پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تشریح موفقیتهای جدید ارتش در تولید هواپیما، ناوچه و رادار

جانشین معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا از دستیابی ارتش به دانش فنی برخی تجهیزات مورد نیاز نیروهای سه گانه گفت: معاونت خودکفایی نزاجا با کاربردی کردن فناوریهای نوین در ساخت هواپیما، ناوچه و رادار موفق به ایجاد امنیت در مرزهای کشور شد.

سرهنگ محسن شاه حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر به استفاده از فناوریهای نوین در ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: طبق فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح از سال 1372، معاونتهای تحقیقات جهاد خودکفایی نیروهای سه گانه ارتش با هدف راه اندازی و به روز کردن ادوات و تجهیزات نیروهای مسلح جهت توانمندی در برابر تجهیزات نوین کشورها فرا منطقه ای ایجاد شد.

دستیابی محققان ارتش به سه فناوری جدید

وی به دستاوردهای نیروهای سه گانه ارتش اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاشهایی که از سوی محققان و مهندسان در معاونتهای خودکفایی صورت گرفت تانک ذوالفقار در نیروی زمینی، هواپیمای آذرخش در نیروی هوایی و ناوچه پیکان در نیروی دریایی طراحی و تولید شد.

جانشین معاون تحقیقات و جهاد خود کفایی نزاجا به جزئیات این دستاوردها اشاره کرد و ادامه داد: ناوچه پیکان یکی از ناوچه های قهرمان در طول جنگ تحمیلی بود. نیروی دریایی، ناوچه ای را بر اساس ناوچه کلاس پیکان، طراحی و ساخته است. این ناوچه در حال حاضر جایگزین ناوچه هایی شده است که در عملیاتهای جنگی مورد اصابت موشکهای دشمن قرار گرفته بودند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات این ناوچه ها به دست مهندسان نیروی دریایی و شرکتهای وابسته انجام شد، اضافه کرد: موتور این ناوچه ها خارجی است ولی سایر قسمتها تولید داخل است. مهمترین قسمت آن بدنه ناوچه است که از تکنولوژی بالایی برخوردار است و در حال حاضر در مرزهای آبی از آن استفاده می شود.

خط تولید هواپیمای آذرخش در نیروی هوایی

شاه حاتمی به راه اندازی هواپیمای آذرخش در نیروی هوایی اشاره و خاطرنشان کرد: در نیروی هوایی هواپیمای آذرخش ساخته شده و به تولید رسیده است. بر روی این هواپیما تستها و آزمایشهای متعدد انجام شد که با تایید آن در نیروی هوایی کشور کاربردی شده است.

ساخت رادار با دانش فنی بومی

جانشین معاون تحقیقات و جهاد خود کفایی نزاجا با تاکید بر اهمیت رادارها در ارتش به مهر گفت: این سیستمها با توجه به  تهدیداتی که در زمینه ردیابی فرکانس ها وجود دارد، برای هر کدام از نیروها تقسیم بندی شده است از این رو سقفی که برای نیروی زمینی وجود دارد رادارهای ارتفاع پست است که در این زمینه اقدامات خوبی در معاونت "آرال" انجام شده به طوری که امنیت مرزها توسط این سیستها تامین شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.