پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

معاون استاندار کرمان: انتخابات ایران سند بارز دموکراسی است

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات و همه صحنه های انقلاب اسلامی، سند بارز وجود دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است.

"جواد کمالی" امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایران اسلامی، دموکراسی ترین کشور از نظر جلب مشارکت همه جانبه مردم در امر حکومت داری است.
وی، با اشاره به حضور حماسی مردم استان کرمان در 9 دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ضریب حضور مردم این استان در انتخابات های گذشته ریاست جمهوری از متوسط کل شرکت کنندگان این انتخابات در ایران بیشتر بوده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: مطبوعات و رسانه ها باید به منظور بستر سازی حضور پرشور، حماسی و همه جانبه مردم در عرصه دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند.
وی بیان داشت: رسانه ها و مطبوعات در سه دهه گذشته، رسالت خود را به نحو شایسته انجام داده اند.
رییس ستاد دهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در استان کرمان تصریح کرد: مطبوعات باید جو رقابت سالم و حضور مردم را به عنوان عناصر مهم و ارزشمند در برپایی انتخاباتی باشکوه ، فراهم کنند.
وی معتقد است که تخریب نامزدها و افراد خدمتگذار به نظام و مشغول شدن به کارهای فرعی، مطبوعات را از رسالت مهم و اساسی خود که همان تبلیغات صحیح و جلب مشارکت حداکثری مردم است، باز می دارد.
وی در ادامه با اشاره به وجود 30 هزار برگزار کننده دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان، بیان داشت: 17 هیات اجرایی در 17 شهرستان و 29 بخش این استان در انتخابات شرکت خواهند داشت.
کمالی همچنین از اجرای طرح ویژه امنیتی به منظور تعمین سلامت دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در 22 خرداد ماه سال جاری به دو صورت دستی و رایانه ای اندیشیده شده است.
رییس ستاد دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در کرمان، فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری، استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها و ادارات و شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهاد ها و موسساتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند را برخلاف قوانین انتخابات دانست.
وی همچنین اظهار داشت: ادارات، سازمان ها و ارگان های دولتی، نهادها و اعضای آن ها با ذکر سمت خود حق ندارند موافق یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه و پلاکارد پخش کنند.
کمالی افزود: درج آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی از سه روز قبل از اخذ رای توسط مطبوعات و نشریات، نوشتن مطالبی دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین از سه روز قبل از اخذ رای، هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات انتخاباتی از سوی داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران آنان بر خلاف قوانین انتخاباتی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، پخش و توزیع تراکت، بروشور و عکس داوطلبان خارج از مساجد، مصلی، مدارس، دانشگاه ها و غیره را در مهلت قانونی تعیین شده به عنوان تبلیغات مجاز برشمرد.
وی بیان داشت: الصاق عکس، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی در مکان هایی که از طرف شهرداری ها به منظور نصب آن ها پیش بینی شده است مانع قانونی ندارد.
وی، از ارسال پیامک، استفاده از فضای مجازی و تبلیغات اینترنتی، فعالیت تبلیغاتی گروه ها و احزاب در روزنامه ها و نشریات غیر دولتی در صورت رعایت اخلاق تبلیغاتی به عنوان نمونه ای از تبلیغات مجاز در دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری نام برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.