پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تشکیل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی در کرمان ضروری است

یکی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس با اشاره به وجود هزار و 500 مجروح شیمیایی در استان کرمان گفت: به دلیل وجود تعداد زیاد مجروحان سلاح های شیمیایی در کرمان تشکیل انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی در  کرمان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار قاسم سلیمانی پنج شنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی نخل های سوخته در کرمان  با اشاره به وجود هزار و 500 مجروح شیمیایی در استان کرمان اظهار داشت: لشکر 41 ثارالله کرمانو رزمندگان کرمانی در طول جنگ تحمیلی بیشترین آسیب را از سلاح های شیمیایی دیده اند و در عملیاتهای مهمی که این لشکر حضور داشت، دشمن به صورت گسترده از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن برای اولین بار از سلاحهای شیمیایی در عملیات خیبر و در نزدیکی لشکر 41 ثارالله استفاده کرد و اولین قربانیان این سلاح های غیر انسانی رزمندگان  کرمانی بودند.

سلیمانی افزود: رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس با تمام وجود و خون خود برای پیروزی انقلاب تلاش کردند و امروز به جایی رسیده ایم که ایران اسلامی علاوه بر تامین امنیت داخلی و موفقیت در عرصه خارجی به قدرت بازدارندگی و تاثیرگذاری نیز رسیده است.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس افزود: به دلیل وجود تعداد زیاد مجروحان سلاح های شیمیایی درکرمان تشکیل انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی در کرمان بسیار ضروری است.

وی افزود: دشمن از عملیات خیبر در جزیره مجنون به خصوص در عملیات های بزرگ از سلاح های شیمیایی استفاده می کرد و به همین دلیل تعداد قربانیان سلاح های شیمیایی در طول جنگ زیاد است.

سلیمانی با اشاره به اعدام صدام گفت: در واقع مسببان اصلی استفاده از این سلاح ها کشورهایی بودند که این سلاح ها را در اختیار صدام می گذاشتند و در جهت استفاده گسترده از این سلاح های غیر انسانی از صدام پشتیبانی می کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.