پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بزرگترین ناقض حقوق بشر

اعتراف بزرگ ناظران حقوق بشر در ماساچوست امریکا مبنی بر اینکه ازمایش های پزشکی زندانیان مظنون به تروریسم درزندان های ابوغریب و گوانتانامو تاییدمی کند که آن ها زیر شکنجه و سایر ازارهای روحی و جسمی واقع شده اند بار دیگر نشاندهنده سیاست فریبکارانه کاخ سفید است که سالها می کوشد مردم جهان را با شعار پوسیده حقوق بشر و دمکراسی بفریبد .

اگر قرار باشد که مجامع بین المللی آزادانه و بدون فشار امریکا، توان محاکمه اعمال جورج بوش را داشته باشند باید دولت وی بدلیل اعمال خود طی تقریبا 8 سال گذشته محاکمه شود و پاسخ هزاران جنایت خود را در زندانهای ابوغریب ، گوآنتانامو ، زندان های مخفی در اروپا و زندان های شناور در 17 ناو امریکایی بدهد .

بر اساس اسناد ی که کانون وکلای انگلیس بتازگی افشا کرد امریکا حدود 80 هزار نفر را به بهانه مبارزه با تروریسم در همین زندانها بازداشت کرد و معاهده ژنو را در باره حقوق اسرای جنگی ، و حق محاکمه در دادگاههای عادی و داشتن وکیل آشکارا نقض کرده است .

این در حالی است که امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم هیچ مرزی را رعایت نکره و با دکترین جنگ پیشگیرانه از سال 2001 تاکنون حاکمیت ارضی دو کشور را در جهان نقض کرده و قوانین داخلی خود را بر قوانین بین المللی تحمیل کرده است .

نکته بسیار تمسخر آمیز آنکه دولت بوش مدعی آزاد کردن ملل جهان و دمکراسی امریکایی است . پارلمان اروپا سال گذشته نسبت به وجود زندان های مخفی امریکا هشدار داد و آن را نقض حاکمیت قاره اروپا عنوان کرد . پرواز های مخفی و وجود شکنجه در این زندانها یکی از شگرد های کاخ سفید برای جلوگیری از افشای جنایات سازمان سیا است . باید توجه داشت که جهان سرانجام باید تکلیف خود را با نظام مبتنی بر قانون و رفتار های قانون شکنانه امریکا روشن کند و به امریکا اجازه ندهد که بیش از این صلح و ثبات بین الملل را برهم زند .
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.