پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

متن کامل سخنان ریس جمهور در اجتماع پر شکوه مردم کرمان

 

رئیس جمهور گفت: استان کرمان پیشانی نجابت و خوش خلقی ملت ایران است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد دیروز در پنجاه و ششمین سفر استانی هیئت دولت و در جمع مردم کرمان افزود: خدای را سپاسگزارم که بار دیگر ما را موفق کرد به جمع مردم مومن ، با صفا و انقلابی کرمان بیائیم.

رئیس جمهور گفت: کرمان استان خوبان، پاکان و زنان و مردان مومن و دیار سلامت و بردباری و شجاعت و مهربانی است.

آقای احمدی نژاد افزود: استان کرمان، استانی است که در آن مردمانی نجیب، قانع، پرتلاش در سینه کویر ایران می درخشند.

رئیس جمهور گفت: استان کرمان علاوه بر استعدادهای شگرف طبیعی، وسیع ترین استان کشور،

دارای ذخایر عظیم معدنی و زمین های حاصلخیز و همچنین دارای ارزشمندترین میراث فرهنگی، اخلاقی و آرمانی ملت ایران است.

آقای احمدی نژاد افزود: تاریخ کهن، فرهنگ ریشه دار، اخلاق متعالی و ایستادگی و پایداری از ویژگیهای مردم این دیار است.

رئیس جمهور گفت:‌ استعداد انسانی استان کرمان در ایران سرآمد و ممتاز است.

آقای احمدی نژاد افزود:‌ ملت ما بزرگواری های مردم این دیار را در طول تاریخ و در کشاکش حوادث گوناگون به خوبی مشاهده کرده است.

رییس جمهور گفت: تاریخ ما و خاطره ملت ایران هیچ گاه یاد فداکاری ها، شجاعت ها و شهامت هایجوانان و رزمندگان این دیار را در دفاع از سرزمین، عزت و شرف خود فراموش نخواهد کرد.

حفاظت از منابع عمومی وظیفه همه است

آقای احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه حفاظت از منابع عمومی وظیفه همه است افزود: ایمان عمیق، شجاعت،‌ هوشمندی سیاسی و یکپارچگی در دفاع از آرمان های انقلاب، اسلام و ایران از ویژگی های مهم مردم کرمان است.

رییس جمهور گفت: سلام خدا بر بزرگان ، علما و اندیشمندان ، شهدا ، جانبازان ، آزادگان و ایثارگران، سلام خدا بر دستان پر برکت کشاورزان، کارگران ، عشایر، صنعتگران و کسبه کرمانی،‌ سلام خدا بر

هنرمندان، ادیبان، شاعران، نویسندگان، محققان، فرهنگیان، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان و سلام خدا بر جوانان و دختران پاک و عفیف و هنرمند و پسران انقلابی، شجاع و غیرتمند کرمانی.

وی اضافه کرد: بررسی وظایف و ویژگی های دولت اسلامی، نگاهی به مسائل امروز جهان و بررسی امور سازندگی و کارهایی که باید در استان کرمان انجام شود از مهمترین سخنان امروز من است.

رییس جمهور افزود: در سفرهای قبلی برخی از ویژگی های دولت اسلامی از جمله گسترش وحدت، تقویت توحید کلمه را در سایه کلمه توحید بیان کردم.

احمدی نژاد گفت: عدالت گستری، عزت ملی ، ترویج فرهنگ خدمتگزاری ، ترویج اخلاق نیکو و حسنه، ترویج برادری و محبت و مهرورزی، سازماندهی تلاش همگانی برای ایجاد جامعه ای نمونه و الگو از وظایف دولت اسلامی است.

رییس جمهور تصریح کرد: همچنین دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر ستمگران و صیانت از سرمایه و خزانه ملی، حفظ منافع و منابع عمومی از دیگر وظایف یک دولت اسلامی است.

احمدی نژاد اضافه کرد: امروزه مصرف نان ، آب و انرژی نزدیک به حالت اسراف رسیده است و با هدر دادن منابع ملی مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین در بخش اداری علی رغم صرفه جویی ها هنوز منابع قابل توجهی از مسیر صحیح خارج می شود که باید مهار شود و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: همچنین در مصرف عمومی در مصارف خانوار در شهر و روستا و محله همچنان ما با اسراف و مصرف ناصحیح مواجه هستیم همچنین در زمینه بهداشت و درمان و مصرف دارو با اسراف مواجه هستیم. 

صیانت از منابع انسانی وظیفه اصلی دولت

رییس جمهور گفت: صیانت از منابع انسانی، خصلت محوری و وظیفه اصلی دولت اسلامی است.

