پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

رونمایی از دانشنامه نبوی

دانشنامه نبوى همزمان با ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) رونمایى شد.

این دانشنامه به همت محققان و متخصصان مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى در مدت دو سال طراحى و اجرا شده است.

دراین دانشنامه متن 246عنوان کتاب با موضوع رسول اکرم به زبانهاى عربى و فارسی،آیات و کلمات قرآنى مرتبط با پیامبر اعظم(ص) همراه با تفسیر و شان نزول آنها ، 20 هزار حدیث نبوى برگرفته از بحارالانوار، متن ادعیه و زیارات نبوى به همراه ترجمه و صوت آنها و متن و صوت بیش از 4 هزار بیت از سروده هاى شاعران به زبان عربى و فارسى درباره پیامبر اکرم(ص) ارائه شده است.

رویدادهاى مهم دوران حیات 63 ساله پیامبر با امکان تبدیل آنها از سال قمرى به شمسى و میلادى شجرنامه انساب و ذریه آن حضرت تاقرن نهم، تصاویر اماکن تاریخى و نقشه هاى مهمترین حوادث تاریخ صدراسلام و ارائه 4500عنوان کتاب ،مقاله، دایره المعارف ، پایان نامه و چکیده آنها با موضوع پیامبر اکرم از دیگر بخشهاى دانشنامه نبوى است.

آیت الله نورى همدانى در این مراسم با اشاره به هجمه سیاسى ، فرهنگى ،اقتصادى و رسانه اى استکبار به جهان اسلام و ترویج اسلام هراسى در دنیا وظیفه علما را دربرخورد با آنها بسیار خطیر ارزیابى کرد.

وى گفت: علما و طلاب باید با ارتقاء سطح علمى و مجهز به امکانات روز دربرابر این چالشها بایستند و به آن پاسخ دهند.

آیت الله نورى همدانى افزود: فناورى اطلاعات و ارتباطات امروز نعمتى بسیار بزرگ براى رساندن صداى اسلام به تمام دنیاست وهیچ عذرى براى ما باقى نمانده است.

آیت الله نورى همدانى دانشنامه نبوى را یکى از خدمات بزرگ براى تجهیز طلاب به ابزار روز براى تبلیغ دین بیان کرد و از دست اندرکاران تهیه آن درمرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلام قدردانى کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.