پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بهینه‌سازی مصرف سوخت تاسیسات نیروگاه برق زرند آغاز شد

مدیر عامل نیروگاه تولید برق زرند گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت و تاسیسات تولید نیروگاه برق زرند با اعتبار 70 میلیارد ریال آغاز شد.

محمدرضا حیدری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگو مصرف، ضرورت دارد تا صنایعی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند، گام‌های موثری در این راه بردارند.
وی افزود: در نیروگاه حرارتی زرند با توجه به مصرف بالای نفت کوره در واحدهای بخاری و مصرف سالانه 130 میلیون لیتر مازوت، عملیات بهینه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح تاسیسات تولید، توسط متخصصان و کارشناسان انجام شد.
حیدری تصریح کرد: اصلاح تاسیسات در قالب اصلاح و ترمیم برج خنک‌کننده، بازسازی کانال‌های دود و پیش‌گرم کننده دیگ‌های بخار، طراحی و نصب ایستگاه گاز و اجرای خط انتقال گاز آغاز شد که طبق برنامه زمان‌بندی شده تا نیمه نخست سال آینده سوخت مصرفی از مازوت به گاز طبیعی با مصرف 20 هزار متر مکعب در ساعت صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش چشمگیر آلایندگی زیست محیطی و بهبود راندمان تولید و امکان افزایش تولید تا چهار برابر (200 مگاوات)، سالانه 100 میلیارد ریال صرفه‌جویی می‌شود.
حیدری اظهار داشت: در سال گذشته 320 میلیون کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
نیروگاه برق زرند نخستین نیروگاه حرارتی در جنوب شرق کشور است که در سال 1352 با دو واحد 30 مگاواتی در زمینی به مساحت 20 هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.