پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دوره تخصصی بحران برای خبرنگاران و عکاسان کرمانی برگزار می شود

دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش تخصصی در راستای کاهش حوادث زمین لرزه از برگزاری دوره های تخصصی اطلاع رسانی در مواقع حوادث غیر مترقبه در کرمان خبرداد.

 

محسن صالحی در گفتگو با  مهر اظهار داشت: یکی از ضروری ترین اقدامات در زمان زمین لرزه بروز رفتار منطقی و مسئولیت پذیرانه در زمان وقوع زمین لرزه است که در این خصوص دوره های مختلفی در کرمان برگزار شده است و در آینده نزدیک دوره تخصصی اطلاع رسانی در زمان بحران برای اصحاب رسانه برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در زمان بروز سوانح تصریح کرد: شناسایی نقاط امن در زمان زمین لرزه و پس از آن برای ارسال اخبار، نکات لازم در خصوص اطلاع رسانی در زمان بروز حوادث طبیعی، ساماندهی تیم های اطلاع رسانی و اعزام خبرنگاران به محل های مشخص آسیب دیده از سوانح طبیعی و همچنین فرهنگ سازی قبل از وقوع حوادث از اهداف مهمی است که در این دوره پیش بینی شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش چشمگیر تلفات در زمان بروز سوانح فرهنگ سازی مردم در خصوص ساخت و ساز و آمادگی برای مقابله با سوانح طبیعی می باشد.

صالحی افزود: یکی از مهمترین مواردی که باید به مردم اطلاع رسانی شود نحوه قرار دادن وسایل داخل منازل و محیط کار است زیرا که در بسیاری از منازل، آسیب ها به دلیل فرو ریختن سازه ها روی نمی دهد بلکه به دلیل سقوط اشیاء و وسایل داخل ساختمانها است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.