پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اظهارات دبیر خانه کارگر استان کرمان در خصوص حادثه باب نیزو

به گفته کارگران شاغل در معدن، روز قبل از حادثه مسوولان ایمنی میزان گاز موجود درمعدن را بیشتر از حد استاندار اعلام کرده بودند اما با این وجود، مدیریت به این اعلام بی‌توجهی کرده و باعث کشته شدن کارگران شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمان گفت: ‌در حادثه معدن باب نیزو حداقل 13 نفر فوت کردند و احتمال دارد تعداد کشته‌شدگان بیشتر شود.
عباس کاربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، حادثه روز گذشته معدن باب نیزو را اولین حادثه ندانست و گفت: بارها به مسوولان مربوطه در خصوص پیشگیری از تکرار این حوادث تذکر داده‌ایم اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت.
وی تصریح کرد: کارشناسان دولتی در سال‌های گذشته این معدن را غیرقابل استفاده اعلام کردند و دلیل آن را وجود حفره‌های گازی دانستند اما با این وجود همچنان شاهد تکرار حوادث تلخ و کشته شدگان کارگران این معدن هستیم.
این فعال کارگری با بیان اینکه وی در شهریور ماه سال 1384 طی نامه‌ای به محمدرضا باهنر نماینده وقت کرمان در مجلس از فعالیت معدن باب نیزو اظهار نگرانی کرده است، خاطر نشان کرد: حتی به این نامه بسنده نکردم و به استاندار وقت، نماینده زرند در مجلس و برخی مسوولین دیگر نامه نوشته و خواستار توقف فعالیت معدن باب نیزو شدم.
به گفته کاربخش، هرچند صحبت‌هایی از بازداشت صاحب معدن باب نیزو که از افراد صاحب نفوذ است شنیده می‌شود؛ اما حرف اصلی ‌جبران حادثه و جلو گیری از تکرار آن برای همیشه است.
دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان تصریح کرد: به گفته کارگران شاغل در معدن، روز قبل از حادثه مسوولان ایمنی میزان گاز موجود درمعدن را بیشتر از حد استاندار اعلام کرده بودند اما با این وجود مدیریت به این اعلام بی‌توجهی کرده و باعث کشته شدن کارگران شد.
او گفت : تا صبح امروز جسد هفت کارگر از خاک بیرون آورده شد و تلاش‌ها برای بیرون آوردن سایر اجساد هنوز ادامه دارد.
پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.