پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

یاد حماسه سازان غرورآفرین فتح‌المبین گرامی باد

دوم فروردین ماه سالروز عملیات پیروزمندانه فتح المبین در منطقه غرب کرخه در شوش در شمال استان خوزستان است.

در این روز فرزندان غیور ایران اسلامی با رشادتهای خود و دفاع از کیان اسلامی زیباترین صحنه‌های نبرد را به نمایش گذاشتند و پیروزیهای درخشانی را برای مردم به ارمغان آوردند.

ساعت ‪ ۳۰‬دقیقه بامداد دوم فروردین ماه‌سال ‪ ۱۳۶۱‬بود که عملیات غرورآفرین فتح المبین با رمز " یازهرا " و با شرکت نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی انجام و حماسه بزرگی در تاریخ جنگهای جهان خلق شد.

در این عملیات افتخار آفرین فرزندان سلحشور ایران اسلامی با هدف آزاد سازی ‪ ۲۵۰۰‬کیلومترمربع از خاک وطن در منطقه غرب کرخه با اتکای الهی و رهنمودهای مقتدای خویش امام راحل حماسه بزرگی را به منصه ظهور گذاشتند.

 عملیات ظفرمند فتح‌المبین که در سه مرحله و به مدت ‪ ۱۰‬روز انجام شد، علاوه برآزادسازی مناطق دشت عباس، دهلران ، رقابیه ، عین خوش و نیز دهها روستای مرزی ، سایت‌های موشکی چهار و پنج نیز از دست متجاوزان بعثی آزاد شد.

اسارت ‪ ۱۵‬هزار عراقی و نیز کشته و زخمی شدن ‪ ۲۵‬هزار نیروی متجاوز بعثی، انهدام ‪ ۳۶۱‬تانک و نفربر، ‪ ۱۹‬فروند هواپیما و هلی‌کوپتر و به غنیمت درآمدن ‪ ۳۲۰‬تانک، ‪ ۵۰۰‬خودرو و ‪ ۱۶۵‬قبضه توپ و هزاران تجهیزات نظامی دیگر از جمله دست آوردهای این عملیات بزرگ بود.

عملیات فتح المبین توسط نسلی حماسه ساز، متعهد، آرمانخواه، مسوول و بی ادعا انجام شد و خداوند به آنها توفیق داد که متولی تحقق اراده الهی بر روی زمین شوند.

اوج افتخار عملیات فتح المبین به گونه‌ای است که همواره از آن به عنوان یکی از مهمترین حماسه‌های دفاع مقدس یاد می‌شود.

غرور و افتخاری که در این عملیات رزمندگان اسلام در مصاف با دشمن بعثی تا دندان مسلح بدست آمد به گونه‌ای‌است که هرساله آیینهای ویژه برای گرامی داشت این حماسه عظیم برگزار می‌شود.

فردا دوم فروردینماه سالروز عملیات ظفرمند فتح‌المبین است و به پاس این رشادتها در این روز هزاران نفر از خانواده‌های معظم شاهد از اقصی نقاط کشور با حضور خود در منطقه عملیاتی فتح المبین در غرب کرخه و میعادگاه شهدای آن در شوش خاطره شهیدان این عملیات را گرامی می‌دارند.

کاروانهای راهیان نور به همراه مهمانان نوروزی در محل یادمانهای شهدای غرورآفرین فتح‌المبین گرد هم می‌آیند و نسبت به رشادت‌ها و دلاور مردیهای رزمندگان اسلام ادای احترام می‌کنند.

یاد حماسه سازان و فتح آفرینان دشتهای کرخه گرامی‌باد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.