پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سخنرانی دبیر هیات دولت در جیرفت

دبیر هیات دولت اعلام کرد: 93 درصد مصوبات استانی دور اول سفر رییس جمهوری وهیات دولت اجرایی شده است.

"مجید دوستعلی" امروز در آیین با شکوه راهپیمایی 22 بهمن در جیرفت گفت: تاکنون رییس جمهوری و هیات دولت 51 سفر استانی داشته که در این سفرها 10 هزار مصوبه صادر شده است.
وی ادامه داد: 56 درصد مصوبات نیز به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: برای عملی کردن این سفرها، یک هزار و 310 جلسه هماهنگی با 150 هزار نفر ساعت تشکیل شده است.
وی همچنین از اجرایی شدن 49 درصد مصوبات سفرهای استانی دور دوم رییس جمهوری خبر داد و گفت: تاکنون 11 درصد مصوبات دور دوم نیز اجرایی شده است.
وی با اشاره به دستاوردهای 30 ساله انقلاب اسلامی گفت: امروزه انقلاب اسلامی به قله های علم و استراتژیک در جهان دست پیدا کرده است.
وی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید گفت: ماهواره امید در دنیا غوغایی به پا کرده است.
دوستعلی افزود: ملت ایران به این موفقیت دست یافت و امروزه چند کشور که تعداد آنها به انگشتان دست نمی رسد به این تکنولوژی پیشرفته دست پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تسخیر فضا در اختیار چند کشور محدود است گفت: با تحریم های صورت گرفته و همچنین محاصره اقتصادی از سوی استکبار به این مهم دست یافتیم.
وی همچنین تصریح کرد: امروز ایران به جمع 36 کشور برتر دنیا درباره علم نانو پیوسته است.
دبیر هیات دولت با اشاره به پیشرفت های 30 ساله انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بویژه علمی گفت: از سال 42 تا 57 تنها 841 اختراع توسط مخترعین در کشور ثبت شده که این مهم از سال 57 تا 83 به چهار هزار و 640 اختراع افزایش یافته است.
وی افزود: در طول دولت نهم نیز 20 هزار اختراع در کشور ثبت شده است که این بیانگر رشد علمی در طول انقلاب است.
وی همچنین پیشرفت علمی ایران را در زمینه های مختلف از جمله داروسازی چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون ایران جزء 107 کشور فناوری تکثیر سلول های بنیادی است.
وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور 25 هزار تن آلومینیوم تولید می شد که این مهم تا قبل از فعالیت دولت نهم به 457 هزار تن افزایش یافت.
دبیر هیات دولت تولید سیمان در حال حاضر را 64 میلیون تن عنوان کرد و گفت: این مهم قبل از دولت نهم 36 میلیون تن بوده است.
وی ادامه داد: در زمینه صنعت حمل و نقل فعالیت های خوبی صورت گرفته است به طوری که 1556 کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده که این مهم در سال 57 تنها 50 کیلومتر بود.
وی طول بزرگراه های کشور را شش هزار و شش کیلومتر عنوان کرد و گفت: این مهم در سال 57، 174 کیلومتر بوده است.
دوستعلی طول شبکه ریلی کشور را پنج هزار و 558 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در زمینه زیر ساخت های صنعت حمل و نقل ریلی و جاده ای رشد مطلوبی را داشته ایم که این رشد به برکت نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
وی نرخ بیکاری قبل از دولت نهم را 14 درصد عنوان کرد و افزود: این نرخ در دولت نهم با تلاش دولتمردان به 6/9 درصد رسیده است که با رشد جمعیت می بایست نرخ بیکاری ما بیشتر از این باشد.
وی دستیابی به تمام این دستاوردها را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مردمی بودن، رهبری قاطعانه دینی، مشروعیت و اصالت از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی است که پیشرفت دستاوردهای انقلاب در سایه این ویژگی ها محقق شده است.
دوستعلی به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی که به نوعی همه کشورهای غربی به عراق کمک کردند اما ملت ایران توانست با دست خالی و تکیه بر ولایت مداری و الگو گرفتن از ارزش های اسلامی در این جنگ پیروز میدان شود و یکی دیگر از رمزهای پیروزی ایران در جنگ تحمیلی عشق به وطن، انقلاب اسلامی ورهبری ولایت فقیه بود.
دبیر هیات دولت به آخرین سفر بوش به کشور عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق با لنگه کفش از بوش خداحافظی کردند اما با توجه به شرایط کشور عراق در سفر رییس جمهوری ایران به این کشور استقبال بسیار خوبی از وی صورت گرفت که جای افتخار است برای ما که مبنای آن انقلاب الهی و اسلامی است.
وی همچنین به سفر ریس جمهوری کشورمان به ترکیه اشاره کرد و افزود: دکتر احمدی نژاد آنقدر مورد استقبال مردم قرار گرفت که روزنامه پرتیراژ "حریت" تیتر زد اینجا "استانبول است نه تهران" و این مهم به خاطر تفکر و اندیشه ای است که مبنای ان انقلاب الهی و اسلامی است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیات دولت 22 ویژگی را برای دولت نهم برشمردند که دولت داری، عدالت خواهی، استکبار ستیزی، ساده زیستی و خاکی بودن را از جمله این ویژگیها می توان برشمرد.
دوستعلی افزود: در جنگ 22 روزه غزه زمانی که پیام رهبر انقلاب اسلامی اعلام شد مردم غزه از این پیام روحیه گرفتند که این مهم خود یکی از عوامل پیروزی جنگ بود.
وی به مردمی بودن دولت نهم اشاره کرد و گفت: دولت نهم دیواره بین مردم و مسوولان را شکست و امروز رییس جمهوری ایران افتخار می کند که نوکر این ملت است.
دبیرهیات دولت ادامه داد: قبل از انتخابات ریاست جمهوری زمانی احمدی نژاد از ولایت سخن می گفت و عکس شهیدی را می بوسید برخی می گفتند مردم به احمدی نژاد رای نمی دهند اما با توجه به اینکه مردم وفادار به آرمان های شهدا و لایت فقیه هستند این مهم برعکس شد و مردم قاطعانه به رییس جمهوری مردمی رای دادند.
وی افزود: هم اکنون اندیشه های انقلاب در تمامی جهان ریشه دوانده و این در حالی است که اسرائیل اعلام می کند من با حماس و لبنان نمی جنگم بلکه با اندیشه های ایران می جنگم.
وی افزود: اسرائیلی که ظرف مدت چند روز چند کشور عربی را به زانو درآورد امروز در مقابل مردم غزه که مدت زیادی است در محاصره هستند و بدون هیچ سلاحی رژیم صهیونیستی را از پیشروی باز می دارد این مهم نشات گرفته از نظام و انقلاب اسلامی است که بواسطه مشروعیت و ولایت مداری به پیروزی رسیده است و ما افتخار می کنیم که به ولایت وابسته ایم.
دوستعلی گفت: با گذشت 30 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز ملت ایران عاشق ولایت بوده و هیچ یک از ویژگی های مردمی بودن، مشروعیت و اصالت انقلاب از آن جدا نشده است.
وی در پایان افزود: مردم شهرستان جیرفت همانند سایر ملت ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با آرمان ها انقلاب اسلامی تجدید بیعت نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.