پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

خطر گسترش فرقه‌های ضاله در جنوب کرمان جدی است

امام جمعه جیرفت گفت: خطر فرقه‌های ضاله در جنوب کرمان جدی است و باید تدابیر شایسته‌ای به منظور مقابله با این تهاجم فرهنگی اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام حسین جمالیزاده  در گفتگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: روند گسترش فرقه‌های ضاله به نفع هیچکس حتی سایر گروه‌های مذهبی مسلمان در ایران اسلامی نیست و اگر این روند افزایش یابد دیگر قابل کنترل نیست.
وی افزود: جنوب استان کرمان بافت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خاصی دارد و محرومیت منطقه از لحاظ فرهنگی موجب گسترش فرقه‌های ضاله و تبلیغ آنها شده است.
جمالیزاده تصریح کرد: محرومیت مناطق جنوبی استان به دلیل مسائل فرهنگی، عدم حضور علمای دینی و مذهبی و عدم آشنایی مردم از فرقه‌های ضد شیعی سبب شده که گسترش این فرقه‌ها در جنوب کرمان بیش از پیش باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی جیرفت خاطرنشان کرد: هم مرز بودن شهرستان‌های جنوبی با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان سبب شده که مبلغان این فرقه‌ها برای تبلیغات خود، منحرف کردن جوانان این مناطق را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: کم کاری مسئولان در گذشته با توجه به کمبودهای فرهنگی و نهادهای مستقل فرهنگی مشهود است و باید با اعزام دانشجویان، علمای بزرگ مذهبی و دینی مبارزه با این تفکرات انحرافی آغاز شود.
جمالیزاده افزود: تبلیغ مسائل دینی و جلوگیری از ترویج اینگونه فرقه‌ها تاثیرگذاری مثبت بیشتری ‌روی جوانان داشته و ضرورت دارد با شیوه‌های نوین به تبلیغ مسائل دینی و جلوگیری از رشد این فرقه‌ها پرداخته شود.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: در گذشته کار فرهنگی مناسبی در جنوب انجام نشده است و در حال حاضر با توجه به شعارهای داده شده، توجه مسئولان به جنوب به همان نحوی است که به شمال استان معطوف است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات اختصاص داده شده به استان، مسئولان فرهنگی باید با یک نگرش خاص به منطقه، اعتبارات فوق را تقسیم کنند.
جمالیزاده گفت: برای جلوگیری از روند فعالیت این فرقه‌ها لازم است که مسئولان فرهنگی با انجام کار کارشناسی بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این زمینه تلاش کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.