پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

درختان نارون کرمان در معرض نابودی قرار گرفته اند

شهردار کرمان با اشاره به وجود آفت سوسک چوبخوار نارون گفت: درختان نارون خیابانهای کرمان به دلیل هجوم این آفت در معرض نابودی قرار گرفته اند.

ابوالقاسم سیف اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: یکی از شاخص ترین درختان فضای سبز کرمان درخت نارون است که این درختان به دلیل هجوم آفت "سوسک چوبخوار نارون" در سالهای اخیر در معرض نابودی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: این آفت روی درختان نارون تخم گذاری می کند و لارو این حشره با نفوذ در آوندهای آبی درخت به تدریج آبکش های درخت را نابود می کند و درخت به تدریج خشک می شود.

شهردار کرمان گفت: در برخی موارد این آفت در ظاهر درختان هیچ تغییری ایجاد نمی کند اما به دلیل اینکه درخت توخالی شده است به دلیل ورزش باد می شکند.

وی گفت: این آفت 7 سال قبل و از طریق الوارهایی که برای استفاده صنعتی به کرمان منتقل شده بودند به نارون های کرمان نفوذ کرده است.

سیف اللهی گفت: عمر این آفت 3 سال است و در نهایت با وجود اقدامات انجام شده توسط دستگاههای ذی ربط هیچ سم خاصی برای این آفت وجود ندارد و بهترین راه قطع درختان آلوده و سوزاندن آنها است.

وی گفت: در همین راستا درختان آلوده توسط واحد گیاه پزشکی فضای سبز شهرداری کرمان شناسایی می شوند و اقدام به قطع درختان می شود اما در راستای حفظ منابع فضای سبز کرمان به ازاء هر درخت قطع شده یکصد درخت در کرمان کاشته می شود که این کار در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.