه نظام جمهوری اسلامی به پشتیبانی ملت بزرگ و رشید ایران در مقابل انواع توطئه‌ها و فشارها در طول سال‌های گذشته، افزودند: دشمن در این 30 سال هر آنچه را که توانست اعم از جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، جنگ روانی، هیاهو و جنجال انجام داد اما جمهوری اسلامی در مقابل آنها ایستاد و توانست قدرت خود را روز به روز افزایش دهد و امروز پیام انقلاب اسلامی علاوه بر گسترش در سطح، در عمق هم ریشه دوانیده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عشق و علاقه ملت‌های منطقه و همچنین ملت‌های مناطق بسیاری از دنیا به انقلاب اسلامی و نگاه تحسین آمیز آنان به ملت ایران را نشانه گسترش پیام انقلاب در سطح دانستند و تأکید کردند: پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی، فناوری و اجتماعی و همچنین ارائه خدمات عظیم و انبوه دولت‌ها به مردم نیز از نتایج گسترش پیام انقلاب اسلامی در عمق است.
ایشان حرکت رو به جلو نظام جمهوری اسلامی در 30 سال گذشته را نتیجه اتکای ملت ایران به همت و استعداد خود به ویژه جوانان و ایستادگی مردم در مقابل دشمنان ارزیابی و خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی ایران در آستانه ورود به دهه چهارم حیات پربرکت خود است که لازمه ورود به دهه چهارم، برطرف کردن کمبودها و حرکت با شتابی بیشتر از حد متعارف برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی و رسیدن به اهداف و آرمان‌های تعیین شده است.

* دشمنان ملت ایران تا به امروز شکست خورده‌اند

رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفت و عدالت را دو شاخص بسیار مهم دهه چهار نظام جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: عدالت بدون پیشرفت منجر به برابری در فقر خواهد شد و پیشرفت بدون عدالت هم هرگز مطلوب نخواهد بود زیرا در کنار رفاه و پیشرفت جامعه باید فواصل طبقاتی کم شود و همه کسانی که استعداد تحرک، کار و تولید دارند از فرصت‌های برابر برخوردار شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: مطالبه مردم از مسئولین در دولت، مجلس و قوه قضائیه همواره باید پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف اعم از تولید ثروت و افزایش بهره‌وری، عزم و اراده ملی، اتحاد ملی، دستاوردهای علمی و فناوری، اخلاق و معنویت، کم کردن فاصله طبقاتی، رفاه عمومی، انضباط اجتماعی، وجدان کاری، امنیت اخلاقی، آگاهی و رشد سیاسی، و اعتماد به نفس ملی باشد و رسیدن به این پیشرفت‌ها نیز تنها در سایه تأمین عدالت امکان پذیر است.
ایشان با اشاره به برخی دیدگاه‌ها در خصوص ممکن نبودن پیشرفت اقتصادی در کنار کاهش فاصله طبقاتی خاطر‌نشان کردند: در این گونه موارد نباید نسخه‌های غرب به عنوان تنها راه‌حل تصور شوند بلکه در چنین مسائلی تأکید بر نوآوری و استفاده از ایده‌ها و فکرهای نو است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و افزایش تولید با بهره‌دهی بالا فراهم است، افزودند: سرمایه‌گذاری ثروتمندان در بخش‌های تولیدی و تولید ثروت در جامعه یک عبادت و ثواب است که این فرهنگ باید بیش از پیش در جامعه عمومیت یابد ضمن آنکه مدیریت کشور نیز باید به گونه‌ای باشد که همه طبقات و قشرهای مختلف از نتایج این سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌مند شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توفیقات و پیشرفت‌های فراوان نظام جمهوری اسلامی به رغم همه فشارها و توطئه‌ها، تصریح کردند: دشمنان ملت ایران که همان شبکه شیطانی صهیونیسم و رژیم مستکبر آمریکا هستند تا به امروز شکست خورده‌اند و در میان افکار عمومی دنیا منفور و منزوی هستند و شعارهایشان هم رنگ باخته است.

