پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دیدار بوش و براون ، ایران هسته ای و فرافکنی مشکلات داخلی

مذاکرات بوش و براون درباره برنامه هسته ای ایران و تاکید دوباره بوش در این زمینه، ناشی از عقده های فرو خفته هشت سال دوره رئیس جمهوری اوست که همه تلاش خود را برای فشار به ایران به کار گرفته است.
 
این مذاکرات و اظهارنظرهای ضد ایرانی جرج بوش، در فاصله کمتر از هشت ماه به پایان دوره ریاست جمهوری وی، در حالی مطرح می شود که اکنون رویای شکست ایران برای بوش به کابوس تبدیل شده است. 

افکار عمومی جهان هنوز به خاطر دارند که جرج بوش در تبلیغات انتخاباتی سال 2000 خود با تهدید جمهوری اسلامی ایران، پا به صحنه سیاسی گذاشت و با ژست پیروزمندانه، وارد عراق شد. این در حالیست که پس از گذشت حدود هشت سال از زمامداری وی در کاخ سفید، دولت وی با شکست در عراق، ناکامی در افغانستان و زخم شکست سال 2006 هم پیمانش، رژیم اسرائیل، در تهاجم 33 روزه به لبنان، رو به روست و در برابر ایران، همچنان در سردرگمی به سر می برد. در این بین، بوش ظاهرا می کوشد با طرح مسائل سیاسی و از راه فرافکنی، به جای حل بحران اقتصادی کشورش، توجه مردم آمریکا را متوجه مسائل خارجی کند. 

ظاهرا بوش امیدوار است کاری را که در مدت 8 سال ریاست جمهوری خود نتوانست در قبال جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، در این مدت کم باقیمانده اجرا کند و به زعم خود، سیاست فشار را با متحد خود، گوردون براون، علیه ایران ادامه دهد. 

این در شرایطی است که نخست وزیر دولت کارگری انگلیس نیز در سفر به واشینگتن، با کوله باری از مشکلات با بوش دیدار کرد و با وجود اینکه سعی کرد سطح مذاکرات را به مسائل حاشیه ای و ساده تر محدود کند، رسانه های جهانی از نگرانی های براون در زمینه بحران اقتصادی انگلیس و نحوه فرار از عراق خبر دادند؛ موضوعی که نشان می دهد هر دو متحد، باید پیش از هر چیز متوجه مشکلات داخلی خود باشند و بیهوده گام در راهی نگذارند که پیش تر، اسلاف آنان تجربه کرده و شکست خورده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.