آقای احمدی نژاد افزود: آموزش، بهداشت، اشتغال، بکارگیری نیروی انسانی، ایجاد فرصت خلاقیت و بروز توانمندی، ایجاد فضای فرهنگی و بستر رشد انسانی همه از وظایف دولت اسلامی است که در ذیل صیانت از منابع انسانی تعریف می شود.

وی انسان را سرمایه اصلی عالم وجود و نقطه مرکزی عالم هستی دانست و با بیان اینکه انسان کامل الگوی همه بشر است گفت: درخشندگی انسانها و بروز ارزش های انسانی در نزدیکی به انسان کامل محقق می شود.

رییس جمهور منابع انسانی را منابع اصلی هر کشور دانست و افزود: اگر کشوری همه ثروت ها و ذخایر را داشته باشد اما منابع انسانی آن شکوفا نشود کشوری عقب افتاده خواهد بود.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه منابع انسانی منابع پایان ناپذیر هر کشور هستند گفت: اگر از این منابع صیانت شود از همه موجودیت یک کشور صیانت شده است.

وی افزود: صیانت در تمدن، فرهنگ، استقلال، عزت، میراث فرهنگی و ارزش های فرهنگی همه در گرو صیانت از منابع انسانی است.

رییس جمهور گفت: صیانت از منابع انسانی در گرو تعلیم و تربیت متعالی و تربیتی است که مقصد آن شکوفایی خصلت های انسانی، تجلی اسماء الهی و ارزش های ذاتی در تک تک انسانها باشد و حق طلبی و خداخواهی را شکوفا کند.

آقای احمدی نژاد گفت: انسان حق طلب، عدالت خواه و عزت خواه نیز خواهد بود و مدافع پاکی ها، مدافع مظلومان، دوستدار دیگران، خدمتگزار به جامعه، ایثارگر و خیرخواه است.

تلاش ملت ایران برای پیشرفت و تعالی 

رئیس جمهور گفت: امروز ملت عزیز ایران گام های ترقی و رفع مشکلات را با استحکام و یکی پس از دیگری بر می دارد.

آقای احمدی نژاد افزود: ملت همه توان و تلاش خود را برای پیشرفت و تعالی همه جانبه و عزت و اقتدار ایران به کار گرفته است.

رئیس جمهور گفت: امروز شاهد جوشش، تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر ملت در همه عرصه ها هستیم.

آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد؛‌ خداوند راه حرکت عزتمند ملت ایران را بیش از گذشته هموار فرماید.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ایدئولوژی های مادی گرایانه غرب و نگاه آنها به انسان گفت: کسانی که انسان را محدود به مسائل مادی می دانند بالاترین ظلم را به انسان می کنند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه نگاه این افراد به انسان نگاه به پوسته است نه مغز افزود: این افراد هستند که جنگ ها و تجاوزات را در جهان بوجود آورده اند و این گونه شرارت ها از این افـــراد بر می خیزد.

ارائه بسته جدید ایران به غرب برای گفتگوهای جدید 

رئیس جمهور گفت: شرایط امروز جهان عوض شده و تحولات بزرگی صورت گرفته است و ما بر همین اساس بسته های جدیدی برای گفتگو طراحی کرده ایم که به زودی آماده خواهد شد و آن را به طرف مقابل اعلام خواهیم کرد.

آقای احمدی نژاد با اشاره به بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران به گروه 1+5 در سال گذشته افزود: ما سال گذشته این بسته پیشنهادی را برای گفتگو با آنها ارائه کردیم اما امروز شرایط عوض شده و تحولات بزرگی رخ داده است که بر همین اساس در حال تهیه بسته جدیدی برای گفتگو با آنها هستیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: بسته جدید متضمن صلح و عدالت در جهان،‌احترام به حقوق همه ملت ها و مشارکت همه ملت ها و کشورها در حل مسائل جهانی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جهان با عدالت، منطق و گفتگو بهتر اداره خواهد شد تصریح کرد: آنها که می خواهند از منطق تحمیل استفاده کنند عقب مانده سیاسی هستند و در ضمن باید بدانند هیچ قدرتی دیگر توان تحمیل سر سوزنی را به ملت ایران ندارد و هرگز نخواهد داشت.

ملت ایران اهل منطق و گفتگوست

رئیس جمهور با اشاره به بیانیه اخیر 1+5 در خصوص گفتگو با جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران همواره اهل منطق، گفتگو و همکاری های سازنده بر اساس احترام ، عدالت و رعایت حقوق ملت ها بوده و خواهد بود.

