پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سازمان ملل دومین پروژه‌ ترسیب کربن را در «بم» اجرا می‌کند

 برنامه عمران سازمان ملل متحد در نظر دارد که دومین پروژه احیای اراضی بیابانی از این دست را در روستاهای حومه شهرستان «بم» با همکای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اجرا در آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور غلامعباس عبدی نژاد مدیر ملی پروه مزبور و مدیرکل دفتر امور بیابان این سازمان با اعلام این خبر گفت: برنامه عمران ملل متحد «UNDP» میزان موفقیت پروژه ترسیب کربن را در اراضی حسین‌آباد بالای 90 درصد اعلام کرد. چنین موفقیت چشمگیری سبب شده است که مجریان برنامه عمران ملل متحد مشتاق شده‌اند که دومین پروژه گسترده ترسیب کربن را در وستاهای شهرستان «بم» آغاز کنند. از این رو کارشناسان هم‌اکنون در حال تدوین کارهای مقدماتی برای شروع این پروژه بین‌المللی هستند.
غلامعباس عبدی نژاد پیرامون سوابق پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در اراضی خراسان توضیح داد: پروژه مزبور با اعتباری معادل 7/1 میلیون دلار به مدت شش سال از اوایل 2003 میلادی به جریان افتاد که در سال 2008 پایان یافت. این پروژه حوزه آبخیزداری به وسعت 144 هزار هکتار را در بر می‌گیرد.
نماینده مقیم برنامه مران ملل متحد به همراه جمعی دیگر از فعالیت‌ها و دستاوردهای موفق پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در جنوب خراسان دیدار کردند. ایشان با توجه به موفقیت‌های چشمگیر پدید‌ آمده ابراز علاقه نمودند که فاز بعدی این پروه در بخش های همجوار همچنان استمرار یابد.
در نشست مشترکی که با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزا رشد مقرر شد «UNDP» مبلغ 426 هزار دلار را علاوه بر اعتبار تخصیص یافته تعهد کرده تا فاز دوم پروژه در زمان دو ساله انجام شود که ادامه عملیات با تلاش مضاعف در حال پیگیری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.