پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

فاضلاب شهری در چاههای جذبی برخی مناطق کرمان نفوذ کرده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان با اشاره به لزوم اجرای طرح فاضلاب شهری برای کاهش سطح آبهای زیر زمینی کرمان گفت: به دلیل نفوذ فاضلاب شهری در چاههای جذبی سطح آبهای زیر زمینی در برخی مناطق شهر کرمان از 6 تا 10 متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، محمد تربتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره محدودیتهای بودجه ای طرح فاضلاب شهری کرمان گفت: بالا آمدن سطح آبهای زیر زمینی در کرمان به طور متوسط در نقاط مختلف شهر بین 6 تا 10 متر برآورد می شود.

وی با اشاره به اینکه راه حل اصلی طرح اجرای طرح فاضلاب شهری است افزود: دلیل اصلی این افزایش سطح آب ساختار زمین در محدوده شهری کرمان است و درواقع شیب طبیعی زمین مانع از انتقال آبهای زیرزمینی به نقاط دیگر می شود که دفع آبهای سطحی شهر نیز توسط چاههای جذبی بر این مشکل افزوده است.

وی تصریح کرد: طرح فاضلاب شهری کرمان از سال 72 آغاز شده است و می بایست تا سال 83 به پایان می رسیده است.

تربتی افزود: بر اساس سیمای کلی طرح برای بخشی از شهر که این طرح مصوب شده است باید هزار و 225 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شود که تاکنون تنها 210 کیلومتر اجرا شده است که امکان خدمات دهی به 15 هزار انشعاب فراهم شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کرمان افزود: تا کنون نیز قریب به 4 هزار انشعاب وصل شده است اما طبق تعهدات می بایست تا پایان سال گذشته 10 هزار انشعاب واگذار شود که به دلیل محدودیت های موجود در بخش بودجه این امر اجرایی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: برای باقی ماده طرح فاضلاب کرمان به 105 میلیارد تومان اعتبار نیاز است در صورتیکه تاکنون و از ابتدای این طرح تنها 24 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

تربتی افزود: در جریان افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان وزیر نیرو قول افزایش دو برابری اعتبارت این طرح را در سال جاری نسبت به سال گذشته داده است که در این صورت اعتبارت طرح سالیانه 10 میلیارد تومان خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.