پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اظهارات معاون وزیر صنایع و معادن در خصوص حادثه معدن باب نیزو

پس از بروز حادثه فوران آنی گاز متان در معدن مذکور، به دستور وزیر صنایع و معادن بلافاصله یک تیم تخصصی امدای و فنی جهت امدادرسانی و بررسی های کارشناسی به محل اعزام شد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزیر صنایع و معادن که به منظور نظارت بر عملیات امداد و نجات معدنکاران معدن خصوصی باب نیزو در محل حادثه حضور دارد، اعلام کرد: با تلاش نیروهای امدادی و فنی اعزامی به محل معدن بخش خصوصی باب نیزو در زرند کرمان، معدنکاران حادثه دیده از محل معدن خارج شدند.
به گزارش ایلنا، مسعود سمیعی‌نژاد گفت: پس از بروز حادثه فوران آنی گاز متان در معدن مذکور، به دستور وزیر صنایع و معادن بلافاصله یک تیم تخصصی امدای و فنی جهت امدادرسانی و بررسی های کارشناسی به محل اعزام شد.
وی افزود: به دلیل اینکه اینگونه حوادث ناشی از تراکم شدید و فوران (تصاعد) گاز متان در محل معدن است، پس از فوران، میزان زیادی از گاز آلاینده متان در درون معدن باقی می‌ماند که بوسیله دستگاه‌های تهویه و عملیات خاصی در طول زمان باید گاز از معدن خارج شود لذا به همین دلیل عملیات امدادرسانی یک عملیات ویژه و بسیار فنی است که با حساسیت پیش می‌رود.
معاون وزیر صنایع و معادن اظهار داشت: خوشبختانه نیروهای امدادی متخصص بموقع در محل حادثه حاضر شدند و به نحو خوبی امدادرسانی کردند
سمیعی‌نژاد با اشاره به وقایع مشابه در نقاط دیگر جهان گفت: این نوع حوادث روزانه در بسیاری از نقاط جهان روی می‌دهد.
وی خاطرنشان ساخت: براساس آخرین آمار دریافتی، متاسفانه در این حادثه 12 تن از نیروهای خدوم و سختکوش معدن خصوصی باب نیزو جان خود را از دست داده‌اند.
معاون وزیر صنایع از همکاری بسیار خوب مدیران و کارشناسان ستاد حوادث غیر مترقبه در استان کرمان بخاطر حضور بموقع در محل حادثه و ارائه فوریت های امدادی که انجام شده است تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: پس از فراغت از عملیات امداد و نجات، بر اساس دستور وزیر محترم صنایع کمیته ویژه ای وضعیت بازماندگان قربانیان حادثه معدن را بررسی خواهد کرد.
حادثه انفجار گاز متان در معدن بخش خصوصی باب نیزو در نزدیکی شهرستان زرند کرمان ظهر یکشنبه روی داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.