پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

روزانه 50 کودک خیابانی در کرمان ساماندهی می شود

کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی بهزیستی استان کرمان گفت: در راستای جمع آوری کودکان خیابانی در شهر کرمان روزانه 50 کودک خیابانی در استان کرمان شناسایی و ساماندهی می شود.

به گزارش کرمان نیوز فخری برکچی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: کودک خیابانی به افراد کمتر از 18 سال گفته می شود که به صورت دائمی یا محدود در خیابان ها به سر می برند.

وی افزود: مرکز کودکان خیابانی هدایت در کرمان از ابتدای سال جاری راه اندازی شده است و تاکنون سه هزار و 796 کودک توسط کارشناسان مرکز شناسایی و پذیرش شده است.

برکچی عنوان کرد: از این تعداد هزار و 400 کودک در مراکز شبه خانواده و شبانه روزی، 96کودک در خانه های بهزیستی و700 کودک مورد حمایت های مالی قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: این کودکان بنا به وضعیت در چهار سطح جذب و نگهداری می شوند که شامل جذب کودکان از طریق نیروی انتظامی و شهرداری، پذیرش در مرکز کودکان خیابانی و نگهداری به مدت 45 روز که در این روش کودکان در مدت نگهداری به وسیله مددکاران دوره روانشناسی را طی می کنند و در صورت واجد شرایط بودن خانواده به محیط خانواده ارجاع داده می شوند و درغیر این صورت در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد: در صورت مساعد نبودن شرایط خانواده این افراد به مدت شش ماه تا یک سال در خانه های بهزیستی نگهداری می شوند و درصورتیکه در این مدت شرایط لازم برای بازگشت به خانواده مهیا نشود با تائید دادگستری در مراکز شبانه روزی یا شبه خانواده به صورت دائم نگهداری می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.