پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

گفته می شود ....

جمع‌آوری و انتشارخبرهای ویژه همواره مورد توجه رسانه‌های‌‌‌ خبری قرار گرفته است. این اخبار گهگاه بر روی خروجی‌های عادی و بعضا روی تلکس‌های محرمانه انتشار می‌یابد؛ رسانه‌های مکتوب نیز این بخش از اخبار خود را درقالب‌ستون‌هایی‌چون‌"ویژه"، "پشت پرده"، "جهت اطلاع" و "گفته می‌شود"، منتشر می کنند.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از  مهر، گفته می شود .... 

 

* یکی از جریانات فعال سیاسی که مرکزی بین المللی را برای تولید اندیشه بکار گرفته در اقدامی تازه به برپایی یک کنفرانس بین المللی با یک موسسه فعال درصلح و حقوق بشر در روزهای آینده دست زده و بدین منظور بسیاری از شخصیت های مشهور بین المللی را جهت حضور دراین کنفرانس دعوت نموده است. تاکنون از میزان حضور مدعوین اخبار متعددی بگوش می رسد، در عین برخی برگزاری این کنفرانس بزرگ را مرتبط با تحولات سیاسی آینده بویژه انتخابات آتی کشور می دانند. ضمن اینکه شایعه هایی مبنی بر عدو صدور ویزا برای چند چهره سرشناس بین المللی از جمله کوفی عنان سوژه مباحث سیاسی و رسانه ای شده است.

* بدنبال پیگیری جدی دولت عراق در تحویل پایگاه منافقین واخراج آنها از این کشور، اخبار واصله حکایت ازآن دارد که سفارت آمریکا در بغداد اقداماتی در محدودسازی دولت مالکی درممانعت از فعالیت های غیر قانونی این گروهک ایجاد نموده وبه اعضای این گروهک تروریستی قول تابعیت عراق را داده تا آنها را وارد دستگاههای امنیتی ونظامی این کشور نماید.

* درفضای تبلیغی رسانه های معاند خارجی" انقلاب دمکراتیک درایران" به عنوان گزینه‌‌ای جدی برای مقابله با نظام اسلامی مطرح شده، به طوری که بسیاری از چهره های معلوم الحال خارج نشین و مراکز خبرسازی وابسته به نظام سلطه مبنای تبلیغات خود را برافزایش اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی برای افزایش نارضایتی عمومی و سپس شکل‌ گیری یک جنبش فراگیر اعتراضی مطرح کردند. این ترفند که در گذشته ها آزمایش شده و بارها نیز شکست خورده است در دوره جدید با سوء استفاده از برخی تصمیمات شتابزده اقتصادی در صدد معرفی اعتراضات صنفی به عنوان اعتراض های سیاسی است. هوشیاری مسوولان مربوطه در این زمینه ضروری است.

* یکی از چهره های شاخص اجرایی کشور در دهه اول انقلاب که بارها تاکنون برای حضور در انتخابات مختلف حاضر به رقابت نشده ،در ملاقاتی انتخاباتی با اعضای یک تشکل سیاسی – صنفی در مورد حضورش در انتخابات آتی ریاست جمهوری اعلام کرده که برای حضور در انتخابات آتی باید شرایط را ارزیابی کند. وی اعلام کرده برای حضور در انتخابات آینده شرایط باید به گونه ای باشد که در آن بوی مخالفت با "مسئله ای" به مشام نرسد!

* هر ساله در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه های کشور، رسانه های غربی تلاش می کنند تا با استفاده از موقعیت پیش رو، نوعی بحران سازی در این مراکز را تولید نمایند، به طوری که در روزهای اخیر رادیوهای بیگانه پس از مدتها سکوت  در باره مسایل دانشجویی ایران، به بهانه وضعیت پرونده قضایی چند دانشجو سکوت رسانه‌ ای خود را شکسته واز این طریق  فضای دانشگاه‌های ایران ملتهب نشان دهند.

* پس از مطرح شدن استفاده از چادرهای رنگی در کشور برای خانمها و حذف دو ماده از لایحه حمایت از خانواده، رادیوهای بیگانه ومدعیان مدافع حقوق زنان در ایران، تبلیغ و تهییج مبارزه گام به گام زنان در برابر نظام اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده اند. مدعیان دفاع از حقوق زنان با رویکردی جدید و تاریخی به مقوله چادر مشکی اشاره کرده و می کوشند با القاء این گزاره که فرهنگ چادر نمادی عربی است نه ملی، زمینه را برای مقابله با آن فراهم نمایند.

* خبرها حکایت از قطعی شدن کاندیداتوری یکی از اعضای ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام برای انتخابات دهم ریاست جمهوری  دارد به طوری که دبیرکل یکی از احزاب نزدیک به وی نیز دبیر ستاد انتخاباتی وی شده و کمیته برنامه ریزی این ستاد نیز فعالیت های خود را آغاز کرده است.

* به رغم اعلام پنهان و آشکار نگرانی برخی محافل لائیک در یکی از کشورهای همسایه نسبت به نفوذ تفکرات اسلامگرا و جریانات مرتبط به تفکر روشنگرانه ایران، روند ترجمه و انتشار آثار دینی شیعه در این کشور با استقبالی دو چندان زیادی مواجه شده که درهمین رابطه یک انتشاراتی معروف و پرکار آن کشور  پس از انتشار کتاب زن در آئینه جمال و جلال آیت الله جوادی آملی، به تازگی کتاب دفتر عقل و آیت عشق استاد دینانی را به چاپ رسانده است.

