پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مقایسه عملکرد موسوی و احمدی نژاد از دیدگاه احمد توکلی

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتضائات انقلاب اسلامی، نگاه دولت سالارانه به بخش خصوصی و تفکرات سوسیالیستی دولت موسوی سبب شد مالکیت دولت گسترده شود.

احمد توکلی دیشب در نشستی با عنوان "بررسی سیاستهای اقتصادی دولت بعد از انقلاب" در دانشگاه فردوسی مشهد، افزود: با اینکه میرحسین مدافع مستضعفان بود اما به جای واگذاری واحدهای غیر استراتژیک به مردم و کوچک کردن حجم دولت، متمم بودجه ای برای چاپ اسکناس پیشنهاد کرد که سبب شد تورم به 17 درصد برسد و اختلاف من با میرحسین ازآنجا آغاز شد.
وزیر کار در دولت موسوی گفت: امام راحل از جهت مصداقی با میرحسین موافق بودند ولی از جنبه نظری موافق وی نبودند و در پیام 22 بهمن خود با صراحت فرمودند کشاندن امور به مالکیت دولت، بیماری مهلکی است که باید از آن پرهیز شود اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.
توکلی با اشاره به استعفای خود در دولت موسوی افزود: سیاست دولت سالارانه میرحسین سبب شد که هفت وزیر درنامه ای به امام راحل برای استعفا اجازه گرفتند اما امام موافقت نکردند و از جمع این هفت نفر فقط من و آقای عسگراولادی استعفا کردیم.
وی ادامه داد: اقتصاد تمرکزگرای دولت موسوی سبب شده بود که دولت با وجود میل باطنی نتواند به جنگ کمک کند و این حرکت تا جایی پیش رفت که امام خمینی(ره) درنامه خود به نخبگان کشور فرمودند آقای نخست وزیر پیش من آمدند و گفتند بودجه زیر صفر است و ما نمی توانیم از جنگ حمایت کنیم و من جام زهر را سرمی کشم.
او گفت: با اینکه جو رسانه ای ضد من بود، قبل از استعفا به مجلس نامه نوشتم و درآن نامه گفتم که برنامه اول دولت میرحسین غیراسلامی و غیر ملی است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: پس از این نامه، آقای هاشمی با تشکیل کمیسیون ویژه ای آن را به رای گذاشت و با اینکه بیشتر نمایندگان وقت طرفدار میرحسین بودند، برنامه اول را به اتفاق آرا رد کردند اما آقای هاشمی به مجلس اجازه نداد این رای گیری گزارش شود.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس افزود: بر خلاف قانون اساسی میرحسین موسوی درسال 67 لایحه ای با مهر سری به مجلس داد که در آن استقراض از بانک مرکزی را خواستار شده بود اما من درروزنامه ای مردم را از این حرکت آگاه و خطر افزایش تورم را گوشزد کردم که این کار با بیانیه 137 نماینده مجلس و شکایت دولت علیه من روبرو شد و شاکی من عطاالله مهاجرانی، مدعی آزادی بیان بود.
توکلی با بیان اینکه "با شروع کار دولت هاشمی از سیاستهای مردمی و سرمایه گذاری وی دفاع کردیم" گفت: با این حال بعد از مدتی متوجه شدیم که این سیاستها کپی برداری از سیاستهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی است.
وی افزود: مجریان این سیاست معتقد بودند که ازدیاد ثروت سبب می شود فقرا نیز از مزایای آن بهره مند شوند و نیازی به توزیع درآمد نیست و درآمد تنها باید تولید شود.
او گفت: درآن زمان درسرمقاله ای با عنوان "منکرات بزرگ" هشدار دادم که این سیاست موجب شکاف طبقاتی می شود و ظلم و فساد، فقر و تبعیض را گسترش می دهد.
این نماینده مجلس، دولت خاتمی را نیز دنباله رو سیاستهای دوره هاشمی دانست و افزود: دولت خاتمی با پذیرش لیبرال سرمایه داری و لیبرال دموکراسی، مبانی انقلاب را زیر سووال برد.
توکلی گفت: مبانی سیاست خاتمی این بودکه افراد طبقه پایین و متوسط نمی توانند در مجلس و دولت باشند، قدرت سیاسی باید در دست سرمایه گذاران و یا تعیین کنندگان آن باشد و درسیاست خارجی نیز ضمن پرهیز از بی طرفی نباید با هیچکس تعارض داشته باشیم.
وی به مقاله خود درباره برنامه چهارم توسعه نیز اشاره و بیان کرد: دراین مقاله مبانی برنامه چهارم را مطابق با اسلام ناب آمریکایی دانستم که با اعتراض برخی افراد و نزدیکان خاتمی روبرو شد.
توکلی درباره احمدی نژاد نیز گفت: رییس جمهور فعلی به اقتصاد اسلامی وفادار است.
وی با بیان اینکه "احمدی نژاد به تولید درآمد و توزیع آن وفادار بود و توزیع سهام عدالت و طرح های زودبازده نیز بر همین اساس اجرا شد" افزود: با اینکه از عملکرد احمدی نژاد دفاع نمی کنم اما رویکردش را قابل دفاع می دانم.
نماینده تهران در مجلس همچنین درباره حضور احمدی نژاد دراجلاس ژنو گفت: رفتار و گفتار او را تحسین می کنم و هر مسلمان وفادار به میثاق ملی نیز با این حرکت موافق است زیرا سبب می شود حاشیه امنیت ایران افزایش یابد.
وی با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیز گفت: هرچند با نوسان قیمت بنزین موافق نیستم اما این کار سبب شد 33 درصد در مصرف بنزین صرفه جویی شود.
او همچنین درپاسخ به پرسش دانشجویی درباره اعلام استعفای میرحسین موسوی از رادیو گفت: نخست وزیر جنگ به جای اینکه استعفای خود را به امام بدهد، آن را برای رادیو فرستاد و با این کار اشتباه بزرگی مرتکب شد.
توکلی درباره احتمال کاندیداتوری خود درانتخابات نیز گفت: علاقه مند بودم کاندیدا شوم اما به علت مشکلات جسمی نمی توانم درعرصه انتخابات حضور یابم.
وی به حضور محسن رضایی در عرصه رقابتهای انتخاباتی نیز اشاره و بیان کرد: تنوع کاندیداها موجب افزایش مشارکت مردم و پایداری امنیت ملی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.