پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

راز تخریب دولت نهم در چیست؟

 

از ابتدای روی کار آمدن دولت "عدالت محور" دکتر محمود احمدی نژاد هجمه سنگین تخریب و کارشکنی از سوی طیف های مختلفی از سیاسیون نتیجه گرا و منفعت طلب قابل پیش بینی بود.

از یاد نبرده ایم جهت گیری هایی که از همان آغاز کار بر علیه رئیس دولت نهم مقصودی روشن و انقلابی را به اذهان تداعی نمی ساخت و از حمایت های آشکار آحاد ملت بی اعتنا با دهن کجی عبوری معنادار را تجربه می نمود. از یاد نبرده ایم کار شکنی دوستان نیمه راه را که متاثر از فضای مسموم رسانه ای بارها از سر غفلت به طرز عتاب آلودی در برابر خدمات ماندگار دولت نهم سکوت اکتفا کردند و همنوا با آن جریان شکست خورده تجدیدنظرطلبی شدند که یقینا دل در گرو آرمانهای بلند انقلاب اسلامی ملت ایران نداشته و ندارد.
انتظار می رفت پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از عملکرد سه ساله دولت نهم و تاکید ایشان بر مرزبندی میان انتقاد و تخریب از کابینه دکتراحمدی نژاد، در میان فعالان سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب فصل جدیدی از تعاملات حسنه در مواجهه با دولت نهم شکل گیرد و هر یک از وفاداران بر اعتلا و شکوفایی میهن اسلامی مان با گذر از منافع فردی به گوهر درخشان منافع ملی و جمعی برسند و با تجهیز خود و یارانشان به تقوای سیاسی، منادی اخلاقی باشند که شایسته نیروهای فعال و شناسنامه دار جمهوری اسلامی است.
هم اینک عده ای فرصت یافته اند که عقده های دیرین خود را، برسر فرزند مکتبی امام (ره) خالی نمایند و در این بین دوستانی هم که از متن قضایا باخبرند؛ تقیه پیشه کرده اند وروشنگری را،به آینده ای موهوم سپرده اند. به راستی اگر شهید بزرگوار بهشتی(ره) مجیزگویان سینه چاک و رسانه های مختلف داشت واز حمایت دسته ها و باندهای قدرت برخورداربود؛ تاریخ می توانست شهادت مظلومانه او را،این گونه به نظاره بنشیند؟ سوال نگارنده در این نکته نهفته است که تهمت زنندگان به بهشتی ، امروز در کجای تاریخ ایستاده اند؟
موجی از فحاشی ها و اهانت هایی که در سال های پس از ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد به وقوع پیوست ، صرفاً علیه شخص وی نبوده و هدف اصلی احمدی نژاد نیست. چه بسا که رهبر عزیزمان در این باره فرمودند: " دولت نهم به این علت هدف حملات بی وقفه قرار دارد که گفتمان آن گفتمان امام و انقلاب است." (1)
با مراجعه به معروفترین سایتهای ضد دین فارسی زبان در اینترنت مشخص می گردد که کدام بخشهای سخنان رئیس جمهور به استهزا گرفته شده و حتی کدامین رویدادهای معنوی کشور واکنش آنان را بر انگیخته است.
مقام معظم رهبری در تقسیم بندی انگیزه های متفاوت طیف وسیع افرادی که به تخریب دولت نهم مشغولند اینچنین تصریح می دارند که: "برخی از این افراد مغرض نیستند بلکه کم اطلاع یا بی اطلاع هستند، برخی هم غرضهای شخصی و سطحی دارند، اما بعضی، یا از اول امام را قبول نداشته اند و یا در وسط راه با انقلاب دچار مشکل شده اند، بهمین علت با غرضهای عمقی و کینه امام، به تخریب دولت نهم مشغولند." (2)
معظم له در فرازی دیگر از بیاناتشان در تبیین اولین خصوصیت برجسته دولت نهم، کابینه دکتر احمدی نژاد را دولت کار و اقدام می دانند و می فرمایند: "انرژی، تحرک، نشاط کار و جدیت در خدمت به مردم، ویژگی بسیار با ارزش و مستمر دولت است که پس از سه سال همچنان برجسته است و سفرهای استانی یکی از نمودهای آن بشمار می رود." (3)
حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از برخی که در دولت های گذشته در مقابل بیگانگان زیاده خواه، احساس انفعال و شرمندگی می کردند اینچنین تاکید دارند:" این دولت، در تعاملات جهانی وفاداری به گفتمان انقلاب را افتخار خود می داند و روند بسیار خطرناک غربزدگی و گرایشهای سکولاریستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مدیریتی کشور بود، سد کرده است." (4)
با مرور عمیق مواضع مقام معظم رهبری درباره سکاندار دولت نهم می توان چنین گفت که امروز آزمون ولایت پذیری کسانی است که خود را ملزم به تبعیت از ولی امر مسلمین جهان می دانند و دل در گرو آرمانهای تابناک امام راحل(ره) و شهدای عزیزمان دارند. لذا کمترین انتظاری که می توان از رسانه ها و گروه های همسو با قرائت اصولگرایانه دکتر احمدی نژاد را داشت این است که در بازتاب خدمات و بیان دستاوردهای ملی دستگاه اجرایی کشور اسیر غفلت و بی انصافی نشوند. قطعا عدم توجه بر نقاط قوت و مثبت و زیر سوال بردن گفتمان دولت نهم مرضی رهبر فرزانه انقلاب نخواهد بود.
(1)- رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، مورخه 3/6/1387
(2)- همان
(3)- همان
(4)- همان  
*آرش پاک اندیش /ایرنا/
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.