آقای احمدی نژاد در ادامه با اشاره به بخش های دیگر این بیانیه تصریح کرد: آنها مطالب دیگری را هم در این بیانیه گفته اند که به اخلاق گذشته شان باز می گردد که باید در این زمینه توضیحاتی بدهم و نصایحی با آنها داشته باشم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خطاب به این قدرت ها گفت: خودتان هم می دانید که امروز در موضع ضعف هستید و دستتان به جایی بند نیست و نمی توانید از موضع زورگویی کارتان را پیش ببرید.

احمدی نژاد این کشورها را به تغییر ادبیات گفتگویشان با ملت ها دعوت کرد و افزود: آنها باید بدانند که ملت ایران ملت کریمی است و ممکن است گذشته ها را فراموش و دوره جدیدی را آغاز کند اما اگر موضعشان در گفتگو موضعی زورگویانه و از سر خودخواهی باشد مطمئن باشند پاسخ ملت ایران همان پاسخی که به آقای بوش داده شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما اهل منطق، گفتگو و فرهنگیم و سی سال است که ملت ایران شما را به منطق، گفتگو، عدالت و پایبندی به قانون دعوت می کند اما شما توجهی نداشتید.

وی به فعالیت های ضد صلح آمیز این قدرت ها در گذشته و حال اشاره کرد و گفت: تازه بعد از پنجاه سال قرار است بمب های هسته ای خودشان را از آلمان جمع کنند و به کشورشان بازگردانند؛ البته این کار خوبی است اما فکر می کنیم اقدام اصلی آنجاست که همه دولت های اتمی زرادخانه ها و بمب هایشان را یک جا جمع و نابود کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه آنها اگر واقعاً درصدد تغییر هستند باید در این مسیر حرکت کنند افزود: ملت ها چه گناهی کرده اند که باید یکسره ازجانب آنها تهدید شوند؛ آنها اگر واقعاً در پی تغییر واقعی هستند باید این تغییر را در عمل نشان دهند.

وی به تهدیدهای مختلف آنها اشاره و تصریح کرد: چندین بار به ما گفتند که اگر دست از فعالیت های هسته ای خود بر ندارید منزوی می شوید و البته ما هم به آنها گفتیم که هیچ کس نمی تواند ملت ایران را منزوی کند بلکه خودشان منزوی خواهند شد.

رئیس جمهور با اشاره به سؤال خبرنگاری در نیویورک در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: این خبرنگار به من گفت که اگر شما این رژیم را به رسمیت نشناسید آنها به شما حمله می کنند؛ و من از طرف ملت ایران گفتم این رژیم جعلی با تمام حامیانش هم هیچ غلطی نمی تواند بکند و نمی تواند به سمت ایران تعرضی داشته باشد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مذاکرات چهار سال و نیم گذشته گروه مذاکره کننده هسته ای ایران در پاریس گفت: آنها بعد از اینکه توافق کردند همه چیز تعطیل شود به طرف غربی می گویند اجازه دهید بیست دستگاه برای تحقیقات داشته باشیم اما آنها پاسخ دادند که باید ده سال مذاکره کنیم تا بعد از این ببینیم شاید بتوان این بیست دستگاه را به شما داد.

احمدی نژاد تصریح کرد: به لطف ایستادگی شما ملت، هدایت دقیق رهبری عزیز و عنایت حضرت ولی عصر (عج)، امروز برخلاف میل آنها، حدود هفت هزار از آن دستگاه ها در نطنز می چرخد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به وضع کنونی استان کرمان اشاره کرد و گفت: در مجموع در دور اول تصمیمات خوبی برای این استان گرفته شد و توفیق داشتیم به همه شهرستان ها سفر کنیم اما در دور دوم به دلیل محتوای تخصصی کار این توفیق را نداریم اما امیدواریم تصمیمات بهتری بگیریم.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه کرمان وسیع ترین استان کشور است تصریح کرد: در دور اول سفرها مشخص شد که بیش از چهل هزار خانواده در این استان در کپر زندگی می کنند اما امروز پس از سه سال بر طبق آخرین گزارش بیش از شصت درصد کپرها جمع شده است و به لطف خداوند تا آخر امسال باقیمانده آنها نیز جمع خواهد شد.

رئیس جمهور از تصویب شصت طرح بزرگ صنعتی در این استان خبر داد و افزود: این طرح های بزرگ صنعتی در همه شهرستان های استان توزیع خواهد شد تا همه مردم از آن بهره مند شوند.

احمدی نژاد همچنین از گازرسانی به شهرهای مهم و تأثیرگذار استان خبر داد و گفت: شش منطقه نمونه گردشگری در این استان تأسیس می شود و طرح هایی هم علاوه بر طرح های آبیاری مدرن در سطح گسترده در مراکز کشاورزی استان در دستور کار دولت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی را در همه شهرستان های کرمان از دیگر برنامه های دولت دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.