* برخی دولت‌های اروپایی باید از نفرت عمومی موجود از آمریکا و رژیم صهیونیستی عبرت بگیرند

ایشان با اشاره به ادعای رژیم آمریکا مبنی بر طرفداری از حقوق بشر، افزودند: در حالی که دولت آمریکا بنابر آمار رسمی خود در 6 سال گذشته از 32 میلیون نفر از مردم این کشور بازجویی کرده و مکالمات تلفنی مردم را شنود می‌کند و رئیس جمهور این کشور نیز مانع اجرای قانون منع شکنجه می‌شود، چگونه می‌تواند شعار حمایت از حقوق بشر سر دهد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به 200 بازداشتگاه مخفی آمریکا در دنیا به ویژه در اروپا، خاطر نشان کردند: اروپایی‌ها که به هر بهانه‌ای دم از حقوق بشر می‌زنند چرا در مقابل این بازداشتگاه‌ها که نقض صریح حقوق بشر است، سکوت کرده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اروپایی‌ها که در مقابل هرگونه سؤالی از هولوکاست جنجال به پا می‌کنند چرا در مقابل اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام اعتراض نمی‌کنند بلکه همراهی هم می‌کنند.
ایشان با تأکید بر اینکه برخی دولت‌های اروپایی باید از نفرت عمومی موجود از آمریکا و رژیم صهیونیستی عبرت بگیرند، افزودند: امروز حقوق بشر به همه دولت‌ها و ملت‌ها حکم می‌کند که صف واحدی را در مقابل زورگویی‌های آمریکا و صهیونیست‌های مسلط بر آمریکا تشکیل بدهند و ملت ایران در این میانه از همه ملت‌ها صریح‌تر و شجاع‌تر ایستاده است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شعار آمریکا و دولت‌های غربی در حمایت از دموکراسی خاطرنشان کردند: دروغ بودن این شعار نیز به اثبات رسیده است زیرا در هر نقطه از دنیا که آراء مردم برخلاف نظر آنها باشد با مشت آهنین با رأی مردم برخورد می‌کنند که یک نمونه بارز آن دولت مردمی حماس در فلسطین است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اظهارات بی محتوا بر ضد مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی را نمونه دیگری از واهی بودن شعارهای دولت‌های غربی دانستند و افزودند: نظام جمهوری اسلامی ایران که دارای یک مردم سالاری وسیع و کم نظیر در دنیا است، تهدید به تحریم و حمله نظامی می‌شود در حالی که این مسائل در طول 30 سال گذشته همواره وجود داشته است و مسئله جدیدی نیست.
ایشان تأکید کردند: ملت ایران از اینگونه اظهارات و تهدیدها هراسی ندارد زیرا با شجاعت و ایستادگی به دستاوردهای بزرگی رسیده و قدرت خود را از درون ذات خود به دست آورده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عزم و آمادگی ملت و مسئولین برای حرکت در مسیر پیشرفت روزافزون و در جهت ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی روز به روز شاهد شکوفایی بیشتر خواهد بود و امید است روزهای پایانی سال 87، بسیار بهتر و پرثمرتر از روزهای آغازین آن برای ملت ایران باشد.

* علت دشمنی و توهین به پیامبر (ص)، دشمنی با پیام توحید، عدل و آزادگی پیامبر اسلام است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، پیامبر مکرم اسلام را مظهر پاکی، امانت، صداقت و جوانمردی دانستند و خاطر‌نشان کردند: امروز نیز همانند دوران جاهلیت علت دشمنی و توهین به پیامبر اعظم (ص)، دشمنی با پیام توحید، عدل و آزادگی پیامبر اسلام است.
ایشان با تأکید بر اینکه اهانت کنندگان به پیامبر (ص) از موضع ضعف و ترس و شکست به این رفتار ناشایست دست می‌زنند، تصریح کردند: اسلام، زورگویان و مستکبران را به شدت ترسانده است و آنها به توهین به پیامبر اسلام (ص) روی آورده‌اند اما در این توطئه نیز شکست خواهند خورد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به نقش برجسته امام صادق (ع) در گسترش معارف اهل بیت علیهم السلام و اسلام ناب و تلاش در جهت هم افزایی مسلمانان، تأکید کردند: امروز نیز دنیای اسلام بیش از گذشته نیازمند وحدت و اتحاد است.

* پیام هفته وحدت و دعوت جمهوری اسلامی برجسته شدن مشترکات مذاهب اسلامی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نزدیکی هفته وحدت، افزودند: پیام هفته وحدت و دعوت جمهوری اسلامی برجسته شدن مشترکات مذاهب اسلامی است.
ایشان با تأکید بر اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها با مسلمانان اعم از شیعه و سنی دشمن هستند، خاطرنشان کردند: نمونه بارز این دشمنی را می‌توان در مخالفت استکبار با حزب‌الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین دید، بنابراین امت اسلامی به ویژه نخبگان متوجه این مسئله باشند و در جهت اتحاد بیش از پیش مسلمانان و جلوگیری از هرگونه تفرقه تلاش کنند.
در آغاز این دیدار آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی ضمن خیرمقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد در سال جاری که سال نوآوری و شکوفایی نامگذاری شده در همه بخش‌ها به ویژه حوزه، دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی از همه تجارب و اندیشه‌ها برای ابتکار، خلاقیت و نوآوری استفاده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.