* یک ناو هواپیما بر حاضر در خلیج فارس حامل بیش از 70 فروند جنگنده که چند روز قبل به دلیل نقص فنی پدید آمده در یکی از سامانه های آن تنگه هرمز را به مقصد نامعلومی کرده بود تا در منطقه تعمیراتی مورد بازدید قرار گیرد، هم اکنون در محدوده آبهای یکی از کشورهای حوزه دریای عمان مستقر شده است. 

* "الی ویزل" نویسنده صهیونیستی مشهور به "دروغگوی بزرگ" خواستار محکومیت احمدی نژاد در سازمان ملل  به سبب اظهارات ضد صهیونیستی وی شده است. درباره سوابق این فرد که به یمن نفوذ صهیونیسم در محافل بین المللی برنده جایزه ادبی نوبل هم شده، این گفته بس که وی زمان مدعی بود که خود بازمانده هولوکاست است، اما با تحقیقاتی که به عمل آمد دروغ بودن ادعاهای وی ثابت گردید و از آن پس در  محافل منتقدین هولوکاست از وی به عنوان "دروغگوی بزرگ" یاد می شود.

* دولت آمریکا برای مقابله با مقاومت همه جانبه  مردم ایران در دستیابی به فناوری هسته ای در تلاش است تا ضمن تحریک رژیم صهیونیستی به انجام جنگ روانی و روشن نگه داشتن موضوع تهدیدات نظامی با انجام برخی اقدامات هدف دارمانند فروش بمب سنگر شکن وهواپیمای بوئینگ، این اقدام را توجیهی برای افکار عمومی در راستای کمک های رایج خود را به این رژیم القا نماید.

* یک شبکه خبری معلوم الحال عربی که گویا ماموریتی ویژه در دامن زدن به اختلافات داخلی مسلمانان بر عهده دارد، پس از پردازش گسترده به مواضع شیخ یوسف قرضاوی در خصوص شیعیان، ضمن انتشار گزارشی با عنوان « جنگ دوجانبه هکرهای شیعه وسنی علیه سایت های یکدیگر»، تلاش کرده هک شدن تعدادی از سایت های فقهی اهل سنت را به جمهوری اسلامی ایران ارتباط دهد.

*رویکرد رسانه های صهیونیستی به موضوع انتخابات آمریکا و تلاش برای دامن زدن به مواضع ضد ایرانی نامزدهای این انتخابات همچنان ادامه دارد؛ در همین چارچوب سایت وزارت خارجه این رژیم، نقل قولی از نامزد جمهوری خواه در پاسخ به رقیب خود را به عنوان تابلو در بخش فوقانی خود قرار داده است.

*حضور یکی از مقامات ایرانی درنمایشگاه "تندیس- خط های"ا.ن.م آرشیتکت و خوشنویس ایرانی درموزه مردم نگاری استکهلم که با حضور وزیر فرهنگ سوئد گشایش یافت است خشم تعدادی از افراد حاضرین در این مراسم را برانگیخته است. رئیس موزه نیز در پاسخ به حضور این مقام ایرانی گفته است که از وی هیچ دعوتی صورت نگرفته است.

* یک فعال سیاسی در جبهه اصلاحات گفته است در صورت عدم اجماع بر یک نامزد خاص بین اصلاح طلبان بر سر تعیین فردی به جای او اختلافات شدید رخ خواهد داد. همچنین یک عضو ارشد یکی از گروه های اصلاح طلب نیز در جلسه ای مدعی شده که قصد بر این است که فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان آنقدر محدود شود که رهبران این جریان از چهره های سنتی جریان اصول گرا و یا چهره های تحول خواه این جریان حمایت کنند.

* یکی از مقامات اجرایی کشور که دیدگاههایش در خصوص رژیم صهیونیستی و همچنین اظهارات اخیر در خصوص گردش ملائک در کشور و جایگاه گردشگری به عنوان فروع دین اعتراضات همگانی شدید را بدنبال داشته ، اخیرا در جلسه ای بیان داشته که سخنانش در مورد مردم ساکن اسرائیل عین کلام خدا در قرآن مجید است و حرف خلاف هم واقع نگفته است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب سخنانی در خصوص دوست داشتن مردم اسرائیل را حرف غلط ، غیر منطقی و پوچ دانستند.

* یک روزنامه نگار عراقی اخیرا در مجموعه مقالات خود در برخی روزنامه های این کشور به افشا گری درباره عملکرد چند ساله منافقین در عراق پرداخت. ( ش. ب) با تاکید براطلاع همگان از عملکرد منافقین در انتفاضه سال 1991 اعلام کرد که بخش های دیگری از کارنامه این گروهک تروریستی بعد از سقوط بغداد همچنان مخفی است. این روزنامه نگار شرکت درکشتار مردم در انتفاضه، ترویج مواد مخدر، ارسال جوانان به مسلخ وانجام عملیات انتحاری را از جمله این اقدامات برشمرد .

* شبکه های تلویزیونی ضد انقلاب اخیرا در قالب ویژه برنامه های  مختلف ضمن برقراری  ارتباط مستقیم با روزنامه نگاران متواری در خارج کشور به بررسی میزان توجه دولت به مهار مشکلات مردم و فقر در استانهای جنوبی پرداخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.