پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

حاشیه نشینی، مهم ترین عامل افزایش جرم

قاضی بخش حقوقی دادگستری کرمان در راستای اجرای طرح آموزش قوانین قضایی و حقوقی، حاشیه نشینی را مهم ترین عامل افزایش جرم در جامعه عنوان کرد و خواستار برخورد قانونی با زمین خواران و متخلفان در این زمینه شد.

به گزارش کرنا، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی عصر دیروز در جمع مردم روستای الله آباد در محل مسجد امام سجاد(ع) افزود: این گونه ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهر مشکلات و عواقب مختلفی را به دنبال داشته است و به دلیل عدم نظارت منجر به ناامنی ، افزایش وقوع جرم و سلب آسایش عمومی شهروندان می‏شود.

وی افزود: ساکنان این منطقه باید هر چه سریع تر وضعیت اراضی مسکونی خود را از نظر شرعی و قانونی مشخص نمایند زیرا این اراضی متعلق به دولت بوده و به صورت غیرقانونی توسط زمین خواران مورد فروش و ساخت وساز قرار گرفته‏اند.
طهماسبی اظهار داشت:مردم باید زمین‏هایی را که از متخلفان به صورت غیرقانونی خریداری کرده‏اند مورد بررسی قرار داده و وضعیت آنها را به مراجع قضایی اعلام نمایند و از ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون مجوز در حریم شهر و در خارج از حریم شهر خودداری نمایند.
وی همچنین ضمن اشاره به عواقب سوء حاشیه نشینی تاکید کرد: مردم باید پلیس اموال عمومی باشند و در حفظ و نگهداری این اموال با بخش‏های قضایی همکاری نمایند.
گفتنی است که هدف از اجرای طرح آموزش قوانین قضایی و حقوقی، ارتقاء بینش حقوقی شهروندان و آشنایی با مسایل قضایی و حقوقی می‏باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.