پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پارک مشاهیر کرمان به بهره‌برداری رسید

فاز اول پارک مشاهیر کرمان با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قائم مقام شهردار کرمان دیشب در آیین افتتاح پارک مشاهیر در جمع مردم اظهار داشت: پارک مشاهیر در زمینی به وسعت 26 هزار و 664 مترمربع احداث می‌شود که فاز اول این پارک به وسعت 9 هزار متر مربع از محل بودجه‌های داخلی شهرداری احداث شده است.
حسین کردی افزود‌: کار عملیاتی و عمرانی فاز اول این پارک از نیمه دوم سال 1387 شروع شد و علاوه بر امکانات تفریحی، محیط‌های علمی و فرهنگی در این مکان در نظر گرفته شده است.
کردی تصریح کرد: در فاز دوم این پارک با توافق اداره کل تامین اجتماعی مکانی به نام خانه مهر بازنشستگان احداث می‌شود و این پارک از مکان‌های باقی‌مانده از پارک ملت قدیم است که با حفظ درختان در حال بهره‌برداری و در آینده توسعه می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: در این مکان 3 هزار و 700 مترمربع پیاده‌رو و فرش کف، 540 متر مربع مسیر پیاده روی با چمن، 970 مترمربع ایجاد زمین شطرنج دوقلو، هزار و 260 مترمربع ایجاد حیاط گود، 2 هزار و 300 مترمربع سطح کشت فضای سبز و گل‌کاری احداث شده است.
کردی گفت: احداث آب‌نمای خانه به خانه همسطح و آب‌نمای برجسته و سنگی هر کدام 80 مترمربع و نقاشی دیوار‌ها شامل نقاشی‌های فکری و تجسمی 380 مترمربع از دیگر بخش‌های این پارک است.
وی افزود: رفع موانع برای استفاده مناسب روشن‌دلان، جانبازان و معلولان در این فضاها طراحی و این پروژه اجرا شده است.
غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت‌های جدی که در اثر هماهنگی، همدلی و هم‌انگیزه بودن مسئولان موجب ایجاد چنین خدمات ارزشمندی می‌شود و مردم باید از این فضاهای ارزشمند علاوه بر استفاده به خوبی نگهداری کنند.
‌پارک مشاهیر در محل بلوار پارادیس جنب موزه دفاع مقدس و آرامگاه شهدای گمنام احداث شده است و اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و متنوع با رعایت ضوابط و ارزش‌های اسلامی در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس بهتر از اینها باید صورت می‌گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.